روايات

رواية مجنونتي الفصل التاسع 9 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الفصل التاسع 9 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الجزء التاسع

رواية مجنونتي البارت التاسع

رواية مجنونتي الحلقة التاسعة

فريدة طب ما تتجوز انت
امير بعصبيه لا طبعا مستحيل
فريده لا يحبيبي انت كويس والف بنت تتمناك فرحني وافرح تلقي حد يشيل الهم معاك تلقي حد تترمي ف حضنه يبني
امير بمقاطعه اسمعي ي امي انا حياتي مش هدخل فيه اي واحده ست غيرك ولة علي يوسف انا هتكلم معاه وهشوفوا بس ابوس ايدك لو فعلا بتحبيني بلاش موضوع الجواز ده حتي لو دلوقتي
فريده حاضر يبني اللي تشوفه
امير يخليكي ليا ي ست الكل وباس ايده و راسه وطلع ل اوضة يوسف
……
عند اوجين
اوجين الو ازيك ي بابا
عماد والده الحمدالله ي جوجو وانتي عامله ايه
اوجين الحمدالله معلش ي بابا هكلمك ف موضوع
عماد اتفضلي
اوجين انا قبلت مدير الشركة اللي هشتغل فيه وقالي اني اتقبلت واتفقنا علي كل حاحه بس في مشكله صغيرة
عماد بانتباه اي هي
اوجين بتوتر انا هقعد فين لان زي ما انت عارف طلما سكرتيرة لازم ابقا موجوده هناك علي طول ف
عماد بمقاطعه بصي ي اوجين انا واثق فيكي اووووي لان انتي مش بنتي بس انتي اختي و صاحبتي بس هتقعدي هناك فين و في شباب وناس انا كمان معرفهاش انا واثقك فيكي بس برضو خايف عليكي
اوجين اي ي بابا هتخاف عليا انا دانا كل شارعنا مفكرني راجل متخافش ي بابا وانا قد ثقتك وبعدين الشركه ليها سكن وانا هقعد فيها

 

 

عماد والله ما عارف اقولك اي بس خالي بالك مني نفسك وانا موافق يستي
اوجين بفرحه شكرا ي بابا
عماد بس خالي بالك من نفسك ولم ارن تردي غلي طول ماشي
اوجين بفرحه حاضر
عماد يلا سلام
اوجين سلام
اوجين ف نفسه يااااه همشي منها ومحدش يقولي كلمه تديقني ولا اتعب ولا حد يقولي انتي ساقطه ولا اي معيرة بس لازم انتباه لشغلي واىتعامل مع الشخص ده لما ارن عليه اقولوا ان بابا وافق واتفق معاه
…….
عند امير و يوسف
يوسف ادخل
امير بتكلم مين ف وقت زي ده ياض
يوسف ف الفون ماشي يحبيبتي انا هقولك بكرة تعملي ازاي تصبحي علي خير امووووه
امير بصدمه اموووه دانا ما عملته يسافل
يوسف ي امير ف حد يقول لخد ياض مايا تقول عليا اي دلوقتي؟
امير انت اتجننت انا مش قولت تركز ف ده وهو يشاور علي الكتب
يوسف خلصت مذاكرة ومايا رنت عشان تقولي انها مش عارفه تحل الواجب
امير بجد طب تعال يخوي معايا الاوضه

 

 

يوسف ليه نام هنا معايا
امير طب هغير ازاي يلا بس
يوسف مسك ف رقبة امير ومشيوا لغرفة امير
امير وهو بيلبس وانت ي يوسف باشا مالك بقا فريده حكتلي عن اللي كانت بتقولوا
يوسف انا زهقت فريده مش بتقوم تلعب معايا وانت ف الشغل و جدو ف الشغل ي اما تعبان كلكم عواجيز وانا عوز حد يلعب معايا ويروح معايا كل مكان
امير ما انا جبتلك قبل كده انسات وانت من اول يوم بتمشيهم
يوسف دمهم تقيل و بيقعدوا يتكلموا ف الفون وبيزعقولي
امير ف نفسه انا عارف يحبيبي اعمل اي بس يارب
امير طب اعملك اي انا دلوقتي
يوسف ت
فون امير رن ب اوجين
امير ل يوسف اصبر ها
يوسف عملوا حركه انو قفل فمه 😬
امير ف الفون الو
اوجين مساء الخير
امير مساء النور
اوجين انا كلمت والدي و وافق اني اقعد ف السكن بس انا كانت عوزة اقول لحضرتك حاجه
امير بمقاطعه متخفيش المبلغ اللي هتطلبيه هتاخديه
اوجين لا مش قاصدي ب
يوسف اخد الفون من امير انتي المزة بتاعت امير؟
اوجين بصدمه نعم

 

 

امير اخد الفون انا اسفه بس ده ابني بيحب يهزر معلش مش قصدوا بكرة ف الشركه نتكلم باي
يوسف بصوت عالي باي ي حلوة
امير انت اتجننت دي السكرتيرة الجديدة منك لله تقول عليا اي دلوقت
يوسف ببرود انا هروح معاك بكرة الشركه
امير لا طبعا ويلا نام بقا
وناموا
….
اوجين ضحكت علي هذا الطفل بس فجاه ازاي ابنه و بيقول المزه بتاعته؟؟
انا مالي اقوم الم شنطتي عشان اسافر بكرة
و تقوم اوجين تحضر شنطه وتضعه بجانب السرير وتقوم تقول ل والدته
تك تك
ام اوجين ادخل
اوجين ممكن اتكلم معاكي شوي
والدته قولي
اوجين انا مسافرة بكرة وهاجي كل يوم جمعه و سبت لان هشتغل هنام وانا كلمت بابا و وافق اني اقعد ف السكن بتاع الشركه

 

 

والدته طبعا وتنزلي وتطلعي براحتك وانا اقعد ف البيت اخدم اخواتك اصل انا الخدامه اللي جابهلكم ابوكم
اوجين انا خلصت كل شغل البيت وعملت اكل يكفي اسبوعين
والدته بعوجه بوقي ماشي يختي
اوجين خرجت وهي تقول ف نفسه حتي مكلفتيش خاطرك تقوليلي خالي بالك من نفسك
ومشيت لغرفته ونامت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى