رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد الجزء الرابع عشر
رواية مجنونة كبير الصعيد البارت الرابع عشر
رواية مجنونة كبير الصعيد الحلقة الرابعة عشر
في دوار الكبير…
كان ينظر إليها بشوق يكفي العالم بأكمله حقا هل بالفعل هي أمامه تبتسم إليه بعشق تزف إليه عروس حقا كانت لحظه حكايات العالم لم تستطيع وصفها .
سليم بابتسامه وسعاده/جرا ايه ي اخويا متفوق كده عايزه اشوف حبيبتي انا كمان .
زين بدموع فرح تتلألأ في عيناه /الي انا شايفه ده بجد ي سليم ولا بحلم .
رحمه بابتسامه وسعاده/لا ي روح قلبي مش بتحلم واصل انا قدامك اها ودقايق وهبقا مرائتك ي زين الرجال .
سليم بابتسامه/اهي اكدتلك ي اخوي خلصنا بقا خلينا تكتبوا الكتاب .
كمال بابتسامه/يلا ي ولاد المأذون مستني من بدري جوي .
في الخارج .
في الجنينه المزينه بالورود والزهور والألوان الزاهية كان يجلس المأذون لتتعالي الزغريط بعد وقت بعدما تم كتب كتاب الجميع ليحتضن كلامنهما معشوقته بسعاده وعشق…
سليم بعشق وهو يقبل يد نور /الف مبروك ي نور حياتي خلاص عاد بقت مرائتي ي مجنونه .
نور بابتسامه وعشق /خلاص ي حبيبي بقيت مجنونه كبير الصعيد.
سليم وهو يجلس علي قدميه أمامها لتنصدم بشده وهو يقدم إليها ذلك الخاتم برومانسيته المعهودة .
/بحبك ي نور بحبك جوي جوي .
نور بدموع الفرح/وانا كمان ي سليم بحبك اوي.
فيروز بابتسامه ومرح/شايف اخوي بيعامل اختك كيف كبير صوح .
ساجد بابتسامه ساحره/وانا أن شاء الله اوعدك اني هعاملك احلا معامله ي فيروز هعتبرك بنتي الصغيره .
فيروز بابتسامه وسعاده/حبيبي ي ساجد حد يصدق الي حوصل ده ده احنا كنا عاملين زي الديوك ههههه.
ساجد وهو يقبل يدها بعشق/وبقينا عشاق ي فيروز وان شاء الله هنعيش احلا حياه .
يوسف بابتسامه وغمزه/ايه القمر ده اخيرا ي شهد ربنا رضي عليا وكافئني بيكي انتي احلا هديه ربنا رزقني بيها بحبك ي شهد بحبك .
شهد بابتسامه/وانا كمان ي يوسف .
رحمه بابتسامه وسعاده/قولتلك اني مش هكون غير ليك لو اخر يوم في عمري ي زين .
زين بابتسامه وعشق/حبيبتي مش قادر اصدق انك خلاص بقيتي مرائتي ي رحمه .
رحمه بابتسامه وسعاده/كل حاجه ممكنه مع كبير الصعيد وعلي فكره أوعاك تقولي هربتي ازي لاني مخبراش انا فاجأه لقيت عمي فرج بيخرجني ولقيت سليم مستنيني يعني كل التفاصيل عند سليم .
زين وهو يحتضنها بعشق/مش مهم عندي التفاصيل المهم انك في حضني وبس..
زين بابتسامه وسعاده وهو يمسك العصا ليستدعي الجميع للرقص معه علي انغام الموسيقي الصعيديه الاصيله ليرقص معاهم ساجد بسعاده بعدما اندمج معاهم للتعالا الزغريط في جميع الانحاء والوشوش المرسومه بابتسامه وسعاده اما الملكات فكانوا يقفون بجانب بعضهم البعض وهم ينظرون بعشق الي معشوقهم …
******************.
في سرايا العزايزي….
كان يقف ذياد بغضب جحيمي وتوعد .
ربيع بحده /البت هربت ي سبع البرمبه فضحتنا قدام الناس وخليت وشنا في الأرض .
ذياد بغضب جحيمي/انت فاكرني هسكت ده انا هدفنها بالحياه.
فرج بارتباك شديد/دورنا عليها في كل حته ي ذياد بيه ملهاش اثر واصل .
ذياد بغضب جحيمي/يبقا انا كده اتاكدت هي فين وهجيبها ي عني هجيبها رصيدك معايا لحد كده خلص ي سليم .
*****************.
حول دوار الكبير…..
كانت الشرطه تقف في كل مكان ف سليم قد توقع ماسيفعله ذياد فكان لابد من تأمين الفرح ليقترب ذياد برجاله بغضب جحيمي ليوقفه الظابط بحده .
/علي فين ي ذياد بيه .
ذياد بغضب جحيمي/داخل اجيب اختي من جوه ي حضره الظابط .
الظابط بحده /امشي من هنا ي ذياد بيه بلاش مشاكل .
ذياد بحده /حضره الظابط انا بقدم بلاغ في سليم الصياد أنه خاطف اختي وحبسها عنده .
في الداخل ..
نور وهي ترقص بين احضان سليم /سليم انت مجنون وتخطيت كل الحدود ده فرح في الصعيد ولا خمس نجوم .
سليم بابتسامه وسعاده/كبير الصعيد يختلف عن الاخرون ي نور انا كنت عايز الكل يشاركني كل حاجه حلوه وبحس بيها لاني مشاعري معاكي مشاعر من نوع تاني بحبك بحبك ي نور حياتي.
نور وهي تقبل باطن يده /وانا بعشقك ي سليم ي اجمل راجل في الوجود .
ذياد بغضب وصراخ /فين اختي ي سليم .
زين بغيظ شديد/متخافيش ي رحمه انتي خلاص بقيتي مراتي هاخد روح اي حد ياخدك مني .
رحمه وهي تربت على يده بثقه /مين قالك اني خايفه انا قويه بيك ي زين .
فيروز بغيظ شديد/اهو جه وش البومه اووف .
سليم بخبث ومكر/حصل الي كنت متوقعه بالظبط عمرك مهتتغير ي ذياد .
الظابط بجديه/سليم بيه ذياد بيه بيتهمك انك خطفت أخته وحباسها هنا .
رحمه بثقه وغرور/مفيش الحديد ده ي حضره الظابط انا هنا بكيفي واتجوزت الراجل الي بحبه علي سنه الله ورسوله.
ذياد بغضب جحيمي/عملتيها ي بنت الكلب ولا كان ليكي كبير .
رحمه بحده وغيظ وصراخ /ليا بس زين مش انت ي ذياد انت عمرك معتربتني اختك طول عمرك شايفني حاجه ملهاش لازمه واصل تتحكم فيها انت معندكش قلب ي ذياد ومبتحبش الي حالك انا لما دخلت البيت ده عرفت معناه الحب صوح لقيت الدفا والحنان فوق ي ذياد فوق ي اخوي بدل مهتخسر كل حاجه.
ذياد بوجع من كلماتها لكنه تعمد الجمود /ماشي ي بنت ابوي انتي دخلت معاهم في عدواتي وكرهي ليهم استعدوا كلكم للي جاي .
سليم بخبث ومكر/مستنين بس علي الله متبقاش زي كل مره تتطلع فشنك ي ذياد .
ذياد بحده وجنون/لا اطمن اوعدك أن المره دي هتكون غير كل مره وهتشوف ي سليم .
ليرحل ذياد لتمسك نور يد سليم بفزع وخوف /سليم انا خايفه اوي امتا هنخلص من الخوف ده .
سليم وهو يحتضنها بعشق /ششش اهدي ي روحي الي جاي كله حب في سعاده وبس ي شباب جهزوا حالكم بكره علشان هنتطلع نقضي شعر العسل في شرم الشيخ .
يوسف بسعاده لا توصف/حبيبي ي كبير .
ساجد بابتسامه/تسلم ي سليم .
زين بابتسامه وعشق/معلش اعزرنا احنا ي سليم انا عايز ارتاح شويه انا وحبيبتي يومين بس ونحصلكم
بس قبل كل ده عايز اعرف انت ازي جبت رحمه .
سليم بابتسامه/هقولك .
فلاش باك.
في الجنينه ….
كان يجلس سليم وهو ينظر أمامه بشرود لياتي عوض ب فرج .
عوض بطاعه/الي أمرت بيه ي كبير .
سليم بحده وغيظ/اسمعني زين ي فرج لانك هتنفذ الي هقوله غصبن عنك .
فرج بخوف وارتجاف/امرك ي كبير .
سليم بحده /ستك رحمه فين مختفيه ليه .
فرج بخوف وارتجاف/الست رحمه ذياد باشا حباسها وهيجوزها بكره من الشيخ عمران .
سليم بحده وغيظ/تمام اسمع بقا الحديد الي هقوله زين 100الف جنيه قصاد انك تخرجها وتجبهالي لحد هنا ي كده ي انت خابر زين انا ممكن اعمل فيك ايه .
فرج بطاعه وخوف /امرك امرك ي كبير.
باك …
سليم بابتسامه/بس ي سيدي وفعلا نفذ الخطه وقدرت الحمد لله اني أنقذها وارجعها لحضنك ي حبيبي.
زين وهو يحتضنه بسعاده/ربنا يخليك لينا ي كبير .
سليم بابتسامه/ويخليكم ليا يارب .
ليحمل كلا منهما معشوقته ويصعد الي جناحه .
في جناح نور وسليم …
كانت تقف نور بخجل شديد ليقترب منها سليم بمكرعاشق محترف وهمس .
/معقول الجمال ده كله بقا ملكي انا وبس ي مجنونه قلبي.
نور بعشق وهمس /بحبك ي سليم بحبك ي أعظم راجل في الدنيا خطفنني من اول لحظه شوفتك فيها لمست مشاعري وحاصرتها في رجوله وشهامه وخفه دم واجتمعوه في راجل واحد فيك ي سليم بحبك اوي ي سليم.
سليم وهو يحملها بعشق وهمس /انا بقول كفايه لحد كده اصل بصراحه الفستان ده تقيل جوي لازما نخلص منه كفايه كده .
نور بسعاده وعشق /ههههه امرك ي كبير .
في جناح زين ورحمه ….
رحمه بابتسامه وسعاده/مبروك ي زين قلبي مبروك عليا اني بقيت مرائتك ومهما حصل حصل مفيش قوه في العالم تبعدني عنك ابدا .
زين بعشق وهمس وهو يحملها بحنان /تبعدي تروحي فين ده انا هبحسك في قلبي ولو فكرتي تخرجي منه تاني هقتلك .
في جناح يوسف وشهد ….
كانت تجلس شهد في احضان يوسف ليقبلها من رأسها بحنان.
/الف مبروك ي شهدي اوعدك اني هعوضك عن كل الي شوفتيه وهشيلك في عيني انتي وفارس .
شهد بابتسامه/انا متاكده من كده ي يوسف علشان كده سلمتك نفسي وانا مطمنه .
يوسف وهو يقبل يدها بعشق /بحبك ي شهدي بحبك.
في جناح ساجد وفيروز …
كانت تقف فيروز خلف الدولاب بقلق وخجل .
ساجد بابتسامه/وبعدين ي فيروز هتفضلي كده كتير .
فيروز بخجل وارتباك/ابعد ي ساجد بدل مهصوت والم عليك الناس .
ساجد سريعا وهو يحملها بمكر وخبث/تعالي بس ي مجنونه ده انا هبسطك اخر انبساط بحبك ي فيروز .
فيروز بابتسامه وغمزه /وانا كمان بحبك ي عسل .
في سرايا العزايزي……
كان يكسر ذياد كل شي أمامه بغضب شديد وصراخ .
/حتي اختي اخدتها ي سليم كل خدتها مني بس لا ي سليم مش كل مره انت الي هتكسب اوعدك أن المره الجايه دوري انا .
ربيع بغيظ شديد/بقولك ايه عاد سيبنا من المرار ده وخلينا في شغلنا البضاعه هتوصل بليل لازما نملاها في الاتوبيس علشان يعدي في الفجريه خود بالك البضاعه دي فيها كل فلوسي .
ذياد بغضب/تمام ي ابوي .
فرج بخبث ومكر/ذياد باشا العرسان مسافرين بكره شرم الشيخ بس الي عرفته أن زين وست رحمه مش مسافرين معاهم .
ذياد بغضب وحده /تمام جوي اسمع الي هقولك عليه وتنفيذه بالحرف الواحد هتتدخل دوار الكبير وتحط دي في الاتوبيس بتاعهم هيكون بره علي الطريق جنب الاتوبيس بتاعك ي ابوي كده هيعدي الاتوبيس بتاعنا بالي فيه من غير ميتفتش وانا هظبطها من هنه هههه الله يرحمهم كلهم .
صباحا …..
كانوا يجتمعون جميعهم في الباص لينظر سليم بخبث ومكر لذلك الذي يقف علي بعد مترات وهو ينظر اتجاههم بابتسامه خبيثه وبجانبه ربيع ينتظر أن يتنفس الصعداء وهو يرا البضاعه تمر بخير ليتوقف الزمن وتجحط عيناه وهو يرا بضاعتهم الذي توجد بيها كل أموالهم وهي تحترق ويشتعل بيها النيران ليسقط ربيع أرضا بازمه قلبيه ليصور سليم ذلك الفيديو الذي يضحك بها بشده ليرسله الي ذياد الذي ينظر حوله بصدمه لكل ما يحدث.
/بووووووم هههههههه هتفضل طول عمرك غبي ي ذياد انت خلاص انتهيت وهفضل انا الكبير
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة كبير الصعيد)