رواية مجنونة قلبي الفصل السادس 6 بقلم ريناد
رواية مجنونة قلبي الجزء السادس
رواية مجنونة قلبي البارت السادس
رواية مجنونة قلبي الحلقة السادسة
“حسام جاب شوكلاته كتير وراح لسيليا علشان يصالحها”
حسام : سيليا انتِ صحيتي ولا لسه نايمه ياغيبوبه ….سيليا انتِ فين “فجأةصرخ” سيلياااااااااااا سيلياااا سيلياا انتِ كويسة قومي بالله ما تقلقيني عليكي
“سيليا كانت واقعه في الأرض مغمي عليها شالها من الأرض وحطها علي السرير بعد شوية كانت بدأت تفوق”
سيليا : اااااااااه انا فين
حسام : سيليا انتِ كويسه ازاي وقعتي!
افتكرت الي حصل ومرضيتش تبصله ولا ترد عليه
حسام : احم انا عارفه انك زعلانه مني وعارف اني غلطان وانا ندمان بس اسمعيني
سيليا : اسمعك! اسمعك ليه انت سمعتني مثلا لما قولتلك اسمعني لا مسمعتنيش وانا كمان مش مستعدة اسمعك بعد إذنك إطلع برا انا تعبانه وعايزة أرتاح كفايه الي عملته وكفايه اني بسببك مش قادرة امشي
“حسام طلع الشوكولاته الي معاه”
حسام : طيب وكدَ
سيليا : احم لا كدَ ممكن نفكر نسمعك ولا لا
حسام بضحك : إيي دَ انتِ لسه هتفكري ياشيخه دَ حتيٰ المسامح كريم “اخدها في حضنه” حقك عليا متزعليش مني انا عارف اني غلطان وغبي ومتسرع بس أنا مقدرتش اتحكم في نفسي لما لقيتك معاها في العربيه وفي وقت متأخر
سيليا بدأت تعيط : ا أ نا ح……
حسام : شششش اهدي خلاص ماما حكتلي كُل حاجه
سيليا بمرح : طب إيي رأيك تاخدني تخرجني يابرووو
حسام : عيوني وانا عندي كام سيليا هروح مشوار بس وارجع
سيليا: اشطا
_______________
أسر راح الكليه واستغرب لما سيليا مجاتش
أسر : ياتريٰ حصلك ايي ياسيليا وحسام عمل فيكي إيي
______
سجيٰ : بنات ملحظتوش حاجه
بتول : حاجة إييي
سجيٰ : البنت مجاتش النهاردة
بسمه : بنت مين
سجيٰ : سيليا يابنتي
ميرا حطت إيدها في وسطا : وانتِ تعرفيها منين إنشاء الله وامرها يهمك كدَ لييه لتكون بيست فريندك ولا حاجه
سجيٰ بضحك علي غيرة ميرا : اهدي يحُب دَ مجرد فضول مش اكتر وبعدين مفيش غيرك في القلب 😂♥♥♥
ميرا بصتلها بطرف عين : بتثبتيني علفكرة
سجيٰ : مثلاا ….انا نسيت فوني ثانية وهجيبه
ميرا : ماشي
بسمه : ميرا مش ملاحظه ان سجيٰ متغيرة
بتول : اه فعلاً وبعدين من امتيٰ بتركز مع حد هيي
ميرا : بناات سجيٰ متقصدش حاجة وهي فضوليه شويه وانا عارفاها كويس
بسمه ضحكه بإستهزاء : خليكي عبيطه كدَ دِ خبيثه استني يومين بس وهتسيبك وهتلاقيها مع سيليا
ميرا بحِده: بسمه احترمي نفسك والزمي حدودك انا مسمحلكيش تتكلمي عنها كدَ وانا مش صغيرة وعارفه مصلحتي وفيا عقل وبعرف أفكر
بسمه بخبث : متزعليش يامرمر قلبك أبيض أنا مقصدش حاجه انا قولت الي حسيته بس وانتِ عرفاني الي في قلبي علي لساني
ميرا : طيب
بسمه : يلا همشي انا علشان معايا كام حاجة
بتول : استني كمان انا ماشيه معاكي سلام ياميرا وابقي سلميلي علي سجيٰ “ضحكه بإستهزاء” او الي هتبقي صحبت سيليا
“ميرا بصتلها ومردتش عليها”
____________________
سجيٰ :أووووبس سورري يادكتور
أسر: لا عادي ولا يهمك …أحم هو انتِ إسمك إيي
سجيٰ : إسمي سجيٰ
أسر : اها معلش طبعاً علشان الطلاب كتيير وكدَ فَـ صعب افتكر كُل الاسماء
سجيٰ : لا عادي اهو شوية وتتعرف علينا اكتر ومش هتنسانا انشاء الله
أسر : إنشاء الله كنت حابب أسألك علي حاجه
سجيٰ : اتفضل
أسر : كان في بنت معاكم اسمها سيليا
سجيٰ : اه مالها
أسر : تعرفيها!
سجيٰ : اه يعني انا معرفهاش معرفه شخصيه بصراحه يعني متعاملتش معاها قبل كدَ
أسر : اه تمام
سجيٰ : ليه في حاجه حضرتك
أسر : لا عادي كنت أصلها مجاتش النهاردة “بكذب” وأصل في حاجة تخصها معايا وكنت عايز أدهالها.
سجيٰ : طيب انا ممكن اخدها ادهالها لما اقابلها
أسر بتوتر : لا لااا أنا هبقي أدهالها وانتِ كمان متعرفيهاش
سجيٰ : طيب تمام عايز حاجه يادكتور
أسر : لا شكرا
سجيٰ : عن إذنك
أسر : إتفضلي
_________
ميرا :إيي ياسجيٰ كنتِ كُل دَ فين
سجيٰ : وانا جايه دكتور أسر وقفتي وسألني عن سيليا
ميرا بضيق : ليه يعني
سجيٰ : بيقول ان معاه حاجه تخصها
ميرا بضيق : امم ماشي يلاا
سجيٰ : امال فين بتول وبسمه
ميرا مشيوا
سجيٰ :طيب ماشي يلا بينا
__________
اسر : حسام إزيك عامل إيي
حسام : بخير الحمدلله انت عامل ايي … احم انا اسف علي تصرفي امبارح انا مكنتش اعرف الحقيقه
أسر : لا عادي امال سيليا ليه مجتش الكليه النهارده
حسام بإحراج : بصراحه انا امبارح اتهورت وضربتها جامد وهي مناعتها ضعيف ومبتستحملش الدكتور قالنا انها مش هتقدر تمشي لفترة معينه
اسر بصدمه : ايييي انت مجنون يعني إيي ذنبها الاول كانت هتتعرض للإغتص*اب وبعدين انت تضربها ومتقدرش تمشي
(جماعه حسام ميعرفش بِـ الي حصل مع سيليا وانها كانت مخطوفه وكدَ )
حسام : إيييي قولت اييي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة قلبي)