رواية مجنونة قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريناد
رواية مجنونة قلبي الجزء الثاني عشر
رواية مجنونة قلبي البارت الثاني عشر
رواية مجنونة قلبي الحلقة الثانية عشر
حسام : سيليا اهدي انا ……
“سيليا سبتهم ودخلت اوضتها
كل دَ وإيمان ساكته وباصه في فراغ ”
حسام :سليااا سيليا افتحييي
أسر : سيليا افتحي هكسر الباب
“قعدوا حوالي ساعه وهما يخبطوا بس مفيش رد ”
أسر : مش هينفع كدَ هكسر الباب
حسام : ماشي اكسره
حسام : سيليااا انتِ فييين سيليااا
أسر : إييي دَ بُص في حبل نازل من الشباك
حسام بصدمه : معقول هربت!!!!!!!
أسر : لا لا ان شآء الله لا
___________
سيليا : اووف ياربي بقيٰ أنا هروح فين في الوقت دَ
ليل : يا آنسه
سيليا : أيوة
ليل : بتعملي ايي هنا في الوقت المتأخر دَ
سيليا : وانت مال أهلك انت
ليل : ما تحترمي نفسك ياوليه انتِ
سيليا : وليه!!!
ليل: انتِ الي غلطتي الاول
سيليا سكتت شويه وبعدين فكرت انه ممكن يساعدها ”
سيليا : طب خلاص آسفه بجد
ليل : انتِ بتعملي ايي هنا
سيليا بدأت تعيط بتمثيل : م م م مرات أبويا هي السبب هي السبب مش مسمحاها منها لله
ليل : طيب أهدي أهدي خلاص تعالي أنا ممكن أساعدك
سيليا : بجد هتساعدني ازاي
ليل : انتِ محتاج ايي
سيليا : بيت اقعد فيه
ليل : خلاص اشطا تعالي معايا بيتي
سيليا بخوف : لا لا لا خلاص شكرا مش عايزة انا ماشيه
“ليل مسكها من إيدها شدها بس هي سحبت إيدها بسرعه ”
ليل : استني هنااا
سيليا ابعد عني هصرخ والم عليك الناس سيب إيديي الحقوونااييييييييي الحقون…
“ليل حط إيده علي بوقها بسرعه”
ليل : ششششش اهدي يامجنونه الله يخربيتك هتفضحيني انا مش قصدي حاجه وبعدين انا مش عايش في البيت لوحدي مامتي واختي معايا
سيليا : لا انت كداب
ليل : وهكدب ليه بعدين انتِ مش مصدقاني صح طب استني هثبتلك دَ …….. الوو ازيك ياماما
الاء : الحمدلله ياحبيبي اي فينك ليه اتأخرت
ليل : هقولك لما اجي محتاجه حاجه
الاء : لا ياحبيبي شكرا عايزة سلامتك
ليل : الله يسلمك سلام ياماما
الاء : سلام
ليل : اي اقتنعتي
سيليا بقلق : ا ا اه يعني شويه مش اويي
ليل : شويه !! طب بصي خُدي دِ
سيليا : ايي دِ
ليل : بخاخة فلفل لو رشيتي منها علي حد بيعمي علطول وانا لو حاولت اعمل معاكي حاجه رشي عليا منها ولو طلعت كداب برضو
سيليا : اشطا ياسطا
ليل : ياسطا!
سيليا : متاخدش عليا انا مجنونة يالاا بسس
____________________
حسام خبط علي الطربيزة بقوة
حسام يعني ايي مش هقدر اعمل محضر اختفاء غير لما يعدي 24 وساعه علي اختفاء الشخص دَ
الشرطي : دِ قوانين يافندم لازم تلتزم بيها غصبن عنك وبلاش الطريقه دِ
حسام : بقولك اختي مختفيه او ممكن تكون مخطوفه تقولي لما يعدي 24 وساعه يعني هي ممكن تموت بسببكم وبسبب القوانين الزفت بتاعتكم دِ
الشرطي : الي عندي قولته يافندم ومن فضلك اتفضل برا
أسر : حسام اهدي انا هتصرف
حسام : اهدي ازاي واختي مش لاقيها
الشرطي : مش مشكلتنا انكم مش عارفين تحافظوا علي أهلكم دَ قانون ولازم يمشي علي كُل الناس غصبن عنها
“حسام اتعصب جامد واسر اخده ومشي قبل ما يعمل حاجه متهورة ”
__________________
الاء : طيب يابنتي وانتِ اي خرجك في الليل كدَ
سيليا بدأت نفس التمثيليه الي عملتها قدام ليل :سيليا بدأت تعيط بتمثيل : م م م مرات أبويا هي السبب هي السبب مش مسمحاها منها لله هي السبب
الاء : اهدي يابنتي عملتلك ايي
سيليا اتوترت ومبقتش عارفه تقول ايي: ا ا اتهمتني ان سرقت دهبها وفلوسها وان انا بتعدي علي خصوصياتها وقالت لبابا وقولتله متصدقهاش بس هو صدقه و و وطردني برا البيت شوفتي ياطنط شريرة ازاي
الاء : اهدي ياحبيبتي اهدي منها لله هي وكل مرات أب زيها ادخلي نامي ياحبيبتي وارتاحي تعالي هوديكي لحد الأوضه
________
ليل : أيوة الخطه ماشيه تمام زي ما اتفقنا والبنت دخلت تنام دلوقتي وهبقي اقولك علي كُل حاجه اول بأول
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة قلبي)