رواية مجنونة رعد الفصل الأول 1 بقلم أم توتا
رواية مجنونة رعد الجزء الأول
رواية مجنونة رعد البارت الأول
رواية مجنونة رعد الحلقة الأولى
في محافظة الشرقيه تصحى عشق علي صوت ست الحبايب
ام عشق: انتي يا زفته اصحي يا جزمه
عشق: شويه كمان علشان خاطري يا سوسو
ام عشق: ورحمة امي ياعشق لو مش صحيتي هنادي ابوكي يصحيكي هو
عشق: خلاص صحيت يا سوسو وبعدين مش تقولي ابوكي تاني
ام عشق: عيب ياعشق مهما كان ده ابوكي
عشق: هو في اب بيعامل بناتو كده ولا مراتو كده انتي مستحمله كل ده ليه
صوت من عند الباب انا هقولك مستحمله ليه
بيبان علي عشق الخوف
ام عشق: اهدي ياخويا هي مش قصدها
ابو عشق: ابعدي عن وشي كده وانا هوريها المعامله الصح
ام عشق خلاص ورحمة ابوك هي مش هتقول كده تاني صح يا عشق
عشق: لا مش صح انت مش اب
ينزل قلم علي وش عشق من باباها
ابو عشق: انا هوريك يابنت الكلب تقفي في وشي ازاي
ام عشق: خلاص وحيات اختك عندك خلاص هي مش هترد عليك تاني صح ياعشق
عشق: اه اه هروح البس
بيخرج باباها وهو بيقول شوفي مين هيديكي فلوس
ام عشق: حقق عليا يابنتي
عشق: سبيني البس عشان مش اتاخر
بتخرج مامت عشق وعشق تدخل الحمام تتوضه وتخرج تصلي وبعد كده تلبس وتخرج
عشق: انا خارجه
ام عشق: خدي الفلوس الي انتي عوزاها ياقلبي مش تزعلي نفسك
عشق:شكرا مش عاوزه حاجه انا خارجه
وقبل لما تخرج بتسمع ابوها يقول في دهيه تخدك
بتخرج عشق وبتلقي خالتها فاتحه الباب بتاع الشقه بتعته ومستنياها
عشق: صباح الفل يا شوشو اي الي موقفك كده ياعسل انت
خالت عشق: مستنياكي ياقلبي اي ده هو ابوكي مد ايدو عليكي تاني يابت ياعشق
عشق: عادي ياشوشو امل زومه فين
صوت من جوه الشقه انا هنا ياقلب زومه
عشق: والله يا زومه لو مش كنت جوز خالتي كنت اتجوزتك بس ماشي المهم انك في العيله
حازم: يابكاشه الله بتعيطي ليه ياشوشو
عشق: اي يا خالتي جو النكده ده هي اول مره يعني
حازم: في اي يا عشق اي الي حصل
شوشو: شوف ارجل الناقص مورم وش البت ازاي
حازم: انا هروح اتكلم معاه واشوف حل للموضع ده هو كل يوم يمد ايدو عليكي
عشق: خلاص ياجماعه انا اتعوت والمهم رعد صحي ولا لسه علشان عوزه في حاجه
شوشو: اتدخلي صحيه ياقلبي
عشق: ماشي ياقلبي
تدخل عشق اوضه رعد
عشق: رعد قوم
رعد: بس يا زفته عاوز انام
عشق: ماشي سلام
بتقوم عشق ولسه هتخرج بتلاقي رعد مسكها من ايدها
رعد: مالك ياآش
عشق: مفيش حاجه نام انت ولما ارجع من المدرسه هبقي اكلمك
رعد: هو باباكي زعلك تاني
بتلف عشق وتخضن رعد وتعيط
يخدها رعد في خضنو
رعد: اهدي ياحبيبتي متعيطيش ياآش انتي عارفه دموعك بتوجعني
عشق: انا والله تعبت هو بيعمل فيا كده ليه حرام عليه هو ليه مش عندي اب حنين ويبقي سندي
رعد: انا باباكي واخوكي وصحبك وسندك وضهرك واقولك حاجه كمان انا بحبك وبموت فيكي وبعشقك من وانتي بيبي صغير
بترفع عشق راسها من حضن رعد وتبص في عينو وتقولو بجد يارعد
رعد: بجد ياقلب رعد
بتخضنو عشق وبقول انا كمان بحبك يارعدي
وبعد كده بتصرخ وتقول نسيت المدرسه وتطلع تجري
بيضحك رعد عليه ويقول بحب مجنونه
بتخرج عشق من عند رعد وبتلقي جوز خالتها بيفطر بتقولو باي يازومه ابقي سلملي على شوشو علشان اتاخرت وتيجي تخرج بتلقي ابوها خارج من شقتهم ويمسكها من شعرها ويقولها انتي مش رحتي المدرسه ليه يابت انتي لسه عشق هترد عليه بيخرج رعد ويشد عشق وراه ويقولو لو مديت ايدك عليها تاني هقطها ليك فبيخاف ابو عشق من رعد وينزل فبيبص لعشق ويقول ليها متخفيش طول ماانا جنبك ويحضنها وفيسمع صوت بيقولو سيب البت يابن الجزمه فبيص ويلقيها خالتو فبتبعد عشق عنو وبتستخبه وراه
فتقو سوسو بتستخبي وراه مني يابنت الجزمه انتي كمان يعني مش هعرف اجيبك فترد عشق من غير تفكير اه علشان رعد مش هيخلي حد يوجعني فترد سوسو لا والله
فيقول ليه رعد اه عندك مانع ياخالتي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة رعد)