رواية متيم بقدر الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية متيم بقدر الجزء الرابع
رواية متيم بقدر البارت الرابع
رواية متيم بقدر الحلقة الرابعة
علي بانفعال ابنك اني اللي هوريك ابنك هيربيك كيف..
امسك ذراعه وأراد ضربه لكن فهد كان اسرع ولو ذراع الاخر و أحاط عنقه ليقول بسخريه ماقلتلك امششي العب بعيد ..بس باين ليك مزاج تتضرب..النهارده
علي حاول افلات نفسه لكن الاخر بيده القويه يثبته..ليقول كبرت ياعلي كبيرت جوي بس مش هتكبر على ابن عمك الكبير مش كدا.
صدم علي مما سمعه ليدفعه فهد بقوة امشي من هنا لحسن يمين بالله انسى انك واد عمي وادفنك.مطرحك..
علي انت مين..
فهد عز الدين الهواري..
علي بصدمه فهد..
فهد بسخريه امشي من هنا ورجليكم متعتبش بيت سلطان تاني..
لم يكن من علي الا المغادره مما سمعه كيف لفهد ان يعود بعد هذه السنوات الطويله
********
نصر احنا هنفضل عالنكد ده كتيرر..
منى…..
نصر مش بكلمك..
منى وديني عند ابوي واختي..
نصر جولتي اي..
منى بانفعال وديني عند ابوي واختي يانصر.عشان اني مش طايقاك.
نصر جذبها من شعرها صوتك مايعلاش يابت سلطان…
منى بألم وقهر اني بكرهك يانصر وحق ربنا بكرهك..
كلماتها غرست سكاكين بصدره ليقول بغل بتكرهيني ماشي بس خروح مالبيت ده مفيش الا على قبرك فهمتي.
منى هملني هملني يانصر بتوجعني كدا..
نصر جذبها اليه من شعرها ليقول بانفاسه الساخنه التي تلفح خدها ههملك عشان رايدك بحاجه تانيه يابت عمي رايد تبسطيني كيف امبارح دفعها على السرير وخلع ثيابه واقترب منها لكنها نهضت تصرخ وكتاب ربنا لو قربت مني تاني هموت روحي يا نصر سامعني..هموت روحي
اقترب منها وهي تتراجع الى الخلف حتى التصقت بالنافذه.. لتخرج رأسها منها والله يانصر هرمي روحي سامعني هرمي روحي وارتاح منك ومن قرفك ..
نصر بخوف لاا يامنى لا خلاص مش هعمل حاجه تعالي ..
منى اطلع من هنيه
نصر قربي يامني والله مهعملك حاجه تعالي..
منى بقولك اطلع برااا يانصر برااااا لا يمين بالله ارمي روحي ..
نصر طب اهدى اهدى انتي عارفه اني بحبك..قد ايه
منى كدب يانصر كداب ..عمرك ماحبتني اللي يحب حد مايعملش كده بيه وحتى لو بتحبني اني بجيت بكرهك بكرهك وبكرهه قربي منك اني بقيت بقرف منك يانصر عارف بقرف يعني ايه اطلع من هنيه عشان الموت عندي اهون من انك تجربلي تاني .
نصر ماشي ماشي اني هخرج اما تهدي نبقى نتحددتوا..
خرج نصر لتجلس الاخرى على تبكي بقهر…
*********
فهد روحي نامي دلوك.
قدر وانت مالك انام والا لااا اوعاك تفتكر بالشويتين اللي عملتهم مع علي دول هتاكل بعقلي حلاوه وتضحك عليا انت ود عمهم وكيفهم مش احسن منهم وعارفه انك جاي عشان توصل لحاجه بس مصيري اعرفها واكشفك لابوي..
فهد بضحك امشي يابت سلطان الله لايسيئك بلاش ترفع ضغطي واتعصب عليك عشان لو تعصبت هزعلك ..مش هقول الا ربنا يعينه…
قدر يعيني مين ..
فهد اللي هيبتلا فيكي ويتجوزك
قدر وانت مالك بيه…. اني هروح اشوف ابوي…بس متنساش اني عيني عليك..
فهد ساخرا اه اه وركزي جويي معايا ..فهمتي..
مشيت بغيظ من سخريته ..
فهد هز راسها يمينا ويسارا ربنا يصبرنا يارب …
حل الصباح واستيقظت قدر باكرا كعادتها لتصدم بمجموعه رجال يحيطون قصر والدها…
قدر انتو مين وبتعملووا ايه هنيه.
لكن احد منهم لم يجيبها..
قدر مش بكلمكم يااخينا منك ليه.
ليأتيها صوت فهد دول رجالتي ياقدر..
قدر رجالتك مكانهم مش هنيه مشيهم من هنيه يلااا..
فهد امشي من جدامي ياقدر عالصبح..
قدر مشي الرجال من هنيه انت مش شايف اني بت لوحدي كيف تجيب رجاله تحاوط المكان كدا..
فهد ساخرامش كنتي امبارح بمية راجل وبعدين هي فين البت دي دنتي لسانك بس اللي طوله قد كده ليشير الى باصابعه بحجم صغير يخوف ميت راجل ..خايفه على روحك من ايه عاد..
قدر قولتلك..
ليدخل علي ومعه اخويه..
ناصر الاخر الاكبر جاي بعد السنين دي ليه ياود عمنا
فهد جاي اشوف ولاد الاصول غدروا بابن عمهم كيف وهانوه ببيته…
ناصر رواح مكان ماجيت يافهد مش عايزين مشاكل..
فهد المشاكل انتو اللي جبتوها لروحكم..
ناصر يعني اي ياود عمي..
فهد حق سلطان يرجع وبته اللي خدوتها بالغصب ترجع هي كمان لا يمين باللله اقلب البلد كلها على دماغكم.
ناصر..
فهد…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متيم بقدر)