رواية متى ينتهي عذابي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آية المهدي
رواية متى ينتهي عذابي الجزء الرابع والعشرون
رواية متى ينتهي عذابي البارت الرابع والعشرون
رواية متى ينتهي عذابي الحلقة الرابعة والعشرون
في مكتب اللواء مصطفي
اللواء : انا اسف يا بنتي اني حطيتك في الموقف ده بس كان لازم اعمل كده لكن اوعدك الموضوع ده هينتهي قريب
فجر بحزن : انا مش يهمني هيحصل معايا ايه انا يهمني اهلي يكونوا بخير لو حد منهم جرالهم حاجة مش هسامح نفسي ابدا
علي الناحية الأخري
وصلوا رجال عاصي لمنزل طلعت وطلبوا مقابلته آتي طلعت لهم باستغراب فهو لا يدري من هم ومن يردون
طلعت باستغراب : انتوا مين وعايزين ايه
عثمان بقوة : لما تيجي معانا هتعرف
طلعت بحدة : وانا ايه اللي هيخليني اسمع كلامك واجي معاك
عتمان : هتيجي معانا ولا نستخدم طرق تانية
طلعت بخوف شديد من القادم : لا انا جاي
ابتسم عثمان بخبث علي خوفه الشديد وذهبوا لوجهتهم للتخطيط للقادم
في قصر الصاوي
تناوبت الشباب علي مساعدة فريق فجر للتخلص من هذا المسمي عاصي
عز : ايه الخطة اللي جاية يا ولاد
عبدالله : عمي عاصي اكيد مراقب كل تحركاتنا احنا دلوقتي هنعمل أنه حد من البنات تعبان وواخدينها علي المستشفي واللي بيراقب اكيد هيطلع ورانا واللي هتاخد دور بنت من البنات ملك ويزيد دوره يوصل البنات بأمان هو وسيف ومعاذ وانا هاطلع مع ملك انا وعمي سالم وخالتو صفية وأسر وباقي الشباب هيفضل هنا
يزيد بتاييد: بالظبط كده ومش عايزين لخبطة والبنات اجهزوا اول ما عبدالله يتحرك هو وملك ونتأكد أنه رجالة عاصي وراهم تتحركوا علي طول
ندي بغيرة : هو ده اللي ناقص الاستاذ عبد الله يطلع مع ملك طب كان قال أنا
شمس بضحكة عالية لفتت نظر الجميع : أنا اسفة افتكرت حاجة بس
شمس : يخربيتك انتي يا بت في الوضع اللي احنا فيه ده وغيرانه بس اهدي بقا فضحتيني قدامهم
ريم بفضول : بتقولوا ايه هاااااا
وقبل أن يتحدث أحد تحرك عبد الله وملك للخارج وتحركت سيارة عاصي ورائهم فهم رأو فتاة معهم ومن المحتمل أنها ابنه عائلة الصاوي ليتحرك يزيد سريعا بالجميع فتمسك كريم بخوف شديد بيد معاذ
معاذ بحنان شديد : متخافش يا كريم كله هيبقي تمام
كريم بدموع : هو أنا هموت زي هنا وماما
شمس بشهقة وخوف : بس متقولش كده محدش مننا هيجراله حاجة كله هيبقي تمام متخافش لياخذهم معاذ بين أحضانه ليشعروا بالاطمئنان قليلا فمعاذ يحب كريم كشقيقيه الأصغر كثيرا
يزيد : يلا بينا يا معاذ مافيش وقت وتحرك الجميع باتجاه السيارتين وريم تحمل كارما النائمة
علي الناحية الأخري في منزل عاصي
وصل عثمان ورجاله وطلعت معهم ولكن بداخله يشعر بالخوف فمن هؤلاء وماذا يردون
عاصي بترحيب : اهلا اهلا يا طلعت نورت بيتي المتواضع
طلعت بحدة مصطنعه: انت مين وعايز مني ايه
عاصي بخبث : انا مين هتعرف دلوقتي وعايز منك ايه هتعرف برضو بس لازم نكرمك الاول مش كده ولا ايه
طلعت بنفاذ صبر : ادخل في الموضوع علي طول أنا مش فاضي لكل الهري ده
عاصي بابتسامة : انا هسامحك علي كلامك ده دلوقتي وبعدين متخافش شغلنا واحد مش انت عدو عيلة الصاوي برضو وحابب تنتقم ليك ولصاحبك انا عندي استعداد أخرج فؤاد من السجن بس تجيب اللي عندك وهاساعدك في انتقامك اصل انا برضو حبيبهم قوي
طلعت باستغراب : انت بينك وبينهم ايه مش فاهم
عاصي بحقد : فجر بنت عز الصاوي هي اللي ماسكة قضيتي وبتحاول تهد كل اللي بنيته ورغم كل التهديدات اللي بعتها مصرة برضو تكمل في القضية ومخافتش مني لا ولا حتي خافت علي عيلتها علشان كده بعتها لقدرها
طلعت بصدمة : انت السبب في دخولها السجن
عاصي بنظرة ما : مش قولتلك لو فضلت معايا هتكسب
طلعت بتفكير : طب ايه هي الخطوة الجاية
عاصي : كلفت رجالي بمراقبة القصر انا كل همي اني اكسر عينهم انا عايز احصرهم علي البنات ومستني بس إشارة
وأثناء حديثهم جاء اتصال هاتفي لعثمان من أحدي رجالهم
عثمان : هااااا يا خالد في جديد
خالد : أيوة يا باشا في بنت من البنات تعبت وواخدينها علي المستشفي ومعاها سالم ومراته والضابط عبدالله وانا وراهم
عثمان : خليك ماشي وراهم ومتخليش حد يشك فيك وانا شوية هتصل بيك واقولك تعمل ايه اغلق المكالمة وذهب لسيده بحماس لنجاح خطتهم
عثمان لعاصي : باشا في بنت من البنات برة البيت وهي المستشفي حاليا
عاصي : شوفت يا طلعت عثمان قول الرجالة عايز البنت دي عندي باي طريقة متخليهاش تفلت منكم واي حد يعترض من العيلة اقتلوه انا هاستمتع قوي انهاردة وذهب عثمان للتنفيذ
علي الناحية الأخري
في سيارة عبدالله وملك انتبه عبدالله للسيارة اللتي تتبعه
ملك بحماس : شكل خطتنا نجحت
عبد الله: لسه لسه انا عايزاك لما رجالة عاصي يجي ويحاولوا ياخدوكي متقاوميش
صفية بصدمة : انت بتقول ايه يا عبدالله انت عايزاهم ياخدوا البنت انتوا عملتوا كده بس علشان البنات يكونوا في امان
عبدالله بجدية : لا وعلشان نثبت براءة فجر متخافيش يا خالتي ملك هتكون بخير وهي عارفة شغلها كويس
سالم بخوف : يا ابني افرض حاول ياذيها
ملك : متخافوش هما هيكون متابعيني
عبدالله لصفية : خالتي ممكن السلسلة اللي معاكي
صفيه : هتعمل بيها ايه
عبدالله لملك : البسي السلسلة دي يا ملك وحاولي انها متظهرش عاصي خبيث ومش بسهولة يقع أو حد يضحك عليه وتم تنفيذ الخطة ووصلت السيارة للمشفي وسالم يسند ملك ولكن لم تظهر ملامح وجهها بالكامل وذهب عبدالله لملئ الاستمارة
موظفة الاستقبال : اسم المريضة ايه لو سمحت
عبدالله بخبث : ندي سالم الصاوي
الموظفة : بتعاني من ايه
عبدالله بخوف مصطنع : معرفش هي وقعت مرة واحدة مننا طلبت الموظفه أحدي الممرضات
الموظفة : عبير خدي الآنسة للدكتور سفيان يشوفها وخليكي معاها لو احتاجت اي حاجة أخذتهم الممرضة للطبيب المختص وعبدالله يراقب أحد الرجال بخبث
علي الناحية الأخري في منزل عاصي جاء له اتصال هاتفي من أحد رجاله
عاصي بانتباه : ايه الاخبار اتمني اسمع الجديد منك
الشخص : طلعت بنت سالم الصاوي تعبانة وكان معاها امها وأبوها والظابط عبدالله
عاصي : حلو قوي خليك مرقبهم كويس ومع أول فرصة البنت تكون معاكم ومتخليش حد ينتبه انت فاهم
في مكتب اللواء مصطفي
فجر : انا متأكدة أنهم هينجحوا في خطتهم دي
اللواء : لو مكنتش واثق فيهم مكنتش دخلت معاهم في اللعبة دي بس اتمني يلاقوا دليل قوي ضد عاصي ويثبتوا براءتك
علي الناحية الأخري في قصر الصاوي
عز : يزيد يا ابني ما تكلم عبدالله شوف حصل ايه
يزيد : متخافش يا عمي الخطة ماشية زي ما هي وكمان انا متابع خطواتهم بلاش قلق
جاءت اللحظة المناسبة لرجال عاصي لخطف الفتاة فرحل سالم وزوجته بعيدا كما قال لهم عبدالله ليدلف رجلين للغرفة بحرص لتراهم ملك وتبتسم بخبث ثم تغفل سريعا ليحملها أحد الرجال لظنهم انها نائمة بمفعول المخدر ويرحلوا قبل أن يراهم أحد
عبدالله : الوووو يزيد الخطة تمام جهز الفريق وكلم سيادة اللواء وانا معايا عربيتي هاطلع وراهم وملك معاها سلسلة فيها Gps عاصي لازم ينتهي انهاردة وفجر لازم تخرج يلا مافيش وقت
علي الناحية الأخري في قصر عائلة الصاوي
يزيد للجميع : الخطة نجحت رجالة عاصي خطفوا ملك وعبدالله وراهم لازم نتحرك
سيف : يلا بينا
يزيد : يلا فين محدش هيجي معانا انا وأسر وجودي انتوا لازم تفضلوا هنا ودورك انت والشباب تخلوا بالكم من الكل ودي مسئوليتكم
سيف بعند : انا مصر اجي معاكم
آسر : احنا هنفضل نتجادل كده كتير مافيش وقت وانت يا سيف لازم تساعدنا بس بانك تفضل هنا ارجوك قدر الموقف وذهب فريق فجر للسيارتهم وهما يتبعون إشارة عبد الله لهم
سمية بقلق : يا احميهم ورجعهم سالمين يا رب
ليلي : متخافيش يا سمية هيبقوا كويسين
علي الناحية الأخري في منزل عاصي
وصلوا رجال عاصي للمنزل وهم يحملون ملك الفاقدة للوعي أمامهم
عاصي بابتسامة لهم : براڤو حطوها هنا وهاتوا ميه علشان نرحب باالامورة ده واجب برضو والقي كوب من الماء عليها لتشهق ملك بخضة مصطنعه
ملك بخوف مزيف : انتوا مين وعايزين ايه مني
عاصي بتسلية : احنا مين هتعرفي دلوقتي وعايزين ايه عايز روحك
ملك برعب : انا عملتلك ايه ارجوك خليني أمشي اكيد اهلي بيدورا عليا انت متعرفش انا بنت مين
عاصي بضحك : لا اعرف امال انا جبتك ازاي هحصر فجر وعيلة الصاوي كلها عليكي من اللي هاعمله فيكي ونظر لها بخبث شديد
ملك بقوة : انت اللي حبست فجر ورطتها انت واحد مريض نفسي وقاتل ولازم تتعاقب
عاصي بنظرة مرعبة : أيوة انا اللي ورطت فجر وبعت فيديو يوضح أنها كانت بتساعدني وانا اللي قتلت البنت اللي بعتها لقصر الصاوي وانا السبب في موت هنا وموت بنات كتير بستمتع انا بعذابهم وهاستمتع بعذابك انتي كمان لما اموتك دلوقتي
ملك بحقد : مش هتلحق عارف ليه لانه نهايتك هتكون دلوقتي ليقترب عاصي بغضب شديد منها وقبل أن يلسمها ليري اقتحام شديد من المخابرات وفريق فجر
آسر بغضب : سلم نفسك يا عاصي انت اتسجلت ليك كل حاجة فمتقومش لانك هتتعاقب هتتعاقب
عاصي بجنون : لا مش فجر اللي تكسب انا هانهيكو كلكوا هدمر كل حاجة ليمسكه يزيد وعبدالله بغضب ليدخل أحدي الرؤساء وهو ينظر له بقهر وحسرة علي ما فعله بابنته الصغيرة
عاصي بضحكة مريضة : مكنتش عايز اقتل بنتك بس كان لازم اقلب المخابرات والداخليه والعالم كله كنت عايز عاصي يبقي الحاكم الناهي وبس بس اوعدك أنه دي مش هتكون نهايتي دي هتكون نهاية فجر والعالم كله مش عاصي اللي يخسر وظل يضحك بهيسترية شديدة لهم لياخذه العساكر للسيارة وهو مقيد اليدين
يزيد لملك : انتي كويسة
ملك : أيوة
عبد الله : اظن يا طلعت بيه لازم تروح مع صديقك وبالمرة تشوف فؤاد صاحبك
طلعت بخوف : انا معملتش حاجة هو اللي خطفني هو
آسر : ابقي قول الكلام ده هناك عسكري خده من هنا
عبدالله : اظن كده يا مصطفي بيه فجر تقدر تخرج
اللواء مصطفي : طبعا هنخلص شوية اجراءت وهتخرج بالسلامة ليذهب الجميع للقاء فجر
في القصر جاء طبيب العائلة لهم
عز بحزن شديد : ازيك يا علي
علي بحزن علي ما سيقوله : الله يسلمك يا عز انا جاي اسلمك نتيجة التحاليل انا عارف أنه مش وقته بس ضروري الكل يعرف لانه فجر حالتها في خطر
الجميع بصدمة : ايييييه
الجد : قول يا ابني في ايييييه
علي : فجر عندها ورم في المخ ولازم تعمل العملية فورا
عز بانهيار : بتقول ايييييه بنتي انا انت اتجننت اكيد بتكذب يا علي
شمس برفض : لا مستحيل وقبل أن يستوعب الجميع ليري الجميع فجر بالأرض وغارفة في الدماء لتخترق جسدها رصاصة والجميع يشعر بالصدمة مما حدث ليركض يزيد وأسر وراء هذا الملثم
سيف بصراخ : اطلبوا الإسعاف بسرعه فجر قومي فجر متسبنيش فجررررررر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متى ينتهي عذابي)