روايات

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الجزء الرابع عشر

رواية متى ينتهي عذابي البارت الرابع عشر

متى ينتهي عذابي
متى ينتهي عذابي

رواية متى ينتهي عذابي الحلقة الرابعة عشر

البارت الرابع عشر
مر اليوم علي الجميع بسلام ولكن منهم الغاضب والحاقد والكاره تجمعت العائله علي سفرة الطعام
الجد : آنس فين يا ليلي
ليلي بحزن ظاهر عليها : طلع من بدري يا عمي عنده شغل
محمد بقلق : ازاي طلع لوحده ولا معاه الحرس
معاذ : حرس ايه يا عمي هو آنس بنت لا طلع لوحده بعربيته
سالم بعصبيه : انتوا مش بتفهموا قولنا بلاش الخروج لوحدكوا ولازم عربيه الحرس معاكوا
سيف بجديه : لا ما هو الموضوع مش مستاهل كل ده يا عمي الا لو في حاجة انتوا مخبينها علينا واكيد الموضوع يخص فؤاد ده
عز بتوتر : ابدا يا سيف احنا بس خايفين عليكوا مش من حقنا يعني
ظل ينظر لهم كريم بعدم فهم وتوتر شديد وشمس تنظر له بكره وحقد شديد
فجر : لا طبعا يا بابا من حقكوا بس برضو حقنا نعرف ليه ولاحظت فجر خوف كريم وتوتره أمسكت يده لتطمئنه
فجر بهمس له : مالك يا كريم مش بتاكل ليه انت مضايق ولا الاكل مش عاجبك اعملك غيره
كريم : لا بس حاسس اني متوتر شويه مش متعود أنه ماما متكونش موجودة وكمان حاسس الكل بيكرهني وشمس كمان
فجر باطمئنان : متخافش انا معاك وكمان مافيش حد هنا بيكرهك وشمس شويه وهتروق يلا خلص اكلك علشان هنروح مشوار استمع كريم لحديثها بموافقه
علي الجهة الأخري
المجهول 1: ايه الاخبار كله تمام اوعي الهدف يكون بعد عنك
المجهول 2: لا يا فندم انا متابعها خطوة بخطوة وان شاء تجارة عاصي ارسلان هتنتهي قريب
المجهول 1: كامليا لازم تفضل تحت عنيك وتحميها عايزين نطلع من الموضوع من غير خساير وانا واثق فيك وفي قدراتك
المجهول 2: تمام يا فندم
علي الجهة الأخري في منزل فؤاد
فؤاد بخبث: نفذوا دلوقتي عايز عيله الصاوي تموت من رعبها بس المرة دي مش عايز غلط فاهمين
احد الرجال : مش تقلق يا فؤاد بيه كله هيكون تمام ورحل رجاله لتنفيذ خطته الدنيئه
فؤاد بضحك : ولا ووقعت يا عز وهعرف اخد حقي منك ومش انت بس وسالم كمان وكل واحد آذاني لازم هياخد نصيبه اصل انا بحب الحق قوي وظل يضحك بهيستريه وخبث شديد
في قصر الصاوي استآذنت فجر للخروج من القصر برفقه أخيها الأصغر كريم ولكن رفض الجد بشدة
فجر : يا جدي انا عايزة اقدم لكريم في المدرسه وبعدين الحرس معايا
الجد بقلق : لا يا فجر مش هتروحي انا قلت كلمتي
سيف بتدخل : انا هكون معاها يا جدي أظن كده مافيش قلق
فجر بتوتر شديد لا تعرف مصدره: لا انا هروح لوحدي انا مش صغيرة علشان حد يمشي معايا
الجد : خلاص يبقي مافيش خروج يا فجر سيف هيروح معاكي ده اخر كلام
فجر بتآفف: طيب يا جدي خلاص بس انا كنت يقول إنه كارما مش بتكست غير معانا احنا الاتنين يعني احنا الاتنين نخرج ونسيبها افرض صحيت
الجد بضحكه مكتومه علي تعابير وجهها الغاضبة: لا متخافيش مش هتصحا دلوقتي ولو صحيت البنات موجودين هيلعبوا معاها لحد ما ترجعوا
فجر بغضب طفولي : طيب اتفضل يا استاذ سيف
ابتسم كلا من سيف وكريم علي عصبيتها اللذيذة بالنسبه لهم
سيف بابتسامه حب : اتفضلي انتي الاول
الجد بابتسامه : يا رب اللي في بالي يتحقق
في كندا في منزل كامليا
كان سامي والد هنا وكريم يتحدث بعصبيه شديدة علي هاتفه
سامي بغضب : يعني مش لاقيهم اسمع معاك ساعه واحدة بس وتعرفلي هما فين انت فاهم يلا مع السلامه وفجاه استمع لأحد دخل للمنزل ليري زوجته كامليا ذهب إليها سريعا
سامي بحدة : كنتي فين يا هانم وفين كريم ابني
كامليا بارهاق: طب استنا بس اخد نفسي انت مش شايف حالتي ولا انا مبقتش اهمك قالتها بسخريه
سامي بغضب : بقولك ايه انا مش عز لا فوقي كده وافهمي كلامي من هنا ورايح كل حاجة هتمشي في البيت ده بامري انا انتي بسبب اهمالك معرفتيش تحافظي علي بنتك وانا مش مستعد اخسر ابني التاني وفجأة نظر حوله لم يري كريم
سامي باستغراب : كريم فين انتي اخدتي الولد وروحتي فين انطقي ابني فين
كامليا بوجع : سيب ايدي يا سامي هقولك ترك سامي يدها بعنف وهو منتظر اجابتها
كامليا بتردد : كريم في مصر
سامي بصدمه وغضب : نعم مصر ليه
كامليا بمحاوله لتهدئته: انا هقولك بس اهدا واسمعني
وحكت له كل ما حدث منذ وفاة ابنتها حتي هذا اليوم
سامي بغل وكره : وانتي ازاي تاخدي كريم عند العيله دي ايه حنيتي للماضي ما انا كان لازم اعرف اللي تبيع ولادها تقدر تعمل اي حاجة
كامليا بذهول: هو ده كل اللي همك اني خليت كريم هناك مش همك حق بنتك ولا تهديداتهم لينا بكريم ابننا كل اللي بتفكر فيه عز وبس بس الغلطة مش غلطتك الغلطة غلطتي انا علشان وثقت فيك وسيبت بناتي علشانك وانتي واحد معندوش ضمير ولا حته شويه خجل يا اخي دي بنتك مش كملت كام يوم ميته ارحمني كفايه اللي انا فيه
سامي بضحكة خبيثه : ارحمك ده انا هخليكي تكرهي اليوم اللي شوفتيني فيه تعالي وأخذها بالقوة وادخلها غرفتها واغلق عليها من الخارج ورحل وهي تنادي ولكن بدون فائده
كامليا : سامي حرام عليك افتح انا ام ولادك ارجوك يا سامي ولكن بلا رد يا ربي اعمل ايه دلوقتي لازم أخرج لازم اوصل لهدفي اللي جيبت علشانه حتي لو هموت
علي الجهة الأخري في كندا
عاصي : وصلتوا ليها ولا لسه
احد رجاله : لسه يا باشا بس جيبنا كل المعلومات اللي حضرتك طلبتها وأعطاه الملف
عاصي بابتسامه غامضه : اوه عندها بنتين من جوزها الاول فجر وشمس حلوين قوي شكلنا هنتسلي كتير ولا ايه رايك يا عثمان
عثمان : اكيد طبعا يا باشا اللي حضرتك تآمر بيه يتنفذ فورا
عاصي : وقعتي يا كامليا ومحدش هينجد بناتك مني
علي الجهة الأخري وصلت السيارة آمام أحدي المدارس الثانويه المعروفه
فجر : جبتنا هنا ليه مش هي دي المدرسه
سيف بجديه : دي احسن مدرسه هنا وكمان قريبه للقصر يعني آمان متخافيش
فجر باقتناع قليلا : طيب خلينا ندخل ونشوف
سيف بتمتمه: ده مافيش حتي شكرا
فجر بصوت عالي قليلا : بتقول حاجة سمعني
سيف : لا ابدا وقبل أن يكمل حديثه رن هاتفه برقم لحد ما
سيف : الوووو أيوة يا معاذ اييييييييه بتقول ايه حصل أمته طب انا جاي حالا
فجر بقلق : فيه ايه حد حصله حاجة جدو كويس
سيف : …………………….
فجر بصدمه شديدة : لا مستحيل
سيف باستعجال : يلا بينا مافيش وقت اركبوا
نكمل البارت الجاي ؟؟؟؟؟؟
يا تري معاذ قال ايه لسيف صدمه هو وفجر؟؟؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متى ينتهي عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى