روايات

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية المهدي

موقع كتابك في سطور

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الجزء الثاني عشر

رواية متى ينتهي عذابي البارت الثاني عشر

متى ينتهي عذابي
متى ينتهي عذابي

رواية متى ينتهي عذابي الحلقة الثانية عشر

البارت الثاني عشر
آتي اتصال لوالدة هنا من شخص مجهول الهوية
الشخص : اسمعي اللي هقولك عليه من غير كلام كتير بنتك هنا ماتت بجرعة مخدرات زيادة وبحذرك تبلغي البوليس لانه اللي ورانا مش هيسبوكي في حالك فخافي على نفسك وخافي على ابنك والبقاء لله في بنتك يا مدام وبنتك موجودة دلوقتي في مستشفى………. وأغلق الهاتف
الام بصدمة : لا لا مستحيل اكيد بيكذب الراجل ده
كريم باستغراب:: ماما مالك ماما في ايه
نظرت له الآم بصدمة وتوهان هل ماتت ابنتها هل هذا ثمن ما فعلته في الماضي وظلت تصرخ وتبكي بانهيار وندم خاف كريم عليها كثيرا وحاول ان يفهم ما بها وفي عده ثواني استعادت توازنها وركضت للخارج وحاول كريم اللحاق بها ولكن لم يستطع
وصلت والدة هنا للمستشفى المتواجد بها ابنتها وحاولت الوصول لها ولكن لم يستطع احد مساعدتها حتى آتي طبيب لها وتعاطف معها وحاول مساعدتها
على الناحية الأخرى
في قصر الصاوي كانت العائلة مجتمعة يتحدثون معا في آحاديث مختلفة حتى جاء احد المساعدين في القصر لهم
احد المساعدين : ضياء بيه في واحد برة عايزاك وعايز عز بيه وسالم بيه
سالم باستغراب: مين ده اللي عايزانا
ضياء بهدوء :: هنعرفه دلوقتي دخله يا كامل يا ابني
ودخل الشخص المجهول بالنسبة لهم
فؤاد : مفاجأة مش كده ازيك يا عمي ازيك يا سالم ايه يا صاحبي مش هتسلم عليا
عز :: عايز ايه يا فؤاد جاي ليه
فؤاد :: عيب كده يا عز ده المفروض ترحب بصاحبك هي دي الأصول ما تقولي حاجة يا ليلي
سالم :: أخرس مالكش دعوة بحد هنا كلمني جاي ليه ايه اللي فكرك بينا
فؤاد بنظرة ما : انا عمري ما نسيتكوا يا سالم ونظر للجميع ووقعت عينه على فجر وظل ينظر لها بخبث
لاحظ معاذ وسيف نظرته لفجر
معاذ بغضب : عينك بعيد لاشيلها
فؤاد : ليك حق مش بنتك دي يا عز قمورة خالص مش فجر برضو وبنتك التانية اسمها شمس مش كده
عز بخوف قليلا : ما تجيب من الاخر عايز ايه يا فؤاد
فؤاد بحقد وهمس له: عايز احرق قلبك واخد أغلى ما عندك وانا عرفت يا صاحبي
ضياء : برة اطلع برة كامل كامل
كامل : امرك يا ضياء بيه
ضياء : خرج الكلب ده برة وميدخلش هنا تاني انت فاهم ونبه على الحرس وميدخلش هنا تاني
فؤاد بضحك هيستيري: انا خارج خارج وظل ينظر ناحية فجر بخبث شديد لاحظ الجميع خبثه ونظراته لفجر
ندى بخوف : هو كان بيبص لفجر كده ليه انا خوفت منه قوي ومحبتوش بس هو يعرف جدو وعمو منين مش فاهمة
آية بتفكير : ايوة عندك حق عمو عز كان مضايق منه وبابا كمان الموضوع شكله كبير قوي وفيه سر كبير
الجد : اسمعوا كلكوا خروج البنات برة من انهاردة مافيش الا لو الشباب معاكوا وفجر بالذات مفهوم
فجر : من حقي اعرف ليه ومين ده اللي كان هنا وليه كان بيتكلم كده
الجد : هتعرفوا بعدين مش دلوقتي
سيف :: انا آسف يا جدي بس من حقنا نعرف علشان نبقى فاهمين وبعدين ايه علاقة فجر والبنات باللي بيحصل ومين ده بالظبط
سالم : مش وقته يا سيف في الوقت المناسب كله هيعرف
على الناحية الأخرى في المستشفى في كندا
استطاعت والدة هنا التعرف على ابنتها بفضل الطبيب الذي ساعدها ذهبت باتجاه وجهها المغطي وأخذت تتحس وجهها بدموع فكيف هذا رحلت ابنتها وهي مذنبة
الدكتور بتعاطف معها : اهدي يا مدام ده قضاء الله وقدره
الام بانهيار: انا السبب انا ده ذنب اللي عملته بس جت في بنتي هنا وظلت تبكي بهستريةشديدة وهي تحاول استيعاب انه ابنتها رحلت عنها
الطبيب :: ارجوكي حاولي تتماسكي شوية لسه في إجراءات كتير عايزة تتعمل بس المشكلة انه بنت حضرتك لما جت كانت اخده جرعة كبيرة من المخدرات ولما كتبنا التقرير بعدها على طول غيروه وسلمونا تقرير تاني غير اللي اتكتب اكيد الموضوع كبير
الام وهي تتذكر محادثة الرجل المجهول وتهديده لها شعرت بالخوف قليلا فحياة ابنها الاخر في خطر ولكن لن تزهق حق ابنتها فهي بين نارين واتخذت قرار بداخلها ولن تتراجع عنه وذهبت لاستكمال الإجراءت وهاتفت أحدي أصدقائها لمساعدتها وانصدموا من الخبر جميعا
ساهر : كامليا ازاي ده حصل هنا حصلها ايه فهميني
كامليا بدموع : بنتي ماتت يا ساهر وهددوني بكريم لو اتكلمت ساعدني يا ساهر ارجوك
ساهر بصدمة : هددوكي انا مش فاهم حاجة اهدي فهميني كل حاجة بالراحة
كامليا : هنا كانت بتشرب مخدرات عرفت ده من كام يوم بس اتصدمت وقررت اني اعمل اي حاجة علشان انقذها وحبستها في البيت بس كريم فتح ليها وخرجت معرفش راحت فين واتفاجئت باتصال واحد ليا معرفوش قالي انه بنتي ماتت وقالي على المستشفى اللي هي فيها وهددوني لو اتكلمت وقلت اي حاجة اعرفها يبقى بعرض حياة كريم للخطر وانا مش عارفة اعمل ايه انا عايزة حق بنتي ومش هاسيبه بس كريم لازم يبقى في آمان وبعدها مافيش حاجة فارقة معايا وكمان أصلح اللي كسرته زمان
ساهر : قصدك هتنزلي مصر بعد الوقت ده كله طب تفتكري في حاجة هتتصلح
كامليا باصرار: هحاول باقصي ما عندي انا خسرت كتير قوي يا ساهر مش مستعدة اخسر اكتر من كده
ساهر بحزن : اعملي اللي يريحك يا كامليا وانا في اي وقت معاكي لو احتجتيني ودلوقتي خلينا نكمل الإجراءت وبعده مده من الوقت تم تجهيز هنا للدفن وأصدقاء كامليا حولها والجميع بصدمه لما حدث لهذه الفتاة الصغيرة ذهبت كامليا لمنزلها ومعها الجميع ورأت زوجها في المنزل ذهبت إليه بكل قوتها
كامليا بغضب شديد : جاي ليه عايز ايه فهمني
زوجها: انتي مجنونة ده بيتي وكمان ليا ولادي يا هانم
كامليا بضحك هيستيري: ولادك اه ولاده بيقول ولاده هما فين ولادك تقدر تقولي طب انت عارف هما في سنة كام ولا بيحبوا ايه وبيكرهوا ايه قولي كده عمرك قعدت معاهم زي اي اب جاوبني انا هقولك فين ولادك هنا خلاص راحت وكله بسببك وكريم بيعتبرك مش موجود
ساهر : كامليا اهدي مش كده
سما زوجه ساهر : كامليا ارجوكي كده هيحصلك حاجة طب علشان خاطر كريم طيب
زوج كامليا ::انتي تقصدي ايه بكلامك هنا راحت فين انطقي بنتي فين
كامليا بدموع : دلوقتي بنتك دلوقتي بتقول ولادك خلاص كل حاجة انتهت
زوجها بغضب : انا مش عايز الغاز هنا فين قولي أنطقي بنتي فين
كامليا بصراخ شديد : هنا ماتت ماتت خلاص
والد هنا بعدم تصديق: انتي بتكذبي انتي اكيد مجنونه مجنونه
ساهر بجديه : لا هنا بنتك اتوفت وده كله بسبب انها اخدت مخدرات جرعة كبيرة أدت لوفاتها فورا
والد هنا بصدمه: انتوا كدابين انا مش مصدقكوا وركض للخارج وهو يتحدث لنفسه لا يستطيع استيعاب ما حدث لابنته الصغيرة لم تتحمل كامليا ما حدث ووقعت بالأرض وظلت تبكي بهيستريه فابنتها رحلت عن هذه الدنيا بسبب إهمالها لها هي أم سيئة للغاية فهي تركت ورائها طفلتين ورحلت لتعيش حياتها هل هذا الانتقام العادل الان وفجأة استمعت لكلام ابنها
كريم بذهول : انا السبب هي ماتت بسببي لو مكنتش فتحت الباب اكيد مكانش حصل ده كله ماما انا اللي قتلت هنا وظل يتحدث وهو يبكي بشده لفراق شقيقته حتي فقد الوعي سريعا
كامليا بصدمه وصراخ : كريم ابني لا ابني
نكمل البارت الجاي ؟؟؟
يا تري شمس وفجر هيتقبلوا امهم ؟؟؟
بقلم آية المهدي………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متى ينتهي عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى