روايات

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الثامن 8 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الثامن 8 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الجزء الثامن

رواية متى ينتهي عذابي البارت الثامن

متى ينتهي عذابي
متى ينتهي عذابي

رواية متى ينتهي عذابي الحلقة الثامنة

معاذ بصدمة : معقول كل ده علشان دي
ليلى : انا ربيتك ترفع ايديك على بنت يا معاذ لا وكمان اختك يا استاذ
آنس : ماما ليه كده
ليلى :: مش عايزة كلام خلاص معاذ وشمس غلطانين بس مش معناه انه يرفع ايده عليها
ليلى لشمس: شمس اعتذري من اخوكي واللي عملتيه غلط ده اخوكي الكبير زعلك يبقى تقولي لجدك او اي حد مننا لكن دي حركات اطفال
شمس بخجل من الجميع : انا آسفة انا بس كنت متعصبة قوي ومعرفش عملت كده ازاي
سمية : حصل خير يا جماعة
الجد :: يلا يا معاذ اطلع البس من عند اخواتك اي حاجة ولا ولاد عمك
الشباب : لا لا لا يا جدي
الجد : مالك يا ابني انت وهو
باسم :: يعني يا جدي انت مش شايف معاذ عامل ازاي ده احنا جمبه عصافير يلبس هدومنا ازاي
محمد بضحك : ضحكتوني والله عندكوا حق طيب بقولك يا معاذ ممكن تاخد من عبدالله أو سيف اعتقد المقاس هيبقى مقارب ماشاء الله عليكوا يا ولاد
الجد :: خلاص خلاص روح يا معاذ دلوقتي غير هدومك وانتوا يا بنات جهزوا الاكل مع والدتكم ومرات عمكوا يلا
الجميع : حاضر
فجر يهمس لشمس: حسابنا بعدين يا شمس مش معنى اني دلعتك تتصرفي كده ليه تسمحي لحد يغلطك او يعيب في تربيتنا عارفة لو تيتا هنا كانت زعلت من حالك اللي مبقاش مظبوط
شمس : يا فجر هما اللي من ساعة ما جينا مش عايزنا في بيتهم بس اللي استغربته بقا الفيلم الهندي اللي حصل انهاردة شوفتي ليلى وهي بتضرب معاذ
فجر : انتي قليلة الادب ايه ليلى دي هي بتلعب معاكي قوليلها يا طنط عيب يا شمس
شمس بغيظ : والله انتي طيبة قوي يا اختي
فجر بغضب مكتوم: طيب يلا قدامي وياريت مش عايزة غلط كمان انهاردة احسن والله يا شمس هتشوفي وشي التاني مفهوم
شمس بغيظ : مفهوم
على الجهة الاخري في كندا
هنا بهمس في الهاتف: خلاص بقا يا بنتي جاية اقفلي
الام : رايحة فين هنا احنا الساعة 10 دلوقتي
هنا بجفا: ماما بلاش حوار كل يوم انا خارجة مع صحابي
الام :: اه صحابك الصايعين اللي ملهمش لازمة صح
هنا : على الاقل صحابي دول بيحبوني وصادقين
الام بصراخ : قصدك ايه
هنا بتآفف كعادتها::مش قصدي انا خارجة اتاخرت وقبل ان تخطي خطوة واحدة خارج المنزل امسكتها الام بغضب
الام : مافيش خروج يا هنا وانا هاربيكي من اول وجديد فهمتي وهاتي الموبيل ده كمان مافيش موبيل تاني وسحبتها للغرفة واغلقت الباب عليها من الخارج
هنا بضيق : ماما افتحي الباب ماما انا مش عيلة علشان تعملي ده فيا
الام : لا عيلة وهتفضلي عيلة وانا هاعيد تربيتك من جديد لاني اتساهلت معاكي وذهبت وتركتها تصرخ بالداخل
في أحدي الأماكن السرية
مجهول1 :: عملت ايه
مجهول 2: كله تحت السيطرة وكمان محدش هيقدر يوصلنا
مجهول 3 : عايز عز وأهله يموتوا بحسرتهم
مجهول 2 : متخافش انا مجهز كل حاجة والشرطة المرة دي مش هتقدر توصلنا وظل الحديث قائم بينهم فيما سيفعلونه وهما سعداء للغاية فانتقهم قريب منهم
في قصر الصاوي
تجمعت العائلة مع بعضها وهما يتحدثون في بعض الأحاديث المختلفة حتى استمتع الجميع لاحد ما آتي لهم فتحت أحدي المساعدات في القصر
الجد بفرح :: كارم حمدالله على السلامة يا ابن الغالي
كارم بحب ::الله يسلمك يا عمي واحشتنا والله
الجد :: لو واحشتكو كنتوا نزلتوا لكن خمس سنين ايه الغربة حلوة قوي كده
ساجد :: طيب يا جدي بالنسبة للواقف ده مستني حد يقولي حمدالله على السلامه طيب
سالم بضحك : لا مش عندهم حق حمدالله على سلامتك يا ساجد باشا
ساجد : شايفين الزوق الله يسلمك يا خالي مافيش حد هنا بيحبني غيرك
ريان بمرح : ده على اساس انك سافرت معاهم ما انت متلقح في وشنا 24 ساعة
ساجد : ليه الاحراج ده بس
آسما باشتياق للجميع: بابا واحشتني قوي قوي
الجد بمحبة لابنته الوحيدة: حمد الله على سلامتك يا آسما كده يا بنتي تغيبي كل ده عن ابوكي
محمد : حمد الله على سلامتك يا آسما واحشتينا كلنا
آسما : الله يسلمك يا محمد والقت آسما السلام على الجميع ولكن استغربت وجود الفتاتين فجر وشمس
آسما باستغراب: مين دول يا جماعة لم تستغرب وجود سمية واولادها فهي تعرفهم جيدا
الجد : يا بنتي انتي على طول كده حتى وانتي نازلة من السفر وتعبانة بتسالي اقعدي ارتاحي وبعدين هقولك فين أمير واحشني الولد ده
كارم : انت عارف يا عمي أمير وطبعه مبيحبش يجي من السفر الا على بيتنا وقالنا ساعتين وهاجي وركوا
سالم : بيتكوا ايه كارم ده انتوا جمبنا على طول مافيش فرق
ساجد : شوفت يا خالي إنما أنا غير قلت لازم اجي اشوف جدي وولاد خالي وكلكوا
مروة بضحك: ده على اساس انك سافرت معاهم ما انت في وشنا هنا على طول
ساجد باحراج مصطنع: ايه يا مرات خالي مش قدام البنات طيب يقولوا ايه دلوقتي عليا اهبل
شمس بمرح : متخافش مش هنقول اهبل متخلف بس وعبيط
فجر بحدة : يا بنتي انتي مبتسمعيش الكلام ليه عايزاني اهزقك كل شوية
شمس بتأفف: يا فجر انا بهزر مش اقصد حاجة من اللي في دماغك انتي عايزة افضل كاتمة على نفسي زيك يعني وابقى كتلة برود نظرت فجر لها نظرة حارقة فصمتت شمس سريعا
الجد : بتقولوا ايه يا بنات
فجر : مافيش يا جدي كنت بقول لشمس حاجة
الجد : طيب يلا يا بنات عايزكوا تعملوا احلى اكل انهاردة علشان آسما وكارم
صفية بفرح : طبعا يا عمي دول الغاليين
على الناحية الأخرى
في كندا كانت تجلس الام شاردة لا تعرف ما ستفعله
دخل الاب للمنزل فهو لم يأتي منذ ثلاث آيام
الام بتريقة: كنت فين حضرتك راجع البيت بعد ٣ ايام لا كلفت نفسك وجييت ليه كنت خليك مع اللي كنت معاهم
الاب بعصبية وارهاق: ابتدينا بقولك ايه انا جاي تعبان وعايز انام ابعدي عن طريقي
الام : مش هابعد بنتك يا استاذ بتشرب مخدرات عارف يعني ايه لسه عندها 17 سنة وعرفت الحاجات دي امال شوية لقدام هتعمل ايه اكتر من كده
الاب ببرود: مش انتي اللي في البيت المفروض تاخدي بالك من ولادك ولا همك الفلوس وبس وابعدي بقا عن طريقي احسن هاعمل حاجة مش هتعجبك وتركها ورحل لغرفته
الام بغضب : يا برودك يا اخي يا برودك انا بكلم مين انا انت كل اللي يهمك الناس الزبالة اللي بتقعد معاهم
لا انا مش هاقعد كده ساكتة لازم اعمل حاجة وتذكرت احد ما وذهبت سريعا وجلبت هاتفها وطلبت احد الأرقام وهي تنتظر الرد بلهفة ولكن لم يجيب احد حاولت مرة أخرى فاتها الرد
الام بلهفة : الوووو
مجهول : مين
الام : انا………………..
مجهول :……………..
الام بدموع : لا مستحيل
مجهول بكره : انتي دايما كده بتدفعي تمن أخطائك وللأسف بتفوقي بعد فوات الأوان عن اذنك معنديش وقت ليكي سلام وأغلق المجهول الهاتف وهو يتوعد لكل من اذاه
على الناحية الأخرى في احد الأماكن السرية
مجهول ١ : مستعدين
مجهول ٢ : طبعا انهاردة هتبقى نهاية عيلة الصاوي من أكبرها لاصغرها
مجهول ٣ : زعلتوني عليهم وظلوا يضحكوا بخبث وحقد وكره دفين منتظرين لحظة فوزهم وانهاء عائلة الصاوي
مجهول ١: جهز الرجالة ويلا بينا
نكمل البارت الجاي؟؟؟؟؟
يا تري مين اعداء عائلة الصاوي؟؟؟
ومين الام ومين المجهول؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متى ينتهي عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى