روايات

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الثالث عشر 13 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الفصل الثالث عشر 13 بقلم آية المهدي

رواية متى ينتهي عذابي الجزء الثالث عشر

رواية متى ينتهي عذابي البارت الثالث عشر

متى ينتهي عذابي
متى ينتهي عذابي

رواية متى ينتهي عذابي الحلقة الثالثة عشر

صرخت كامليا بقلق وخوف شديد علي ابنها
كامليا : مني تعالي ساعديني ارجوكي اطلب الدكتور يا ساهر بسرعه ابني هيروح مني
مني : متخافيش يا حبيبتي اكيد هيبقي كويس كمال تعال إسنده معانا وانا هاجيب ميه
وظلت تبكي كامليا بحسرة علي ما حدث لأطفالها وعزمت علي النزول لمصر في اقرب وقت فهي لا تستطيع المغامرة بحياة ابنها الآخر ولكن توعدت بداخلها لكل من ساهم في قتل ابنتها هنا
علي الناحية الأخري
في قصر الصاوي ظلت فجر غير منتبه لكلام الفتيات وهي تفكر في نظرات وكلام هذا المسمي فؤاد فما هي عداوته بالعائله وماذا كان يقصد بحديثه
ريم : فجر فجر يا بنتي انتي معانا
فجر : نعم يا ريم بتقولي ايه
ندي : لا انتي مش هنا خالص بتفكري في ايه
فجر بشرود : مافيش بس تعبانه شويه
شمس بقلق : مالك يا فجر نطلب الدكتور حاسه بايه
فجر : لا لا دكتور ايه انتوا ممكن تسيبوني بس ارتاح شويه وانا هابقي كويسه
آية: خلاص يا بنات سيبوها ترتاح واحنا هننزل تحت ايه رآيكو نلعب مع كارما وافقو البنات رأيها وتركوا فجر لترتاح قليلا واتجهوا للاسفل
الجد : ايه يا بنات فين فجر
شمس بهدوء غير عادتها: تعبانه بترتاح شويه
الجد بقلق ::تعبانه مالها نطلب الدكتور
ندي : لا يا جدو متخافش هي كويسه دول شويه إرهاق
ليلي بتردد: ما هي مكلتش من الصبح اكيد علشان كده
صفيه : يا حبيبتي يا بنتي طيب انا هاعملها اكل واطلع ليها
ليلي ::هاجي اساعدك يا صفيه وذهبوا لإعداد الطعام لفجر
معاذ بنظرة ما لشمس: في حد هنا كده لسانه طويل بس انهارده غير العادة في هدوء لم تنتبه شمس لكلامه استغرب الجميع من حالتها
سالم : شمس شمس
شمس : نعم يا عمو
ريم : لا ده انهارده يوم التوهان خالص من شويه كانت فجر تيجي انتي كمان
الجد :: تعالي يا شمس جمبي هنا تعالي يا حبيبتي مالك احكيلي انا جدك هتخبي عليا
شمس بخنقه ما : مش عارفه يا جدو مخنوقه وحاسه بحاجه وحشه هتحصل قلبي مش مطمن
معاذ بقلق : لو قصدك علي الراجل اللي كان هنا ده متخافيش مش هيقدر يعمل حاجه
الجد : زي ما قال اخوكي متخافيش طول ما جدك عايش أبدا أن شاء الله كله هيبقي بخير
وبعد مرور بضعه أيام لم يتغير شئ الوضع مستمر كما هو عادت شمس لطبيعتها وظلت تشاكس شقيقها معاذ وتفتعل المقالب في الجميع وسيف يعتقد حبه لفجر غير صحيح وتعلقت كارما بفجر بشده فهي لا تصمت الا معها
وفي أحد الأيام آتي أحد الزائرين للقصر
صباح يوما جديد تجمعت العائله حول سفرة الطعام للإفطار معا فآتي أحد العاملين ليخبر الجد بوجود بعض الأشخاص بالخارج يردون رؤيه فجر
فجر باستغراب : انا معقول يكون اللي في بالي
الجد : هو ايه ده يا بنتي
فجر : لا يا جدو مافيش وأشارت فجر للعامل لدخول الضيوف بعد استآذن جدها
عز وفجر بصدمه : انتي بتعملي ايه هنا
ليلي باستغراب :: تعرفها دي يا عز مين دي
عز الدين :لا رد
الجد : مين دي انتوا اتصدمتوا كده ليه
كامليا بأخذ نفس عميق : انا هقولك انا كامليا ام فجر وشمس
الجميع بعدم تصديق: نعممممم
شمس بذهول : لا لا فجر الست دي انتي تعرفيها فجر قولي حاجه ارجوكي
ظلت تنظر فجر لوالدتها بلوم وعتاب وكره وهي تتذكر هذا الماضي الأليم وكيف تركتهم والدتهم من أجل سعادتها ولم تفكر لحظه واحده بما سيحدث لهم وظلت تتذكر كيف تحملت هي مسئوليه شقيقتها وكيف اعتنت بهم جدتها
فجر بتوهان : جايه ليه عايزة ايه مننا
كامليا بدموع وصدمه :: فجر انتي فجر بنتي
فجر بجمود ودموع محبوسه::بس متقوليش بنتي انا مش بنتك ولا هكون بنتك انتي اتخليتي عننا في اكتر وقت كنا محتاجينك فيه مفكرتيش في ايه اللي ممكن يحصل فمش من حقك تقولي بنتي وارجوكي كفايه لحد كده وارجعي من مكان ما جيتي
كامليا بحزن :: فجر انا مش جايه ادمر حياتك انتي واختك انا بس عايزة مساعدتك واعتبريني واحده غريبه مش والدتك ارجوكي ساعديني
شمس بعصبيه : فجر مش هتساعد حد انتي فاهمه وانسي أنه عندك بنات اتفضلي اطلعي برة
فجر : شمس عيب كده تيتا علمتك كده تقللي ذوق مع الأكبر منك
شمس بذهول : فجر انتي مستوعبه كلامك اصلا انتي ناسيه هي عملت ايه معانا انا مستحيل اقدم اي احترام ليها اذا كنتي انتي هتساعديها انا لا تمام ورحلت وهي غاضبة من شقيقتها وذهبوا ورائها الفتيات
فجر للجد : عن اذنك يا جدي هاخد المدام كامليا برة في الجنيه وأشوف اللي عندها
عز برفض : لا اللي هي عايزة تقوله تقوله قدامنا مافيش حد غريب
فجر : بس
كامليا بمقاطعه: خلاص يا فجر ابوكي عنده حق واصلا الموضوع مش سري ولا حاجة واكيد كله هيعرف في الاخر وظلت تبكي بشده وكريم بجانبها يحاول تهدئتها وهو خائف من الجميع ولكنه احب فجر كثيرا ودخلت السعاده لقلبه لمعرفته انها شقيقته
فجر : اتفضلي قولي اللي عندك
كامليا :…………………………
الجميع بصدمه : معقول
الجد بشفقه عليها وعلي هذه الفتاه الصغيرة التي فقدت حياتها بسبب الإهمال
الجد : طيب ليه مبلغتيش عن التهديد اللي جالك
كامليا : هددوني بكريم ابني لو اتكلمت بس انا جايه طالبه المساعده فجر شيلي كرهك ليا علي جمب بس كريم في النهايه اخوكي انا نزلت مصر بس علشان أوصله ليكي وانا بطلب منكوا بس أنه كريم يقعد وسطكوا لانه انا هرجع كندا تاني ولما العداله تجيب حق هنا هارجع واخد كريم تاني وهابعد عنكوا مش هتشوفوا وشي تاني اوعدكو بكده بس ساعدوني ارجوكم وظلت تتوسل لهم بلهفه وخوف من رفضهم
فجر :: بعد اذنك يا جدي ممكن كريم يفضل معانا لو مش موافق انا ممكن اخد بيت قريب هنا واقعد انا وشمس معاه البيت بيتك وانا مش هاجبر حد أنه يساعدها لانها غلطت كتير ومستحيل حد يسامحها بس كريم مالوش علاقه بكل ده ولا بالماضي
عز برفض وغضب : انا مش موافق اتفضلي خدي ابنك واطلعي بره ومالكيش بنات هنا
كامليا بترجي : ارجوك يا عز انا مش طالبه غير أنه كريم يكون بآمان بس
الجد بقوة : عز أظن أنه انا لسه عايش وانا هنا اللي كلمتي تمشي ومحدش هيخرج من هنا فجر ده بيتك انتي واختك وإذا كان كريم قاعد هنا فهو قاعد في ملك اخواته يعني مش بيت حد غريب وانتي يا كامليا ابنك امانه عندنا لحد ما ترجعي ليه تاني
فجر : لا انتي مش هتسافري الموضوع فيه تهديد يبقي اكيد مش هيسمحوا لحد يوصلهم واكيد في خطر عليكي
كريم بخوف شديد : ماما متمشيش ارجوكي انا مش عايز اخسرك زي هنا خليكي معايا
كامليا بدموع : لازم اجيب حق هنا يا كريم اختك ماتت والناس اللي كانوا السبب في موتها قاعدين فرحانين ولا كانه في بنت ماتت بسببهم انا هرجعلك تاني بس لما حق هنا يرجع بس اسمع كلام اختك فجر وركز في دراستك انا عايزاك تنجح وتبقي كويس اوعدني يا كريم هتخلي بالك من نفسك ومن اخواتك
كريم بحزن شديد : اوعدك يا ماما ورحلت كامليا بقلب مفطور وهي تتمني بداخلها أن يسامحها الجميع
ليلي بحزن بداخلها : انا طالعه فوق
الجد لابنه : اطلع وراها يا عز اكيد اضايقت
فجر لكريم : تعال معايا يا كريم ذهب كريم معها بخوف قليلا وفجر لا تدري كيف تتعامل معه فمهما حدث هو ليس له ذنب
علي الناحيه الأخري في كندا
احد الرجال : انت متاكد انها نزلت مصر
شخص ما : أيوة يا عثمان بيه
عثمان : لازم عاصي باشا يعرف واتصل بأحد الارقام وبعد مده أجاب هذا الشخص
عثمان : عاصي بيه في حاجه مهمه لازم تعرفها
عاصي بتأفف: خير يا عثمان في ايه
عثمان : والدة البنت اللي ماتت بجرعه مخدرات نزلت مصر وشكلها كده خافت من تهديدنا ليها
عاصي بعصبيه شديده : خافت ايه يا غبي انا مش قولتلك عينك عليها انت مبتفهمش اكيد معاها دليل عن المكان الرئيسي بتاعنا في مصر يا مختلف يعني لو المخابرات المصريه عرفت بالموضوع اكيد هتدور ورانا وهنتكشف اسمعني كويس الست دي تحاول توصلها باي طريقه ولو معاها اي ادله تخفوها وطبعا انت عارف الباقي انا هاعتمد عليك وقبل اي حاجة عايزاك تجبلي كل المعلومات عنها عايز اعرف عنها كل حاجة انت فاهم
عثمان بضحكه خبيثه: انت تآمر يا باشا واغلق الهاتف وظل يبتسم بشده شكلنا هنتسلي قوي اليومين دول
علي الناحيه الأخري
في منزل فؤاد كان يجلس وهو يتحدث لاحدي اصدقائه
فؤاد : لو تعرف يا طلعت انا لقيت نقطه ضعف لعز شوفت الخوف في عنيه علي بناته اخيرا هعرف انتقم منهم كلهم
طلعت :: بلاش يا فؤاد انا مش عايز تحصل مشكله انسا بقا اللي حصل زمان
فؤاد بعيون حارقه للغايه : انسا انا مستحيل انسا يا طلعت ومبقاش فؤاد أن ما حسرتهم علي اغلي حاجة ليهم
طلعت بهمس بداخله : ربنا يستر شكل اللي جاي مش سهل ابدا وهيقلب علينا بدمار هيحرق الكل
نكمل البارت الجاي ؟؟؟؟
يا تري كامليا مصيرها ايه؟؟؟
وفؤاد هيعمل ايه ؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متى ينتهي عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى