روايات

رواية متمرده على عجزي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أبوالعينين

رواية متمرده على عجزي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أبوالعينين

رواية متمرده على عجزي الجزء الثامن

رواية متمرده على عجزي البارت الثامن

رواية متمرده على عجزي
رواية متمرده على عجزي

رواية متمرده على عجزي الحلقة الثامنة

في لندن
مازن. عمر يا عمر اصحي
عمر. في ايه ياض في حد يخض حد كده
مازن. كل ده نوم قوم يلا وراك جلسه علاج مع الدكتوره روزت
عمر. طيب هقوم احضر نفسي
_______________
في مصر
مكه. ايه يا دكتور طمني
الدكتور للاسف دخلت في غيبوبه
مكه. يا نهاري كل ديه مصايب علي دماغي اعمل ايه يارب
و كلمت منه
مكه. الو يا منه الحقيني انا تعبت كل شويه مشكله
منه. اهدي يا مكه في ايه يا حبيبتي
مكه. حماتي دخلت في غيبوبه اول ما قولتلها اني كنت مخطوفه
منه. انتي مجنونه يا مكه رايح تقوليلي خبط لازق كده
مكه. اهو اللي حصل
منه. طيب اهدي
و روحي البيت و استعدي عشان ننفذ الخطه
مكه. طيب و حماتي
منه. هو فين جوزك
مكه. سافر لندن في شغل و ميعرفش اني كنت غيبه كل ده
منه. طيب روحي و بعدين نبقي نطمن ع طنط
________________

 

 

عند شقة عمر و مكه
فيفي عماله تخبط
كاظم. شكلها سابت البيت لا عليا ولا أعدائي مش بعد ده كلو تهرب
محمد. والله ما هسيبها
فيفي. اهدو كده هتروح منا فين و كده كده ابوها موجود لو مرجعتش هتروح لابوها نفضحا
محمد. و تفتكري ابوها هيسكوت لينا
فيفي. ولا يقدر يعمل حاجه ده هيبقي رقبته في أيدينا
كاظم.احنا مش عايزين نفضحها اصلا هنستفاد ايه احنا كنا عايزين المصلحه وبس
فيفي. لا يا حبيبي انتو كنتو عايزنن الفلوس
انما انا عايزه ازلها
كاظم. طيب يلا نمشي من هنا لا حد يسمعنا و نشوف هنعمل ايه
__________________
في بيت حسين
مكه. دخلت و اول ما شافت ابوها جربت و حضنته
حسين. كوكو وحشتني اووي
جيتي امتي يا حبيبتي و فين الواد عمر وحشني اووي
مكه. جيت منين
حسين. من السفر انتي مش كنتي في شهر عسل في لندن
مكه. بعد ما استوعبت
اه اه لسه واصله النهارده
حسين.وفين جوزك
مكه. لسه مرجعكش جاله شغل مهم و كان لازم يقعد يشوف شغله
وانا رجعت عشان انتو وحشتوني اووي
حسين.بعدم فهم ماشي يا حبيبتي حمدالله على سلامتك
مكه.هي فين ماما
حسين. في النادي
مكه. طيب انا هطلع اغير هدومي
و طلعت مكه. اوضتها غيرت و نزلت لمنه
____________
في كافيه
دخلت مكه
مكه. اذيكم
منه. اذيك يا كوكي
اعرفك ده اونكل سامي لواء في الشرطه و
صديق والدي الله يرحمه اللي قولتلك و هو اللي هيساعدنا أن شاء الله

 

 

مكه. اتشرفت بحضرتك
سامي. الشرف ليا يا بنتي اتفضلي
منه كانت حكتلي اللي حصلك بس احب اسمع منك عشان اقدر اساعدك
مكه. حاضر و بدأت تحكي من اول جوازها لحد الان
سامي. متقلقيش وانا هساعدك لحد ما ارميهم في المكان اللي يستحقوا
مكه. ارجوك انا مش عايزه اي حد يعرف حاجه عشان والدي ممكن يروح فيها
سامي. متقلقيش من الناحية ديه
بصي انتي هتعملي ايه …………
_________________
في لندن
ها يا دكتوره ممكن ارجع مصر امتي
روزت.انت دلوقتي تقدر تتحرك لواحدك من غير عجاز اسبوعين و تقدر تنزل و تكمل علاج بس اهم حاجه متهلكش نفسك في الحركه الكتير
عمر. طيب الحمد لله
و خرجت الدكتوره
دخل مازن
ها يا عمر طمني
عمر. هننزل مصر بعد اسبوعين
مازن. طيب هروح احجز تذاكر الطيران
عمر. طلع التلفون و بيرن ع والدته
و مفيش رد
عمر. لنفسه هتكوني فين يا امي بقالي يومين برن مفيش رد
يارب هو انا مكتوب عليا وجع القلب
__________________

 

 

عند مكه
قاعده و بيرن تلفونها
مكه. الو …… يخضه ايه طيب انا جايه حالا
يا تاره مين اللي كلم مكه و ايه اللي حصل
………………

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متمرده علي عجزي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى