روايات

رواية متمردتي الصعيديه الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية متمردتي الصعيديه الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية متمردتي الصعيديه الجزء الخامس

رواية متمردتي الصعيديه البارت الخامس

متمردتي الصعيديه
متمردتي الصعيديه

رواية متمردتي الصعيديه الحلقة الخامسة

الجد : عملتي اي تاني يا باي هو انتي اكده كل يوم مشاكل معاه
غزل بطفوله : معملتش حاجه ده انا غلبااان ظالمني انت وابنك دايما كدة يا حجوج
مراد بغضب : تعالي اهنه اجفي كدامي وبلاش لعب العيال الصغيره ده
غزل بغيظ : لا مش هعمل كدة انسي جدي عطله إلهي تنستر وطلعت تجري علي اوضتها وقبل ما يجري وراها
الجد : شكلك عتحبها يا ولدي معشوفكش واصل بتتحدث مع الحريم اكده كنت بتعاملهم ببرود ولا مره كنت أكده مهتم
مراد بتوتر : حب اي عاد اللي بتتحدث عنيه اني بهتم بيها بس بت عمي ومجنونه وبتدخل نفسيها في مشاكل جولت اساعدها و معتنساش انها خطيبتي يا جدي
الجد : لتكون خجلان تعترف يا ولدي انت عمرك ما فوت يوم في شغلك بس عملت أكده النهارده بس عشانها وتجولي معتحبهاش اني ابجه اعمي لو صدجت حديثك ده عيونك بيتحدثو زين يا ولدي
مراد وهو بيغير الموضوع : معتعرفش بت ابنك المخبوله دي عملت اي ولا مره روحت ليها الا ولجيتها في مصيبه
ضحك الجد : عملت اي المخبوله عاد احكيلي
وفي اوضه غزل
غزل : انا ليه قلبي بيدق جامد كدا لما بشوفه هو اه شبه الغوريلا بس مش بيخوفني لدرجه ان قلبي يدق كدا بس صعبان عليا الواد ده والله بياخد مني كل مصيبه والتانيه مرزق اعمله اي سمعت خبط علي الباب
مراد : عتتحدثي مع نفسك كومان علي أكده انتي مخبوله صوح بجا
فتحت الباب بضيق : عايز اي يا جدع انت الله
مراد بغضب : صوتك يا بت عمي بدل ما اجطعلك لسانك واني جدها ومحدش عيجدر عليا لو جيبتي مين آخر مره عجولك الكلام ده
غزل برقه : احم احم في حاجه أقدر أساعدك فيها يا مراد اصل أنا تعبانه وعايزه انام
مراد بابتسامه : اول مره عتجولي اسمي وطالع من خشمك زي العسل كنت جاي اجولك تيجي نتغدا بره اني وانتي النهار ده بس شكلك مش فاضيه
غزل بكسوف : ايوه طبعا موافقه بس اعمل حسابك انك هتصرف كتير اوي ميغركش شكلي انا باكل كتير جوي جوي يا واد عمي عسيبك دلوجيت عاد عجهز نفسي واجيلك يا ابو الرجال
ضحك مراد لاول مره علي كلامها وسرحت غزل في ابتسامته
غزل : يااااه ده انت طلع عندك احساس زي البني ادمين عادي وبتبتسم اهو امال كنت قالبلي دراكولا في البيت ليه
بص ليها بغضب
غزل بخوف : ياما ده اتحول وقفلت في وشه وابتسمت
لبست ونزلت
غزل : ده اي ده اي اللي في ايدك مين ضحك عليك وقلك تجيب الهبل ده
مراد : بنات البندر عيحبو الورد جولت اجيبلك متحبيش اورد
غزل : يابا لسه قيلالك بحب الاكل جيب شوكولاته شاورما شبسي اي حاجه تتاكل الورد ده اعمل بيه اي مش بيتاكل
مراد بقرف : عحاول اكون رومانسي مع واحده بلغد انجري كدامي عجيبلك وكل
ركبت غزل وبعد شويه نزلت وانبهرب من المكان
غزل : اش اش اش اي ده كله ورد وبلالين وحاجزت المكان كله ليا لا ده انت فيك حاجه النهار ده بقا انت طلعت غني وانا مش عارفه كمان
مراد : اجعدي وطلبت كل الوكل اللي عنديهم اطمني عاد المهم تكوني مبسوطه مع ان بعد المشاكل اللي عتعمليها
دي محتاجه جطع رجبتك
غزل : ايوه بقا ايوه كدا كدا انا احبك هعمل اسكب للكلام اللي زي السم اللي طالع منك ده عشان الجو بجد جميل
مراد بحب : واني عحبك جوي جوي من زمان جوي واني مهتم فيكي وعراجبك لما كبرتي وكل ما تكبري حبي ليكي عيزيد جوايا اكتر
غزل بكسوف : اي الكلام ده مكنتش متوقعه ابدا تقول كدا اي الاحراج ده كسفتني لملي كل الاكل اللي اتحط ده وروحني اتكسفت خلاص واهو بالمره افكر في حبك وانا باكل
مراد : لع بعد حديثك معايزش اتجوزك جفلتيني من صنف الحريم كلياتهم جدامي ابجا حمار لو عملتلك حاجه زي أكده تاني جدامي يا كرش البحر
غزل : نعم يا خويا لا طبعا عايزه اروح سينما في فيلم اسمه بحبك لتموره حبيب قلبي وديني بقا كدا وروق عليا يا جدع ده اي الخروجه دي
مراد بضيق : حبيب جلبك اياك خليه ييجي يوديكي بجا جدامي كك حش وسطك جدامي
وصلو البيت ودخلت اوضتها وهي مبسوطه ومش عارفه سبب سعادتها دي اي رن الفون ردت بسرعه
غزل في الفون : بت يا هنيه اعترف يا بت مش عارفه اعمل اي اروح أقوله اني بحبه علي طول كدة ولا اعمل اي
هنيه : اتجلي عتفضحينا الله يفضحك اهتمي بيه الفتره الجايه وحاولي تعرفيه زين وبعدها جولي رايك وتوصليه مع جدك اوعي تجوليها بس فرحتلك جوي جوي يا جزمه
اتكلمت معاها لحد ما راحت في النوم
تاني يوم
غزل : صباح الخير يا جدو يا حلو بقولك يا جدو فين مراد
الجد : شكل أكده الصناره غمزت ولا اي يا بت غانم لع وعتتكسفي عاد السواج بره جوليله يوصلك الشركه
باسته غزل : يا فهمني دايما كدة يا بص سلام
وصلت غزل الشركه ودخلت جري لقته هو وبنت قريبين من بعض
بصتله غزل بحزن وجريت نطت علي البت وجابتها من شعرها
غزل : يا حربوقه يا خطافه الرجاله انا هربيكي يا تس تس
مراد : بعدي عنيها يا غزل ميصحش اكده جري اي عاد واي تس تس بتاعتك دي احنا في شركه محترمه سمعه المكان
غزل : اسكت انت لسه دورك مجاس ومعني تس تس انا الثعبان وهي دي الثعبان وانا هضربها بالشبشب دلوقتي وهفرج عليك الشركه كلها يا خاين وضربته وجريت علي المدرسه وفضلت تعيط
طالب : متزعليش يا ابله انا بحبك اوي وهتجوزك وهجيبلك حاجات حلوه كتير بس امسحي دموعك دي
حضنته غزل وابتسمت : انا كمان بحبك وموافقه بس استناني لما اكبر شويه اوكي
زين : اوكي يا ابله بصي بابا جه اهو تعالي … بابا بابا انا عايز اتجوز الابله بتاعتي جوزهالي
كرم بابتسامه : معقول اتقابلنا مره تانيه الدنيا صغيره اوي وكمان هتبقي مرات ابني لا لازم اهتم بيكي بقا
غزل : شكلك مش من البلد مبسوطه اني شوفتك مره تانيه
صبحي : تعالو يا رجاله اهي واجفه هناك اهي انا مليش دعوه اتصرفو معاها هي مليش صالح بالحديث ده
غزل : اهلا شوم واسلحه وحركات تصدقو جيتو في وقتكم بس مينفعش اي حد يعمل مشكله هنا عشان الاولاد تعالو الفصل ده
دخلو وفي ثواني كانت ضربتهم كلهم
غزل : اااه كدة ارتحت فشيت غلي فيهم اي مالكم مصدومين كدا ليه صبحي حاسب الدبانه ندخل بقك بصلها بغضب وخوف ومشي
كرم : ميلقش علي الرقه دي اللي انا شوفته فعلا مصدوم بس فخور بيكي المدرسه خلصت ممكن اوصلك
غزل : لا ولسه هتشوف انا مش شخصيه ضعيفه ابدا تقريبا خلصت اللي ورايا لو مش هتعبك معايا ياريت تروحني
وقدام البيت وقفت العربيه ونزلت غزل
غزل بابتسامه : اكيد ليك عزومه علي توصيلك ده أن شاء الله هتفق مع جدو واقولك
كرم : لا اذا كان كدا اطمع بقا واطلب حمام ومحاشي وبط والأهم رقمك ممكن
لاحظت غزل نظرت مراد فضحكت بصوت عالي وادته رقمها بصلها مراد بغضب وقرب منها ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متمردتي الصعيديه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى