رواية متعجرف ملكني الفصل السابع 7 بقلم رفيدة وائل
رواية متعجرف ملكني الجزء السابع
رواية متعجرف ملكني البارت السابع
رواية متعجرف ملكني الحلقة السابعة
زين بترقب: اي رايك نبقا صحاب
سمر: هتجبلي مصاصه كل يوم
زين: هجبلك مصاصه كل يوم
سمر: بطعم الفرواله
زين بابتسامه: حاضر ي فراولتي
سمر: وهتشرحلي محاسبه علشان مبفهمش فيها حاجه
زين: وهشرحلك محاسبه
سمر بتفكير: امم واي تاني
زين: اسميه استغلال ده ولا اي
سمر: ششش متقاطعنيش
زين بضحك: حاضر
سمر: هتسهر معايا بليل نقرا رواياتي المفضله
زين باستفزاز: عندي شغل بدري
سمر: وقامت من مكانها خلاص طلبك مرفوض ي باشمهندس
زين: بضحك وهو بيقعدها: خلاص م تبقيش قفوشه كدا هقرا معاكي العاصفه
سمر بصدمه: انت عرفت منين انها روايتي المفضله
زين حرك ايده في شعره بتوتر وتحدث وهو يدعي الجهل والصدمه: اي دا هي دي روايتك المفضله معرفش دا انا كنت بقول اي حاجه
سمر: بشك ماشي
زين: يعني موافقه
سمر: موافقه اي لسه مخلصتش شروطي مش هتتعصب عليا تاني ولا تزعقلي
زين: لا دي مقدرش اوعدك بيها بس هحاول وانتي حاولي متعمليش حاجه تعصبني
سمر: ديل
زين بابتسامه ديل ي طفلتي. يلا علشان نتعشي بقا
سمر: حاضر هصلي وانزل
زين: ماشي متتاخريش
في الاسفل
هاله: اي ي زين سمر فين اوعي تكون نامت
زين بابتسامه: لا ي امي نازله
هاله: ربنا يهديكوا ي بني ويهدي سركوا
اكرم: وانا كمان دعوه ي ست الكل ولا انا مش ابنك
هاله: يارب تعقل ي اكرم ي ابني
اكرم: لا سيبك من العقل ي ست الكل هتكفل انا بيه ادعيلي ب العروسه بقا
سمر بهدوء مساء الخير
هاله: مساء النور ي حبيبتي تعالي يلا واخدتها ومشيت في اتجاه السفره
اكرم: العروسه ي ماما. ماما نسيتي العروسه
زين وهو يقوم هو الاخر: ربنا يهديك
اكرم: انتوا رايحين فين ي جماعه العروسه
سمر بضحك: هو فيه اي ماله
زين: وهو يجلس جنبها: مفيش هو كده علطول
اكرم وهو يتوجه اليهم: م تخليه يكلملي صاحبه وهشلك الجميله دي فوق فوق راسي
سمر: يكلملك صاحبه ع اي انا مش فاهمه حاجه
هاله: سيبك منه ي سمر وكلي
اكرم وهو يتدعي الحزن لا انا كده اتاكدت انك لاقياني ع باب جامع
في الصبح
سمر: زيين اصحي ي زيين هتاخر ع المحاضره
زين بنوم: مش لازم تروحي النهارده
سمر وهي ع وشك البكاء: ي زيين قوم بقا ورايا امتحان مهم
زين: بنوم حاضر سبيني خمس دقايق بس
سمر: براحتك ي زين انا هنزل لاكرم يوصلني
زين وهو ينتفض من ع السرير بسرعه تنزلي لمين روحي افطري عقبال م اجهز بسرعه
سمر: حاضر بس بسرعه والنبي هتاخر
بعد فتره امام الكليه
سمر: خلاص بقا ي زين احفظت ممكن تسبني انزل
زين: مش
سمر بعصبيه: مش هقف مع حد وقبل م اخلص اتصل عليك علطول ومرحش الكفتريا ولو عاوزه اقعد مع صحبتي نقعد في البيت ولو حد حاول يتعرضلي اعرفك اي هتضيف اي تاني
زين بابتسامه علي عصبيتها: مفيش ي طفلتي تقدري تنزلي
سمر بفرحه: يااه اخيرا افراج
زين: بضحك باي ي طفلتي واتحرك بالعربيه
في الطريق
حور: يااربي هتاخر مع المحاضرات وقته الزحمه دلوقتي
بسرعه والنبي ي سطاا
_وانا اعمل اي ي انسه م انتي شايفه الطريق
قاطعها رن تلفونها
سمر: انتي فين ي فار المجاري اتاخرنا
حور: الطريق واقف
سمر: طب اتصرفي ي حور م انتي عارفه ان ورانا دكتور معتز وهو صعب
حور: اتصرف ازاي ي عني افرد جناحاتي واطير ي سمر اقفلي اقفلي م تعصبنيش
ودفعت الاجره ونزلت من العربيه
حور وهي بتجري بسرعه بين العربيات يارب الحق يارب
ظهر صوت كبح عربيه بصوت عالي لينزل منها شخص بعصبيه: انتي ازاي تعدي قدام العربيه كده انتي متخلفه
حور بعصبيه والله م حد متخلف غيرك متاخره ولسه هتوقفني وتخطه وهي بتجري بسرعه
حور وهي تلتقط انفاسها بصعوبه: اخيرا وصلت لقد هرمنا والله
سمر: وهي تسحبها اهرمي بعدين يلا بسرعه الدكتور هيدخل
حور: اهدي بقا اخد نفسي نفسي اتقطع الله ي خربيتك
ظهر صوت من خلفهم: الاستاذه الي واقفه في الطرقه اقعدوا في اماكنكوا
حور وهو تلتفت حاضر ي دكتور ثم اكملت بصدمه ي نهاااار منيل
دكتور مالك:…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متعجرف ملكني)