روايات

رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل السابع 7 بقلم زينب رشدي

موقع كتابك في سطور

رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل السابع 7 بقلم زينب رشدي

رواية ما يخبئه لنا القدر الجزء السابع

رواية ما يخبئه لنا القدر البارت السابع

ما يخبئه لنا القدر
ما يخبئه لنا القدر

رواية ما يخبئه لنا القدر الحلقة السابعة

هيثم بضيق: كملى سكتى ليه
ملك: لسه كنت هقول دكتور هيثم ده محترم مشوفتش واحد مهتم بشغله زيه بجد ربنا يديك على قد تعبك
هيثم: وعلى قد صبرى عليكى اوعي تفتكرى ان معرفش بخروجك انا ساكت بمزاجى لان حالتك الصحيه انتى وعمر يتتحسن
ملك بفرحه: بجد
هيثم وهو خارج: بجد وياريت متكتريش في اكل الشيكولاتة بااى
ملك باستغراب: شيكولاته اي
فاطمه: بص قدامك كده
ملك بانبهار: مين عمل كده
فاطمه بخبث: من غيره هنا بيخاف على زعلك واقع في حبك
ملك بخجل: عمر ي لهوى على الكسوف دكتور يقول اي دلوقتي
فاطمه: ولا يهمك انا هخرج واسيبك تقرى كل الرسايل دي عن اذنك
قامت ملك بفرحه وهي شايفه كل طربيزه عليها بوكيه ورد بالشيكلاوته وكل واحد جواه رساله اتفاجاءت بالكميه وازاى لحق يعمل كل ده قرات اول رساله (اريدك ان تعلمِ♥بأنك الوحيده الذى احبها،واخشي فقدانه، الوحيد الذى ارد ان اكون معك، والوحيده الذى لا يخلو التفكير منه دائما ♥)(اعترف لكِ ….. ♥
اعترف لكِ انك اول واخر شخص افتح له قلبى، الشخص الوحيد الى عطيته كل مشاعر الحب والصداقه فى آن واحد، شخص المره الاولى والشعور اللطيف، الشخص الى احس معه بالامان الدنيا… بكل بساطه الشخص انتِ شخصي المفضل وللابد راح تبقى حظى الحلو وضماد ايامى وجبر خواطرى، احبك)(وطلبى الاول والاخير مهما حدث بيننا لا تتخلى عنى)(بكل انانيه وحقد الله لا يجمعك مع غيرى🫂)
ملك بفرحه ودموع: امين
(هنزلكم صور البوكيه فى الكومنتات)
دخل عمر بابتسامة ومعاه بوكيه ورد احمر: صباح الخير
ملك بفرحه: ده صباح ورد

عمر: عرفت انك بتحبى الشيكولاتة والورد فقولت اصالحك بيهم
ملك: بس ده كتير اوى انت مزعلتنيش اصلا انا اللى
زعلتك امبارح وانت سامحتنى على طول
عمر: اولا مفيش حاجه تكتر عليكى ثانيا انا مقدرش اصلا افضل زعلان منك
ملك: شكرا خالص ي عمر بجد انا مبسوطه جدا
عمر: ربنا يطول فى عمرى واسعدك دايما
ملك بخوف: يارب
عمر بخبث: قريتيهم
ملك بخجل: لا
عمر: اومال وشك احمر ليه
ملك بغضب: عمر
عمر: ي عيونه
ملك: اطلع برا بقا خلينى أجهز عشان ام الجلسه اللى بنتعب بعدها دي
عمر: بالشفى باذن الله عن اذنك
بمجرد خروج عمر فضلت تنطط وتحضن الورد وتشمه
ملك: انا حبيتك اوي ي عمر وخايفه اديك أمل
اتجهز ملك وعمر ودخلوا الجلسه وبعد ما خلصوا رجعوا كل واحد اوضته
فاطمه: انتى كويسه
ملك:اااه الحمدلله تعب بسيط مش زي كل مره
فاطمه: اعتقد نفسيتك بتساعد انتى لما بتبقى مبسوطه ومتقبله العلاج مش بتتعبى
ملك: عندك حق انا دلوقتي بقا عندى اصرار ان اخف اكتر من الاول
فاطمه بخبث: بركاتك ياللى في بالى
ملك: اتلمى ي فاطمه الله
قوليلى هو فين
فاطمه بابتسامة: اللى فى بالى
ملك: اااه ي ختى
فاطمه بتوتر: في اوضته
ملك باستغراب: فى اوضته ليه مش متعود ميجيش يقعد معايا بعد الجلسه
فاطمه: ممكن معا شغل
ملك: لا هو مبيحبش يشتغل وهو تعبان بيحب يبقي مركز فاطمه هو تعبان
فاطمه: بصراحه ايوه وهو قالى اقعد معاكى ومقولكيش
ملك قامت: بجد حرام عليكى متقوليش ازاى انا هروح اشوفه
فاطمه: ي ملك
ملك: اوعي هروح يعنى هروح
خبطت ملك مردش دخلت على طول ملقتهوش دخلت لقته فى الحمام على الارض اتخضت ودخلت
ملك: عمر عمر انت كويس
عمر بتعب: ملك انت اي اللى جابك
ملك: انت ازاى تتعب ومعرفش قوم معايا
عمر بتعب: مش قادر
ملك بحزن: معلش استحمل
قومته ملك ولف ايده حوالين رقبتها ومسكته من وسطه وهي هتموت من الخجل وقلبها بيدق جامد لحد منيمته على السرير
ملك بخجل: اكلم دكتور هيثم
عمر: لا انتى عارفه ان ده العادي
ملك بدموع: بس انت مش متعود توصل لكده
عمر: ملك بلاش عياط انا مش قادر
ملك:طيب حاول تنام
عمر بتعب: مش قادر ي مل
قبل ما يكمل قام من السرير وملك ساعدته وهو بعدها ودخل الحمام
ملك: عمر افتح عشان خاطري عمر
بمجرد ما فتح وقع بين ايدها
ملك بخوف: عمر اوعي ي عمر تعملها هيحصلى حاجه بعدها انا مكمله عشانك عمر
عمر:…..
ملك بصراخ: فاااااطمه فاااااااطمه
فاطمه بقلق: في اي
ملك: نادي الدكتور بسرعه
ملك: عمر عارف لو بتهزر مش هسامحك والله ي عمر
دخل هيثم وخرج ملك وكشف على عمر
وخرج بعد فتره
ملك بقلق وخوف واضح: هو كويس صح
هيثم: كويس ي ملك متقلقيش بس لو سمحتى بعد كده متعملوش اي مجهود قبل الجلسه اصلا احنا قربنا ندخل المرحله التالته
ملك: طيب ممكن ادخل اشوفه
هيثم: لا هو اصلا نايم ابقي شوفيه بكره
ملك: طيب
رجعت ملك اوضتها ومقدرتش تقعد من القلق على عمر ودخلت اوضته وقعدت جنب سريره
ملك: عارف دلوقتي بس حسيت باحساسك لما كنت في الميه اول لما خرجت من الحمام ووقعت حاسيت بروحى بتسحب سمعت دقات قلبى من خوفى عليك عرفت واتاكد ان بحبك انا اسفه ي عمر اوعدك ان مش هجيب سيره المو*ت وهعمل المستحيل عشان نخف ونبقي سوا وسعتها اقدر اقولك بحبك
نامت ملك على الكنبه وصحيت على دخول فاطمه
فاطمه: انتى نايمه هنا
ملك: ايوه قولت ممكن يصحي ويحتاج حاجه
فاطمه: طيب روحى ارتاحى وخدى ادويتك
ملك: لا عايزة اطمن لما يفوق
فاطمه: ملك روحى احسن يصحي لقيكى انتى لتعبانه
سمعت كلامها وروحت اوضتها لان فعلا قررت تبقى منتظمه بجد عشان تخف بسرعه
دخلت اخدت شاور وغيرت هدومها وفطرت واخدت علاجها وعديت على دكتور هيثم
هيثم: خير ي ملك
ملك: بص ي دكتور انا عايزه امشي بانتظام على الادويه واخد كل الجرعات ومش مهم شعرى يقع عادي ولو عمليه انا موافقه
هيثم باستغراب: غريبه اي غير رايك انتى الوحيدة اللى رافضه التعليمات والعلاج ومش متقبله العلاج وبتخرجى و….
ملك بمقاطعه: وغيرت راي وعايز اخف باي طريقه
هيثم بابتسامة: حبيتى الحياة صح
ملك: دكتور طمنى ومتقولش كلام يطمنى وخلاص انا في امل اخف
هيثم: بصي ي ملك بالنسبة للعمليه في حالتك دي لا مينفعش نسيه النجاح ضئيله في الاول كان ممكن وبصراحه انا مش شايف ان ليه لازمه العمليه انتى بقا في تقدم واضح سواء في حالتك الصحيه او النفسية
ملك بدموع: في امل ي دكتور
هيثم: ملك خلى املك في ربنا كبير بجد انتى وعمر حالتكم في تحسن رهيب وطالما انتى وهو عندكم اراده فى ده هيساعدنا اووى
ملك: تمام ي دكتور شكرا عن اذنك
خرجت ملك ودخلت اوضه عمر لقيت فاطمه بتعطيه الادويه خلصت وخرجت
عمر: تعالى واقفه بعيده ليه
ملك قربت: انت كويس
عمر: قالولى انك قاعدة جنبى من امبارح كنت خايفه عليا
ملك بتلقائيه: انت بتسأل انا كان هيجرالى حاجه انت مش متخيل حصلى اي لما وقعت بين ايديا والله قلبى كان هيقف بجد ا
عمر بابتسامة: كملى سكتى ليه
ملك بخجل: احم انت بقيت كويس دلوقتي
عمر: لما شوفتك بس
ملك: دكتور هيثم بيقول ان في تقدم ملحوظ
عمر: يارب
ملك: طيب ي باشا انا هروح اوضتى بقا
عمر بضحك: مفيش فايده
ملك بفضول: بتضحك على اي
عمر: كنت بدات اصدق انك اتغيرتى لما بتكلمى جد وقولتى دكتور مش دكتره ولا هيثم وكمان من غير
اسطا اللى بتقوليها دي بس حضرتك كسرتى حاجز توقعاتى بعد باشا
ملك بضيق: انت بتتريق عليا ي زمل
عمر: زمل ي بت طريقتك دي بتفكرنى بالسواقين
ملك: مالهم السواقين ناس زينا بتكسب بعرق جبينهم
عمر بياس: اششش بس صدعتينى اخرجى برا
ملك مسكت لياقه قميصه: انت بتزعقلى ي عمر
عمر بحب: انا اقدر
ملك: ايوه كده اتعدل يلا باى باى ي زمل
تسريع الاحداث عدا حوالى شهرين وملك وعمر فى تقدم واضح والنتائج مبشره وزي ما فى تقدم فى شفائهم فى كمان تقدم فى علاقتهم وخصوصا الفتره اللى فاتت كانوا دايما جنب بعض بسبب العلاج والتعب وعمر بقي يغير جدا على ملك من الدكاتره وملك مبسوطه طبعاً اما ادم ومى ف هو اتقدم ل مى وخطوبته بكره
ملك في اوضتها بتكلم مامت عمر
ملك: ي حبيبتى والله اطمنى هو كويس جدا
عائشه: بتكلمى بجد
ملك: يعني حلفت اقولك اي تانى مش هو بيكلمك كل يوم
عائشه: طيب وانتوا عاملين اي مع بعض
ملك بخجل: الحمدلله
وفجاءه دخل عمر وملك قفلت التلفون
عمر بشك: مالك اتخضيتى ليه
ملك بتوتر: لا ابدا اصل اول مره تدخل من غير ما تخبط
عمر قرب: كنتى بتكلمى مين
ملك بتوتر: مش بكلم حد
عمر قرب اكتر: عينى في عينك كده
ملك بخجل: عمر
وفجاءه عمر مسك تلفونها وشاف رقم مامته وفتح السجلات وعرف انهم بيتكلموا كل يوم
عمر: اي ده
ملك بخوف: هفهمك والله
عمر بعصبيه: تفهمينى اي انك بتكلمى امى من ورايا
ملك:لا والله انا كنت بطمنها على حالتك
عمر بعصبيه وكسر التلفون:حالتى هى عرفت بيها اااه وعشان كده بقا قربتى منى عشان تنفذى كلامها مش حبا فيا انتى بتضحكى عليا
ملك بدموع: عمر انت بتقول اي ا
عمر بعصبيه: بسسس مش عايز اسمع كفاية كدب لحد كده
بارت النهارده في كل المشاعر حب وخوف وتعب وحزن مش حرماكم من حاجه اهو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما يخبئه لنا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى