روايات

رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب رشدي

رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب رشدي

رواية ما يخبئه لنا القدر الجزء الثاني عشر

رواية ما يخبئه لنا القدر البارت الثاني عشر

ما يخبئه لنا القدر
ما يخبئه لنا القدر

رواية ما يخبئه لنا القدر الحلقة الثانية عشر

«احببتك وكنت اول حب حقيقى فى حياتى، لم اتوقع ان يرتبط بك قلبى كل هذا الارتباط وان تتعلق وتتشبث بك روحى ب هذه القوه حتى اننى لا اشعر ب طعم الحياة الا معك ولا تستقيم حياتى ولا اشعر اننى ب خير الا ب جانبك، مهما ابتعدت اعود اليك لا يغنينى عنك شيئا ولا استبدلك ب احد، حقا مهما ابتعدت مصيرى العودة إليك ♥✨”
عمر فرح من قلبى لان الكلام كان صادق وطالع من القلب كلمها فورا
ملك: وصلت
عمر: بحبك ي ملك
ملك بخجل: وانا كمان
عمر: ملك عشان خاطري افتحي الكاميرا نفس اشوف وشك دلوقتي
ملك: لا مش هينفع
عمر: افتحى احسن والله اجيلك من الطريق
ملك فتحت بخجل لانها كانت لابسه تشيرت حمالات وشورت جينز لقبل الركبه
عمر بانبهار: ي لهوي ياريت ما كنت صممت
ملك بكسوف وحطت شال على كتفها:اتلم ي عمر
عمر: ما كنا حلوين
ملك: عايز اي ي عمر
عمر: كنتى بتعملى اي ي قلب عمر
ملك: لسه مخلصه شغل حالا وعندى صداع مش عارفه انام
عمر: من الشغل الكتير
ملك: او من البكاء
عمر: اسف
ملك : انا اصلا مزعلتش منك خوفت على زعلك خوفت تشك فيا خوفت تبعد خوفت تخلينى اسيب الشغل كل شعورى كان خوف وعلى زعلك مش زعل منك
عمر: انا اسف ي حبيبتي ان خليتك تحسي بكدا انتى مش عارفه انا حاسس بايه بكلامك ده متصغر نفسي وكاره نفسي بسبب الشعور اللى حستيه
ملك: متقولش كده ي حبيبى انا عارفه ان غصب عنك واللى حصل من حبك انا مش زعلانه خلاص
عمر: بجد انا مش مسامح نفسي انك فقتدى الامان معايا
ملك: متقولش كده انا بثق فيك وبامن على نفسي معاك عمر ي حبيبى انا نمت فى حض’نك قبل كده من غير ما اخاف حتى
عمر بحب: بعشقك ي قلب عمر
ملك نامت على السرير والشال وقع: وانا كمان
عمر بتوتر: ملك احنا هنتجوز امتى
ملك بضحك: هههه ي حبيبى احنا متجوزبن اصلا
عمر بحب: لا جواز جواز يعني تبقي في شقتى فى ح’ضنى بدل ما انا عامل زى المراهقين كده
ملك بخجل: على فكره انا بتفاجاءه بقله ادبك اللى بتزيد دي
عمر: اي ي حبيبتى دي سنه الحياة
ملك: عمر ي حبيبى روح نام معاك شغل بكره
عمر: لا اوعي تقفلى عايز انام
ملك: ما تنام
عمر: عايز انام وانتى قصاد عينى
ملك: ي عمر اتلم الساعه بقت اتنين وانا معايا شغل الساعه تسعه يعني هصحي من سبعه
عمر: اوعي تقفلى احسن اجي انام معاكى
ملك غمضه عينها: وعلى اي تصبح على خير
نامت ملك وعمر فضل اكتر من ساعه باصص عليها ومش قادر ينام وبيتمنى يكمل شفائهم على خير ويتجوزوا ونام وساب الخط مفتوح صحيت تانى يوم ملك واتفاجاءه ان المكالمة لسه مفتوحه فضلت فتره شارده فى ملامحه وبعدين قفلت المكالمه وجريت تلبس هدومها وفكرت تعدى على عمر وبالمره تسلم على عائشة
عائشه: ملك وحشتني
ملك: وانتي اوى ي ماما عامله اي
عائشة: الحمدلله بخير متقعدى معايا شوية وحشتينى وعايزه اكلم معاكى
ملك: معايا شغل والله بس هخلص بدرى وهجيلك حاضر بس متقوليش لابنك ل ميروحش الشغل ويقعد
عائشة بضحك:ابنى حاله اتبدل الواد نايم لحد دلوقتي
ملك: ممكن ادخل اصحيه
عائشه: طبعا ي حبيبتى
دخلت ملك وفضلت تتفرج على الاوضه بانبهار من زوقه وبعدين قربت تصحيه
ملك: عمر عمر
عمر:
ملك: حبيبى اصحي هتتاخر
عمر بنوم: ي لهوي اتجنيت بقيت اسمع صوتها وانا نايم
ملك بضحك: هههه ي حبيبى اصحي انا ملك بجد
عمر فتح عينه بزهول: انتى بجد ولا تهيؤهات
ملك: لا ي حبيبى بجد ويلا بقا اصحي بلاش كسل
عمر نيمها جنبه وحضنها وغمض عينه: عايز انام شوية
ملك: عمر ي حبيبى مينفعش معاك شغل كتير ثم ي استاذ اي اللى منيمكش بدرى
عمر بيملس على خدها: فضلت اكتر من ساعتين احفظ ملامحك
ملك مسكت ايده وعضتها: اتعودت عليا جامد
عمر نام عليها: لا بقا انتى اللى ناسيه ان جوزك
ملك: لا ي حبيبي مش ناسيه حتى بالاماره جايه اصحي جوزى يروح الشغل وماخره نفسي عشانك
عمر: طيب ما تدي جوزك بو’سه
ملك زقته:قوم ي عمر ربنا يهديك انا مش عارفه اتخميت فيك ازاى والله
عمر: طيب استنى اغير وننزل سوا
خرجت ملك وفضلت تتكلم مع عائشه لحد ما عمر خلص ونزلوا وكل واحد راح شركته وملك بلغت المدير بموافقتها على الشغل الجديد وراحت مكتبها تكمل شغل
اما عند عمر نزل الاوتيل حجز غرف للوفد اللى جاي وبعد وصولهم اتفقوا على حفله بعد يومين بمناسبه العقد اما ملك خلصت شغل بدرى وراحت لعائشه
عائشه: ده انا قولت مش هتيجى
ملك: برضو كده قوليلى بس عامله غدا ولا اعمل انا
عائشه: لسه مخلصتش قولت انظف اوضه عمر الاول واكمل
ملك: اااممم طيب سبيلى اوضه عمر اعوده على نظامى من دلوقتى عشان منتخانقش بعد الجواز
عائشه: ربنا ما يجيب خناق ي حبيبتى غيرى هدومك بس عشان التراب
ملك: طيب البس اي
عائشه : اي حاجه من جوزك
ملك بخجل: بس ي ماما
عائشه: يلا اسمعي الكلام مفهاش حاجه اصلا هو هيجي متاخر زي عوايده
دخلت ملك الاوضه ولبست تيشرت من عمر لقبل ركبتها بشويه وبدات بتنظيف الحمام ونظمته على كيفها وكتبت على مرايه الحمام «انت فقط حبيبى ومات الرجال بعيونى» وبعدين فضلت تنظم الدولاب واخدت بالها بهدوم كتير لسه في كيسها علقتها وفضلت ترتب باقى الاوضه
وعند عائشه برا دخل عليها عمر وبس راسها
عائشه بخضه: عمر
عمر: اي الروايح الحلوه دي
عائشه: انت جاي بدرى ليه
عمر بضحك: هههه في اي ي امى ده لولا ان ابويا مي’ت لكنت قولت بتوزعينى
عائشه ضربته: لا ي ظريف بس مراتك هنا من ساعه بتنظف اوضتك وانا قولتها خليكى على راحتك كده كده عمر هيتاخر
عمر بخبث: يعني هي في اوضتي دلوقتي
عائشه: ااااه ومش هتدخل غير لما تخلص وتخرج هي
عمر: عشان خاطري ي امى مش هعمل حاجه هقعد باحترام
عائشه: لا
عمر وهو بيبوس خده: ونبي ونبي ونبي
عائشه بضحك: ههههه ي ابنى انت صغير
عمر: جنتنى بنت ايمن هروح اشوفها عن اذنك
دخل عمر واتفاجاءه لما شافها خارجه من تحت السرير بشعرها اللى جاي على عينها وتشيرته اللى عشقه عليها اللى مش واصل لكربتها
ملك بخضه: عمر
وقبل ما تجرى على الحمام كان مقيده في حضنه
عمر: اي اللى انتى عملاه ده
ملك بتوتر: عملت اي
عمر: لابسه تشرتى ليه
ملك: عشان هدومى متتوسخش وبعدين انت جاي بدرى ليه
عمر نيمها على السرير ونام عليها: عايز التيشرت بتاعى
ملك بصدمه: عمر انت اتجننت
عمر: ااااه وعايز التيشرت ودلوقتى مليش دعوه
ملك بخوف: عمر اعقل متجنش
عمر: اهدي ومتخفيش وسامحينى على اللى هعمله ده
ملك بعدم فهم: هتع…..
قطعها عمر بقب’له اذابتها حرفيا فصلتها عن العالم كل واحد مكنش بيفكر غير في اللحظه دي بادلته ملك الق’بلة بدون وعي وعمر لقها استجابه صريحه للاستمرار ومكنوش قادرين يبعدوا حرفيا عمر عرف يخلى ملك تغيب عنى الوعي اثر قب’لته بعدوا بصعوبه لحتياجهم للهواء
عمر وهو بيلهث: لازم نتجوز بسرعه
ملك بخجل:عمر اب…..
رجع عمر يقب’لها بكل حنان ورومنسية وبدا يمسك التي’شرت بتاعه يخل’عه ولكن اوقفه خبط امه
عائشه: يلا ي ولاد الغدا جاهز
بعدوا بصعوبة وعمر بتوتر: حاضر
بص لملك لقاها في عالم تانى وفهم بتفكر في اي
عمر مسك ايدها: اللى حصل ولا عيب ولا حرام انتى مراتى شرعا وقنونا وعمرى ما هندم بالعكس دي كانت اسعد لحظات حياتى ومتفكريش كتير لان اللى حصل ما الا تعبيرات عن الحب
ملك: بس احنا لسه معملناش فرح واللى حصل ميصحش
عمر حضنها: كتب الكتاب واتكتب والناس كلها حضرت وعرفت بجوازنا والفرح قريب جدا صدقينى ويلا غيرى عشان نخرج
دخلت ملك الحمام غيرت هدومها وخرجت تسرح شعرها وقربت من عمر تمسح الروج
عمر: هيفضحنا روجك ده
ملك بخجل:اصلا هو ثابت معرفش طبع عليك ليه
عمر: ما هو ثبت على شفا’يفى
ملك: طيب قرب بقا احاول امسحه
مسحته ملك وبعدين خرجوا يتعشوا مع عائشة
عائشه: فرحكم امتى
عمر: لسه مقررناش بس يعني اخر الشهر
ملك: اخر الشهر الجاى بتهزر انا مجهزتش
عمر: معاكى شهر وكام يوم مش هتخلصى فيهم
عائشة: لا هتخلص وانا هساعدها صحيح هتسكنوا فين
عمر: لا دي مفاجأة
ملك: شايفه ي ماما ابنك بيتصرف من دماغه
عائشه: مينفعش ي عمر هي بيتها زي ما هو بيتك
عمر: وانا مقولتش حاجه هي هتختار كل حاجه بس لما اللى فى دماغى يخلص
ملك: لما نشوف
عمر: طيب فى حفله تخص شركتى بعد يومين ولازم تحضرى بصفتك مراتى
ملك:حاضر بس فكرنى قبلها عشان اخلص اللى ورايا
وعدا يومين بدون احداث تذكر عمر وملك مشغولين في الشغل بطريقة رهيبه وبيتكلموا بليل والصبح عمر يوصلها الشغل وملك بتحس بتعب بسيط بس مش حابه تقلق عمر والنهارده الحفله ويوم اجازتهم وعمر ما صدق ودبس ادم في كل الشغل وراح الفله ل ملك
ايمن: عاش من شافك
عمر: مشغول والله انا النهارده هربان من كل حاجه عشان اشوف ملك
اسماء: وهو مين بيشوف ملك ما هي مشغوله زيك اربعه وعشرين ساعة بتيجى من الشغل تكمل في اوضتها
ايمن: قلقان عليها الفتره دي بترهق نفسها جدا
عمر: متقلقش ي عمى انا هتصرف معاها
هي فين صحيح
اسماء بضحك: هههه فى اوضتها قالت محدش يصحينى مهما حصل لو قامه القيامة سبونى اكمل برضو لان الأسبوع ده تعبت في الشغل
عمر: ازاى يعنى ده انا مقرر نقضى اليوم سوا
ايمن: لا يعم انا مليش دعوه انا هروح شغلى واتصرفوا
عمر: صحيها انتى طيب
اسماء: وانا مالي مش هي مراتك صحيها انت اصلا مش هتصحي وهتتعصب
عمر: خلاص انا هطلع اصحيها
طلع عمر ودخل الاوضه وشافها نايمه بطريقة مضحكه كل جزء فيها في مكان وشكلها مضحك بالمنامه القطه اللى لبساها قرب يصحيها
عمر: حبيبتى قومى اصحي
ملك:….
عمر: ملك ملك
عمر حاول كتير يصحيها بس مفيش رد لدرجه ان قلق بعدين اخد باله انها لابسه سداده اذن ضحك عليها جامد وشالها
عمر: ملك ي حبيبتى قومى
ملك بضيق: بس ي ادم عشان لو قومت هضربك
عمر: قومى ي ملك بقالى ساعه بصحيكى
ملك: ومش هصحي والله لو عملتوا اي
عمر بخبث: متاكده
ملك: اممم
قام عمر وعب البانيو وراح شالها وحطها في البانيو وبمجرد دخولها الميه صحيت مخضوضه
ملك: اي ده في اي البيت بيغرق ولا اي
عمر: هههههه
ملك وهي بتجرى وراه: عماااااااااار
عمر بتجري: اي ي حبيبتي اهدي بصحيكى
ملك: وهو في حد بيصحي بطريقة دي ي مستفز
عمر: ما انتى اللى مش بتصحي
ملك مسكه من لياقه قميصه: انت قدها الحركه دى
عمر: على حسب
ملك زقته على السرير ونامت عليه ومسكت من لياقه قميصه
عمر بابتسامة: اذا كان كده ف انا قدها
ملك قربت من رقبته: قدها
وفجاءه عمر صرخ اول لما عضته وبعدها بصعوبة
عمر بغضب: تصدقى انا غلطان اللى عايز اقضى معاكى اليوم
اول حاجه حابه اعتزر عن تاخير البارت بقالى كام يوم بنزل متاخر وعشان كده وعد بكره هنزل بدرى ثانيا البارت بتاع النهارده مفهوش حزن خالص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما يخبئه لنا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى