روايات

رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زينب رشدي

موقع كتابك في سطور

رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زينب رشدي

رواية ما يخبئه لنا القدر الجزء الثالث عشر

رواية ما يخبئه لنا القدر البارت الثالث عشر

ما يخبئه لنا القدر
ما يخبئه لنا القدر

رواية ما يخبئه لنا القدر الحلقة الثالثة عشر

عمر بغضب: تصدقى انا غلطان اللى عايز اقضى معاكى اليوم
ملك وهي بتنام على السرير: اااه غلطان
عمر بقلق: طيب قومى غيرى هتتعبى كده
ملك: عمر عشان خاطري عايزة انام
عمر: قومى ي قلب عمر غيرى وكملى نوم
قامت ملك وغيرت هدومها وخرجت ل عمر
ملك: انا جاهزة
عمر: ي سلام يعني مش هتنامى
ملك: لا خلاص
عمر: وبالنسبه للعملتيه فى رقبتى ده
ملك قرب باس’ته مكان العلامه بخجل: آسفه بس انا اضايقت لما صحيت
عمر بحب: اسف ان صحيتك بس بجد وحشتينى وعايز نفطر سوا و كده
ملك حضنته: انا اسفة بجد
عمر: خلاص ي حبيبتى مش زعلان واصلا بمجرد مشف’ايك لمستنى ونسيت الالم
ملك: بجد
عمر: ويلا نلحق نقعد ساعتين
ملك: يلا
نزلوا وراحوا قعدوا في مطعم يفطروا
عمر: احم اي اخبار الشغل
ملك بابتسامة: مسافر من ساعة اللى حصل ي عمر يعني مشفتهوش أصلا
عمر بضيق: انا مسالتش عليه اصلا ثم انتى عرفتى منين انه مسافر
ملك: متنساش ان مساعده المدير
عمر بضيق: مش ناسي
ملك: قمر ي ناس وانت غيران
عمر: صحيح انتى الفتره دي بتعملى مجهود كبير واعتقد ده مينفعش
ملك بتوتر: متقلقش باخد العلاج اول باول
عمر: لما نشوف كلها كام يوم وهنروح ل هيثم
ملك: هتلبس اي النهارده
عمر: لسه مش عارف اصل في حد كده لعب في اوضتى غير كل نظامه وكل ما احتاج حاجه اكلمه اساله على مكانها
ملك: اتريق اتريق على فكره النظام الجديد احسن تنكر
عمر: منكرش
ملك: طيب تعالي معايا نختار والبسك اصلا مفيش وقت
عمر: طيب لما نشوف اخرتها معاكى
راح عمر وملك البيت وسلموا على عائشه ودخل عمر ياخد شاور لحد ما ملك تختار البس
عمر: خلصتي
ملك: ايوه بس ثم اكملت بصراخ ااااه
عمر حط ايده على شفاي’فها: اشششش امى تقول بغتص’بك
ملك بخجل: عمر انت اتجننت طالع بالمنظر ده
عمر: وماله المنظر معلش مش لابس بو’كسر
ملك: لا كتر خيرك اتفضل البس بقا القميص والبنطلون دول اشوفهم عليك
لبس عمر القميص والبنطلون وشاف ملك معطيا ضهرها لسه بتشوف جاكت مناسب جاه من وراه وحصرها بين ايده لفت لما حست بيه
ملك: حلوين خالص
عمر قرب منها: والله انتى اللى حلوه
ملك بتوتر: انت بتقرب ليه
عمر: بقرب عشان وحشتينى
ملك بخجل وبتبعده: عمر اعقل
عمر: والله انا عاقل جداً
ملك حطت الجاكت قدامه عينه: البس ده حلو وانا هروح بقا اجهز
عمر مسك ايدها: هتهربى كتير
ملك:مش بهرب بس مش عايز اتاخر
عمر: ماشي ي ملك بكره تبقى مراتى ومش هتهربى ابدا
ملك: لما يجي بكره بقا
نزلت ملك وروحت البيت تجهز لبست فستان اسود طويل بكم واحد وبعض الاكسسوارات ولمت شعرها بتسريحه بسيطه ونزلت وكان عمر مستنيها تحت وبمجرد ما شافها عمر اتلاشت ابتسامته
ملك: اتاخرت عليك
عمر بصدمه: اي اللى عملاه ده؟
ملك: عامله اي
عمر: اطلعى ي ملك غيرى اللى انتى لبساه ده
ملك: ليه ي عمر ده حلو اوى
عمر بضيق: حلو اي وزفت اي ودراعك ده اي انتى من امتى بتلبسي الزفت ده
ملك: لما بيكون في حفله ولا فرح بلبس اكيد مش هروح فرح بلبس كجول
عمر: الكلام ده كان قبل ما نتجوز بس دلوقتي اطلعى غيرى
ملك: ي عمر هنتاخر ثم انا مش معايا بعدين نبقي نتكلم في الموضوع ده
عمر: البسي اي شال على كتافك وعالله اشوف اتقلع
ملك: طيب يلا بس
وصلوا الحفلة وكانت فيها معظم مدراء الشركات
عمر بضيق: ياسر هنا
ملك بتوتر: ايوه
عمر: طيب ي ملك اوعي تبعدي عني
ملك: حاضر
عمر: واحكمى الشال على كتفك
ملك: حاضر ي عمر
عزت: ملك كويس انك جيتى
ملك: حضرتك مقولتش انك عايزني
عزت: مردتش اتعبك يوم اجازتك فى شركه المانيه عايزن نتعاون معاها تعالى اتكلمى معاهم
ملك بصت ل عمر: اروح
عمر: روحى ي حبيبتى انا مش هضايقك
راحت ملك مع عزت وفضلت تتكلم مع الشركه وادخل ياسر في الكلام مع ملك في الشغل تحت انظار عمر اللى محبش يحرج مراته بمجرد ما خلصت ملك بعدت وراحت ل عمر
ملك: عمر
عمر: مش وقته ي ملك انا معايا شغل
مشي عمر للوفد بتاعه وراحت ملك الحمام تظبط شكلها واول لما خرجت شافت ياسر قدامها
ملك: عايز اي
ياسر: انا اسف انا ندمان والله ان سبتك بس ملحوقه انا هصلح الغلطه دي
ملك: وازاى بقا
ياسر مسك ايدها: تطلقى ي ملك انا بحبك والله وهسيب خطيبتى وانا عارف انك محبتيش عمر
ملك بعدت ايدها وضربته بالقلم على وشه
ملك: تانى مره اوعي تقرب منى ولو على الحب قلبى مفهوش غير عمر بس انت واحد ملكش اساس اصلا ملكش لازمه في حياتى وانا بحظرك ي ياسر تقرب منى فاهم
وسابته ومشيت وشافت عمر قدامها
ملك بخوف: عمر هفهمك والله
عمر: يلا نمشي
ملك: اسمعني
اخدها عمر وركبوا العربية ووصلها الفله
ملك بدموع: طيب ممكن تسمعني
عمر: طيب انتى بتبكى ليه
ملك ببكاء: عشان زعلان منى
عمر مسح دموعها: على فكره انا مش زعلان منك خالص انا فرحان جدا بيكي وبقيت واثق فيكي فوق مما تتخيلى
ملك: مش فاهمه
عمر: انتى عبيطه ي بت هو انتى فاكره ان زعلان منك ولا شاكك فيكي انا حتي لو كنت مشوفتكيش وانتى بتضربيه او بتهزقيه مكنتش هزعل منك انا بحبك وبثق فيكي ومهما قالوا عنك مش هصدق
ملك: اومال شكلك مضايق ليه
عمر: مضايق منه وكان نفسي اروح اضرب فيه لحد ما يموت بس خوفت تزعلى وتفتكرى ان زعلان منك
ملك حضنته: انا بحبك اوى ي عمر
عمر: وانا بعشقك ي قلب عمر يلا انزلى بقا
ملك: حاضر
نزلت ملك وقبل ما تنام قررت على فعل شئ وتانى يوم نزلت الشركه ودخلت على مكتب عزت
ملك:صباح الخير ي فندم
عزت: تعالى ي ملك
ملك: اتفضل
عزت: اي ده استقالتك
ملك: ايوه انا مش هقدر اكمل
عزت: بسبب ياسر صح
ملك: حضرتك متعرفش حاجه
عزت: للاسف عرفت متاخر بنتى شافته امبارح وحكتلى على كل حاجه وفسخت الخطوبه وانا مشيته والله ي ملك لو كنت اعرف لكنت عرفته مقامه
ملك: مش مشكله بس انا مصممه ي فندم
عزت: زي ما تحبى
ملك: عن أذن حضرتك ولو احتاجت اي حاجه قولى
خرجت ملك وراحت على شركه عمر
ملك: ممكن اقابل عمر
السكرتيره: هو مش فاضي دلوقتي معا اجتماع
ملك: انا ملك مراته
السكرتيرة باحترام: مدام ملك ثانيه واحده هبلغه
دخلت السكرتيره ودخلت ملك فورا وخرج كل اللى في الاجتماع وقرب منها بقلق
عمر بقلق: حبيبتى انتى كويسه فيكي حاجه
ملك: مفيش ا
عمر بقلق: لا فيه وشك اصفر اقولك تعالي نروح ل دكتور
ملك: ي عمر ي حبيبي اهدي مفيش حاجه
ادم بخضه ودخل: ملك حبيبتى في اي مالك
ملك باستغراب: في اي انتوا
ادم: تعبانه فيكي حاجه جايه ليه
ملك: بس بقا اهدوا سبونى اتكلم
عمر: اهو سكتنا اتكلمى
ملك: ابدا انا كنت جايه اشوف مكتبى
عمر باستغراب: مكتب اي
ادم: ايوه صح مكتب اي
ملك: انا قررت اشتغل مع جوزى هنا واقعد على قلبه
عمر: بتهزرى صح
ادم: مش انتى بتشتغلى
عمر: ادم حبيبى اطلع برا انا هقعد مع مراتى افهم منها
ادم بخبث: انور اللمبه الحمره
عمر: اطلع ي حيو’ان
ادم: حاضر ي باشا
عمر قعد وقعدها على رجله: فهمينى بقا دي هرمونات ولا جايه تقفشينى
ملك لفت ايدها حاولين رقبت عمر: اخص عليك ي حبيبي انا بس حبيت ابقي جنب جوزى طول الوقت
عمر بجديه: سبتي شغلك بسببى
ملك: اي بسببك دي انا بصراحه قولت كرامت جوزى اهم من اي شغل وروحت سبت الشغل وسمعت ان هو كمان اضطرت من الشغل وخطيبته سابته عشان عرفت باللى عمله ثم يعني يبقي جوزى صاحب اكبر الشركات واشتغل في مكان تانى
عمر: طمعانه يعني
ملك بضيق: لا ي عمور انا كده ازعل
عمر بحب: قلب عمور انا بس مش حابب تخسرى شغلك اللى بتحبيه بسببى
ملك بحب: انا اخسر حياتى عشان خاطرك مش شغلى بس
عمر حط ايده على شفاي’فها: بعد الشر عليكى
قرب عمر من شفا’يفها قامت ملك بسرعة
ملك: فين مكتبى
عمر بضيق: انا بقول تسالى على الفرح قبل مكتبك
ملك: مش انت قولت هظبط كل حاجه
عمر: وانا عند كلمتى من بكره كل حاجه تخلص
ملك: مش لدرجادى
عمر بجديه: لا بجد انا مقرر الفرح اخر الشهر
ملك بتنهيده: حاضر ي عمر هبدا في التجهيزات
عمر: طيب لو سمحتي نروح نطمن الاول
ملك بتوتر: اااه انا روحت واطمنت خلاص
عمر باستغراب: روحتى ومقولتليش يعني
ملك بتوتر: مش روحت انا كنت جنب المعمل وعملت تحاليل وبعتها ل هيثم وطمنى وقالى ان خفيت الحمدلله فاضل بس انت تروح
عمر: طب الحمدلله ي حبيبتى انتى مش متخيله انا فرحان ازاى كده فاضل انا اروح اخر الاسبوع
ملك: ان شاءلله
همشي انا بقا
نزلت ملك وكلمت هيثم واخدت معاد منه وروحت البيت وقالتلهم على معاد الفرح وطلعت اوضتها وكلمت مي عشان تنزل معاها بكره وتانى يوم نزلت مي وملك المول
ملك: انتى متخانقه مع ادم ولا اي
مى: لا الحمد لله الاول كنت مش فاهمه طباعه وبنشد كتير بس دلوقتي بقيت افهمه
ملك: طيب كويس
مى: تعالى نشوف هنخلص ازاي بفرحك اللى اخر الشهر ده
ملك: ي بنتى دا انا بحمد ربنا ان عمر هتكفل بالبيت وكل حاجه انا مليش دعوه غير الهدوم والقاعه والبيوتي سنتر
مى: تعبتى نفسك والله
استنى اهو بيتصل
ملك: اي ي حبيبى
عمر: خلصتي
ملك: اخلص اي بقا انا معايا اليوم كله
عمر: يعني مش هشوفك انتى وحشتيني
ملك: وانت كمان والله بس اعمل اي عشان اخلص بقا ونتجوز ولا انت مش عايز نتجوز
عمر: طيب اجي دلوقتي اخطفك عشان تتاكدى ولا اي
ملك بضحك: ههههه لا لا خلاص هخلص واكلمك
عمر: هستناكى ي حبيبتى
ملك: ماشي باااى
مي: كفايه بقا وخلينا نخلص
فضلوا يلفوا كتير ومشيت ملك على معاد هيثم
مي: طيب والحاجه دي
ملك: ابعتيهم على البيت
مى: طيب يلا باااى
راحت ملك المستشفى وسلمت على الموجدين
ملك بحضن: نعمه وحشتيني والله
نعمه: والله وانتى مبتساليش ليه
ملك: انا جايه اسال اهو قولى ي بت مفيش حاجه في الطريق
نعمه بخجل: ايوه في شهر
ملك بفرحه: الف مبروك ي حبيبتى يكمل بخير يارب
فاطمه: ملك هنا
ملك بحضن: ازيك ي فاطمه وحشتينى
فاطمه: وانتى والله
هيثم بعصبيه: اي الصوت ده
ملك بابتسامة: ده انا ي دكتره
هيثم بضحك: وانا اقول المستشفى في حركه غريبه ودوشه ليه
ملك بصدمه: كده ي دكتره انا عامله دوشه
نعمه: دي احسن دوشه والله
فاطمه: اه ونبى ي دكتور ده عامله حس للمستشفى
هيثم: ي سلام طيب كل واحده على شغلها تعالى ي ملك
ملك دخلت وراه: اي الاستقبال ده ي دكتور اومال لو مكناش اكلين عيش وملح
هيثم: اعملك اي ما انتى قلقاني مش متابعتك اخر الاسبوع
ملك بجدية: ما ده اللي كنت عايزة اقوله صلى على النبي الاول
هيثم: عليه الصلاة والسلام
ملك: اوعدني ي دكتور مهما كانت النتيجة عمر مش هيسمع
هيثم بقلق: قلقتينى في اي ي ملك
ملك: بصراحه ي دكتور بقالى فتره حاسه بتعب فظيع يعني زي اول مره بدات علاج ومهما اخدت علاج بتعب برضو ف بصراحه سيبتوا اسبوع وفي خلال الاسبوع حاسيت بزغلله فظيعه ودوخه كمان وبقيت مش مستحمله البرشام في معدتي بيني وبينك الاول مهمنيش وقولت يمكن عشان في المرحلة الاخيره بس بعدين لما دخلت على النت وعرفت ان في ناس بترجع للمر’ض تانى بعض ما تخف قلقت
هيثم بقلق: انتى قلقتينى ومكلمتنيش من ساعتها ليه
ملك: خوفت اكلمك اسمع كلام خايفه أسمعه
هيثم: عمر عرف
ملك بخوف: لا ونبى ي دكتور اوعي عمر يعرف ولا يعرف ان جتلك عشان خاطرى
هيثم: متسبقيش البلاء قبل وقوعه هنعمل تحاليل وان شاءلله خير
ملك: ان شاءلله يلا ي دكتور
عملوا تحاليل ورجعوا المكتب
هيثم: التحاليل هتطلع بكره
ملك: امانه عليك ما تفتحوا غير وانا جنبك
هيثم: حاضر
ملك: عن اذنك
مشيت ملك ودخلت الفله لقتهم متجمعين
ملك: مساء الخير
ايمن: كنتى فين ي ملك
ملك: كنت بشترى شويه حاجات
ادم: مي بتقول سبتك من ساعتين
عائشه: في اي ي جماعه عروسه ومحتاجه تتجهز تعالى ي حبيبتى وحشتينى
ملك: وانتى اوي ي ماما
اسماء: تعالوا بقا نتعشي
قعدوا اتعشوا وبعدين طلعت هى وعمر الجنينه
ملك: مالك ي عمر
عمر: انتى اللى مالك ي ملك بقالك كام يوم مش على بعضك
ملك: متهيالك ي عمر انا كويسه مفيش حاجه
عمر: كنتى فين النهارده لحد الساعه عشره
ملك بتوتر: مش عروسه وبتجهز
عمر: انتى مش مخبيه عني حاجه
ملك: ولا اي حاجه
عمر يتنهيده: ماشى
ملك: تعالا نقعد معاهم
تانى يوم نزلت ملك هى وعمر تحجز القاعه والبيوتى سنتر ومكان السيشن
عمر: انا مش مصدق بجد معقول فرحنا باقى عليه أسبوعين
ملك:…..
عمر: ملك ملك
ملك بانتباه: هااا بتكلمنى
عمر بقلق: مالك ي ملك سرحانه في اي
ملك: ابدا بفكر هخلص ازاي في الفتره دي
عمر: متقلقيش كل حاجه هتخلص
ملك: ان شاءلله
عمر: تعالى نروح نتغدي في اي مكان
ملك: اااه ياريت اصلا انا وحشني القعدة معاك
قعدوا في نفس المطعم اللى قعدوا فيه قبل كده وطلبوا اكل وبعدين قعدوا وراه المطعم على البحر
ملك سانده على كتفه: فاكر اخر مره كنا هنا
عمر: ده يوم يتنسي يومها اتخانقنا بسببك
ملك: اقولك يومها كنت فرحانه اوي انك خوفت عليا بس دلوقتي بقيت خايفه
عمر اتعدل: خايفه من اي
ملك بدموع: خايفه عليك ي عمر يومها انت زعلت وانهارت بمجرد فكره وفضلت زعلان منى ف كل شويه اتخيل لو حصلى حاجه انت هتعمل اي هتبقي حالتلك ازاي
عمر: ليه بتقولى كده ي حبيبتى بعد الشر عليكي
ملك مسك ايده: اوعدني ي عمر لو حصلى حاجه اوعى تهمل في نفسك وشخصيتك وتعيش حياتك انا هبقي مبسوطه وانت كويس
عمر بقلق: ملك متخوفنيش عليكى في اي
ملك: مفيش حاجه بس الواحد ميضمنش عمره اوعدني
عمر: اوعدك حاضر بس متكمليش في الموضوع ده تانى
ملك بتنهيده: حاضر
عمر: متيجي ننزل
ملك: بعينك انزل معاك دلوقتي مضمنكش
عمر قرب: انا حبيبك
ملك وقفت: انا رايحه المطعم احسن انت بقيت مش طبيعي الفتره دي
عمر: استنى عليا
رجعوا المطعم وفضلوا يهزروا لحد ما خلصوا وخرجوا
ملك: طيب همشي انا معايا معاد
عمر: معاد اي
ملك: عنايه بالبشرة
عمر: ما انتى زي قمر اهو مش محتاجة حاجة
ملك بخجل: عايزه ابقي احلى
عمر: بس كده انا مش هستحمل
ملك: اتلم ي عمر انا ماشيه
ركبت ملك عربيتها وراحت ل هيثم
ملك: طلعت التحاليل
هيثم: ايوه وزي ما وعدتك مفتحتهاش
ملك: طيب يلا افتح

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما يخبئه لنا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى