روايات

رواية ما قبل العاصفة الفصل السادس 6 بقلم سمر أحمد

رواية ما قبل العاصفة الفصل السادس 6 بقلم سمر أحمد

رواية ما قبل العاصفة الجزء السادس

رواية ما قبل العاصفة البارت السادس

ما قبل العاصفة
ما قبل العاصفة

رواية ما قبل العاصفة الحلقة السادسة

_ قمر مسكت فازا من جنبها وخب_طته على دماغه عدي وقع جنبها
_قمر :- مكنتش اتوقع انك تطلع زب’الة كدا
_ الباب خبط
_ قمر :- مين
_ انا فيفي المربية ياقمر هانم
_ قمر فتحت الباب :- خير في اي
_ فيفي :- هو انتي مالك كدا
_ قمر بعصبي’ية :- الو’اطي اللي اسمه عدي كان عايز يغت’صبني
_ فيفي بصد’ مة:- يغتصب’بك ازاي هو مش ده جوزك برضو
_ قمر :- اتن’يلي انتي مش عارفة حاجة المهم جاية ليه
_ فيفي :- وليد بيعيط وحاولت اسكته كتير معرفتش
_ قمر :- انا جاية
_ قبل ماقمر تتحرك من مكانها تلفونها رن
_ قمر :-حسنية ، ايوا عايزة اي وبتعيطي ليه خير
_ حسنية :- وهعوز منك اي ابوك ما،ت
_ قمر بانهيا’ر :: كدابة والله العظيم كدابة
_ حسنية :- انا عرفتك عايزة تاجي تحضري جنازته تعالى مش عايزة انتي حرة
_ قمر قفلت ف وشها وجريت على عدي اللي مرمي على السرير ورأسه متع’ورة وبتجيب د’م :- عدي اصحى ابويا ما’ات ياعدي اصحي تعالى نمشي
_ قمر بصت لعدي ولقيته ومش بيرد جابت ازازة مية وفضلت تصحى فيه عدي بصوت كأنه لسة صاحي من النوم :- حصل اي بتعيطي ليه اه ياراسي حط أيده على رأسه لقي د’م :- يانها’ر اسود الد”م ده جه ازاي
_ قمر بعي-اط :- مش وقته ابويا ما’ت تعالى معايا بس ولو عايز ترجع بعدها ماشي
_ عدي قام وهو حاطط أيده على دماغه :- ثواني امسح راسي
_ قمر :- بسرعة ارجوك
_ قمر غيرت هدومها بسرعة وكان عدي فاق ومسح رأسه ومشي معاها لبيت ابوها ، وصلوا ودخلو البيت لقيوهم بيحضروا لجناز’ته
_ قمر :- عايزة اشوفه
_ حسنية :- تشوفي مين
_ قمر :- اشوفه للمرة الأخيرة
_ حسنية بضيق وعيا’ط :- ادخلي
_ دخلت قمر شافته وحضنته وهي بتعيط بعدها دفن’وه قمر قعدت تلت ايام في الفيلا هي وعدي و كانت بتروح تغيب شوية كأنها بتعمل حاجة تشوف ابنها وترجع جه اليوم الرابع كانت قمر قاعدة هي وعدي
_ حسنية نزلت من اوضتها لابسة زيتي وببر’ود :- بيقولوا إكرام الضيف واجب واحنا اكرامنكم اوي وكفاية لحد كدا
_ قمر :- ضيف اي دا بيتي قبل مايكون بيتك وبعدين ايه اللبس دا دا زي مايكون اللي ما’ت دا كل’ب مش بني ادم وكمان جوزك
_ حسنية :- هو انتي فاكرة اني كنت هوافق اتجوز واحد اكبر مني بعشر حسنين حبا فيه وكمان معاه عيلة هربيهاله ، دانا خلفت منه عشان تبقى ثروته كلها من حق عياله
_ قمر :- هو ازاي في ناس كدا بجد انتي اييي ، تعالى ياسما شوفي امك شوفيها بتقول اي على ابوكي وابويا
_ سما :- متقوليش ابويا انا بكر’هه
_ عدي :- ايه الجبرو’ت ده
_ حسنية:- بلاها كلام ويلا من غير مطرود
_ قمر :- مفيش حد يطردني من بيتي
_ حسنية :- بيت اي ياأم بيت ابوكي كتب كل حاجة باسم ولادي قبل مايمو’ت كان خايف لتاخدي حق اخواتك كان دائما بيشتكي منك فحب يطمن على مستقبل عياله
_ قمر :- انتي كدا’بة
_ احمد جه :- لا مش كدابة
_ قمر بع’صبية :- انت تخر’س خالص مين جابك هنا
_ عدي :- انت ليك عين
_ سما :- دا جوزي وياجي ف الوقت اللي هو عايزه
_قمر:- الله الله دانتو طبختوها سوا بقا
_ احمد :- تقريبا
_ قمر :- وانا مش هخرج من هنا كل حاجة كدب ولا جبتوا ورق اكيد مزو’ر
_ حسنية :- لأ مش مز’ور ياروحي ابوكي بصم بايده لانه كان خايف تقولي كدا
_ قمر :- كله كدا انا هجبلكم البوليس وهخليه يجيب حد يثبت أن كل ده كدب
_ حسنية :- هاتي وادينا قاعدين
_ البوليس جه وفعلا جابو حد يشوفوا الاوراق اسمه محمود
_ محمود :- كل حاجة مظبوطة مفيش غلط
_ قمر :- اتأكد تاني اكيد هما لاعبين فيها
_ محمود :- انا متاكد كل حاجة سليمة
_ البوليس :- كل حاجة سليمة ياقمر هانم بعد كدا ياريت تكوني متأكدة قبل ماتعملي بلاغ اسفين ياحسنية هانم نستأذن احنا
_ حسنية بصت لعدي وقمر :- برا
_ عدي بص لاخوه :- كل’ب فلوس وحر’يم
_ قمر قالت بتحدي وعيون بطلع شرار :- ورحمة امي لاندمكم واحد واحد
_ حسنية :- أعلى مافي خيلك اركبيه
_ قمر بصتلها بقر’ف :- يلا ياعدي
_ قمر وصلت البيت وهي مش طاي’قة نفسها :- دي اخرتها يابابا دي اخرتها
_ عدي :- اهدي ياقمر ، اكيد في حاجة غلط
_ قمر طلعت فونها ورنت على حد اسمه عمر :- الو ياعمر بيه اسفة اني رنيت ف وقت زي ده بس عيزاك ف حاجة مهمة
_ عمر :- خير هانم خير
_ قمر :- المفروض بعد بكرة كان بابا الله يرحمه كان هيسلمك صفقة أدوية صح ؟
_ عمر :- صح
_ قمر :- مش عيزاك تستلهما لأن في حد.غير بابا هيسلمهالك.
_ عمر :- ليه
_ قمر :- لأنها ببساطة مبقتش شركتي أو شركة بابا والصفقة دي مدفوع فيها كل فلوس بابا فصاحبها هيخسر كل حاجة
_ عمر :- والله احنا ملناش علاقة بمين مالكها احنا لينا علاقة بالشركة بعتذر ياقمر هانم
_ قمر :- بس …
_ عمر :- مفيش بس دا شغل مش لعب عيال سلام
_ قمر :- الوا’طي بس استحالة اسمح للصفقة دي أنها تتم لازم مرات ابويا تخسر كل حاجة
_ عدي :- يعني ناوية تعملي اي
_ قمر :- عمر بيه عنده بنت حلوة وقمورة
_ عدي :- واي علاقة بنته بده
_ قمر بصلته بخب’ث:- هخليه يختار بين بنته والصفقة
_ عدي :- ازاي
_ قمر :- هنخ’طفها
_ عدي بقل’ق :- يانهار فل ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما قبل العاصفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى