روايات

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل السابع عشر 17 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل السابع عشر 17 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام البارت السابع عشر

رواية ما بين الحب والانتقام الجزء السابع عشر

رواية ما بين الحب والانتقام
رواية ما بين الحب والانتقام

رواية ما بين الحب والانتقام الحلقة السابعة عشر

تستيقظ فتجد الذي يراقبها بحب وهو يحتضنها
عمار ببسمة : صباح الخير يا ملاكي
ملك : صباح النور
تتحرك وتعانقه هي ايضا وهي تبتسم
عمار ببسمة : ايه رايك نسافر يومين انا وانت
ملك بستغراب : ليه
عمار : متوقتش انك ممكن تكوني كارهة الفكرة
ملك : لا مش كرهها بس مستغربة لانك وراك شغلك وفي العادي انت ما بتكونش فاضي
ابتسم عمار ثم قبلها علي جبينها : يعني انت كنت قلقانة عليا وعلي شغلي.. خلاص هقولك ليه.. انا كنت مخطط اني اسافر معاكي بس لما اعرف انت بتحبني ولا لاء حاجة كده زي شهر العسل..وكمان لاني مخنوق الفترة دي وعايز ابقي معاكي لوحدنا.. يلا بقي قوليلي تحبي نروح فين.. مكان علي البحر ولا نسافر برا مصر

 

ملك وقد ظهر البريق في عينها من هذا العرض : هو السفر برا مصر حاجة شيقة بس مفيش حاجة تقارن بجمال وروعة البحر علشان كده البحر بس هنروح فين
عمار ببسمة : في شالية بتاعنا في الساحل الشمالي وعلي فكرة احنا هنسافر بالليل
ملك بفرحة : واو.. الساحل روعه.. شكرا يا عمار
عمار ببسمة : بدل شكرا ممكن تعملي حاجة تانية زي كده
طبع عمار قبلة علي شفاهها
ملك بخجل : هو لازم يعني
عمار ببسمة خبيثة : لو معملتيش كده انا هعمل حجات تانيه واحد…. اتنين…تلا…
لم يكمل الرقم ثلاثة لانها قد قبلته فعلا وقفزت من السرير بسرعة
عمار وهو يضحك : انت جريتي كده ليه
ملك : بصراحة مش مدياك امان
عمار ببسمة وهو ينهض ويحاول ان يمسكها : مش انت بتقولي انك مش بتختفي من حاجة وعملالي فيها ست الشجاعة

 

خايفة ليه دلوقتي
ملك بضحك وهي تجري منه : لا ده مش خوف يابابا ده اسمه حفاظ علي الشرف
امسكها عمار وسحبها في حضنه : مسكت دلوقتي مش هسيبك غير لما تقولي كلمة السر
ملك ببسمة : انا بحبك
عمار بحب : ما اسمهاش انا بحبك اسمها انا بعشقك
ملك بحب : انا بعشقك ياعمار
____________________٠٠٠
في المساء كانوا جميع عائلة عمار باستثناء رهف التي ظلت في غرفتها في الصالون يودعون عمار وملك وبعد ان ودعوهم ذهب عمار وملك الي السيارة وذهبوا في طريقهم
ملك : انت متاكد انه عادي لو ماجبناش هدوم معنا
امسك عمار يدها ثم قبلها وابتسم لها : اطمني ان مجهز كل حاجة.. دلوقتي نامي شوية لان الطريق طويل
ملك ببسمة : لا انا هفضل صاحية معاك
لم تمر نصف ساعة وكانت ملك قد غفت بالفعل ونظر لها عمار ثم ابتسم وقال : هو ده اللي هتفضلي صاحية معايا
اوقف عمار السيارة وعدل مقعد ملك وجعله يفرد ثم خلع جاكيت البدلة ووضعه عليها وقبلها علي راسها برفق وبعد ذلك عاد للقيادة مرة اخر وبعد ساعات من القيادة قد وصل عمار الي الشاليه الخاص به فوجدها نائمة بعمق فحملها ودخل بها الي

 

الشاليه ثم الي غرفة النوم
واستلقي بجانبها
____________٠٠٠
في مكان اخر
شخص علي الهاتف : انا عرفة مكنهم هم في الشاليه اللي في الساحل
…….: تمام راقبهم لحد ما جيلك انا هاوصل بعد شوية
الشخص : تمام
___________٠٠٠
صباح اليوم التالي
عمار : يلا علشان نفطر و ننزل البحر
ملك : افطر انت.. لاني لسه هغسل وشي واغير هدمي
عمار : انا هنزل بس هستناكي نفطر مع بعض
نزل عمار بالفعل وبعد دقائق نزلت ملك وهي ترتدي توب لونه سماوي شيفون مبطن بطبقة بيضاء خفيف و شورت قصير بنفس اللون وقد تركت شعرها الطويل اللامع بدون ان تربطه

 

ملك بخجل : شكلي حلو
نظر عمار لها وكان وقد شرد في هذا الجمال الذي امامه
ملك باحراج : هو مش حلو خلاص انا طلعة اغير
عمار وهو يمسكها من يدها : استني تغيري ايه.. انا كنت سرحان لاني افتكرت للحظة ان القمر واقف قدامي
ملك بخجل وهي تغير الموضوع : ايه ده انت جهزت الفطار
جلست ملك في المقعد المقابل لعمار وكانوا يتناولون الطعام وبعد ان انتهوا ذهبوا الي البحر الذي قد كان مقابل لي الشاليه الخاص بي عمار وكانت لون مياه البحر نقي وشفاف تستطيع ان ترا الارض منه بكل وضوح
ملك وهي تنظر الي هذا الجمال : واو البحر شكله جميل جدا بس يا عمار هي ليه مفيش مباني تانية هنا غير الشاليه بتاعكم
عمار ببسمة : لا في مباني وقري سياحيه واماكن ترفيهية بس ده كله بعد عن هنا واحنا اخترنا نبني هنا علشان الخصوصيه علشان لما نيجي نصيف هنا الستات تكون علي راحتها
ذهب عمار ناحيتها وحملها ودخل بها الي البحر
نظر لها بخبث وقال : هيبقي احساسك ايه لو سبتك

 

ملك بخوف : ما تهزرش ياعمار
عمار بمزاح : وانت هتقدري تعملي ايه لو انا عملت كده بعد التفكير ولا اي حاجه خلاص انا هسيبك
شعرت ملك بالتوتر فقبلته وقالت : مش انت عايز كده نزلني بقي
عمار ببسمة : حبيبتي ذكية وبقت بتفهم انا عايز ايه من غير ما اتكلم
قال هذا ثم انزلها ببطء الي ان وصلت قدمها للارض وبعد ان شعرت ملك انها بامان رشت الماء في وجه عمار وقالت : انا كده خدت حقي
وظلت تضحك عليه
عمار بنظرية تحدي : يعني الموضوع بقي كده
ثم بدأ يرش الماء عليها هو الاخر وظلوا هكذا لفترة من الوقت الي ان تعبوا وخرج من الماء.. كانت هناك شجرة كبيرة بجانب الشاليه وضعوا فراش كبير تحت هذه الشجرة و احضروا بعد المقبلات وجلسوا تحت ظل هذه. الشجرة جلست ملك واستندت ملك بظهرها علي الشجرة واستلقي عمار علي الفراش ووضع راسه علي سقيها وكانت ملك تداعب شعر عمار .كان عمار وملك في حالة من السعادة ولكن كان هناك من يرمقهم بنظرة حسد وكراهية
_______________٠٠٠

 

بدلت ملك ملابسها ثم نزلت
ملك بفرحة : انا جاهزة
اخذها عمار وذهب الي الاماكن الترفيهية بالقارية التي بجانبهم وعندما ذهبوا هناك اعجبت مالك لتلك الاضواء وتلك الالعاب التي هناك
ملك بحماس : تجي نعمل مسابقه هنلعب كل الألعاب واكتر واحد هيكسب هكون هو اللي كسب في التحدي ويطلب اي طلب من التاني
عمار ببسمة : انا موافق
وذهبوا وبداو يلعبون وبعد ان انتهوا من كل الألعاب كانت ملك الرابحة
عمار ببسمة : انت عايزة
ملك بحماس : كان في واحد بيبيع كباب.. انا عايزة منه
عمار : بس الراجل ده زحمة اوي
ملك : مليش دعوة ان اللي كسبت وده طلبي

 

عمار : تمام بس خليكي هنا وانا هروح اجيب وارجع تاني
ملك : تمام
ذهب عمار ليجلب الكباب ولكنه استغرق الكثير من الوقت.. كنت ملك تجلس وهي تنظر لعمار وتضحك بينما تراه وهو يحاول ان يدخل بين هولاء الناس ليجلب الكباب لها ولكن بدات ملك تفقد الوعي وبينما كانت تفقد الوعي شعرت بحركة خلفها لتجد شخص لم تميز ملامحه ولكنه كان يبتسم.. بعد ان جلب عمار الكباب عاد للمكان الذي كانت به ملك ولكنه لم يجدها فشعر بالصدمة …..
_________٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما بين الحب والانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى