روايات

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل السابع 7 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل السابع 7 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام البارت السابع

رواية ما بين الحب والانتقام الجزء السابع

رواية ما بين الحب والانتقام
رواية ما بين الحب والانتقام

رواية ما بين الحب والانتقام الحلقة السابعة

عندما ذهب عمار للشركة و دخل عمار مكتبه وجد احمد جلس مع ادهم… تحول عمار و فقد السيطرة علي نفسه وذهب ناحية ادهم و لكمه بقوة في وجهه
عمار بغضب : ايه اللي جاب الحقير ده هنا
احمد : اهدي بس يا عمار… ادهم عنده كلام مهم لازم تسمعه
عمار : انا مش عايز اسمع حاجة منه… اطلب الامن وخليهم يرمو الكلب ده برا
ادهم : حتي لو الموضوع ده يخص مراتك
شعر عمار بالغضب ولكن احمد كان يهده واستمع عمار لما كان يريد ادهم ان يقوله وجلسوا يتحدثون
………….
ملك وهي تجري علي عصام (ولد ملك) : بابييييييي
عانقت ملك عصام و الذي عنقها هو الاخر
عصام ببسمة : اعقلي يا بت… انت مش هتكبري ابدا

 

ملك ببسمة : لا…
سميرة : وانا يا بت مش هترحبي بيا ولا ايه
ملك وهي تعانق سميرة : وانا اقدر يا سوسو ده انت الحته اللي جوه
سمرة : وانت كمان وحشتيني.. اه صح هو فين عمار
ملك : شوية وهتلاقيه جاي… هو بيظهر فجأة كده من العدم
سارة : اهلا يا اونكل… اهلا يا طنط… اتفضلوا نتكلم جوا
سميرة و عصام : اهلا يا بنتي
ذهب الجميع وجلسوا في غرفة المعيشة
عصام ببسمة : انت عملة ايه يا ملك و عملة ايه مع عمار
ملك ببسمة : انا تمام يا حج بس بالنسبة لي السوال التاني عايز الصراحة ولا اكذب
عصام بقلق : انت ليه بتقولي كده.. عملتي ايه في الراجل
تذكرت ملك كل المواقف التي حدثت بينها وبين عمار وتحدثت ببسمة بريئة : هو انا ممكن اعمل حاجة وحشة… انت تعرف عني كده ياحج
عصام : هو انا اعرف عنك غير كده… عملتي ايه في الراجل يا اخرت صبري
ملك : انتم ظلمني علي فكرة… ده حتي عمار بيحبني حب.. معتقدش ان عمار يقدر يعيش من غيري يوم واحد
سارة : عمار…
ملك بخوف : هو ورايا ولا ايه
سارة : لا
ملك وهي تتنهد : الحمد لله
سارة بضحك : عمار واقف جنبك
نظرت ملك لتجد عمار واقف جنبها وتضحك وهي تقول : مش قلت لكم ان هو بيظهر فجأة

 

عمار ببسمة : السلام عليكم.. اهلا ياعمي
عصام هو : اهلا يا ابني
عمار : اهلا يا طنط
سميرة : اهلا يا بني
جلس عمار بجانب ملك وكان قريب جدا منها شعرت ملك بالاحراج وهمست لي عمار : المكان واسع ممكن تبعد شوية
عمار ببسمة : انا مقدرتش ابعد عنك ثانية واحدة مش يوم واحد
شعرت ملك بالاحراج وتورد خديها
عصام ببسمة : انا دلوقتي مطمئن علي بنتي خلي بالك منها يا عمار.. هي ممكن تكون مجنونة شوية بس صدقي هي طيبه جدا وهبلة وبكلمة حلوة تكسبها
عمار ببسمة : مش محتاج توقلي يا عمي انا شفت جنونها كله
ملك : ما خلاص يا جماعة انا حساسة ان في تنمر جمعي عليا
عصام ببسمة : تعالي معيا يا عمار عايز اقولك حاجة
عمار : حاضر يا عمي
ذهب عمار مع عصام وتحدث معه قليلا ثم عادوا واخذ عصام زوجته وذهب وصعد كلا من عمار وملك وسارة الي غرفهم.. كانت ستتجه ملك ناحيت السرير ولاكن سبقها عمار واستلقي هو علي السرير
ملك : انت بتعمل ايه
عمار : هنام.. انت شايفة ايه
ملك : طب وانا هنام فين
عمار ببسمة : انت مراتي ميردنيش انك تنامي علي الكنبة تعالي نامي جنبي
ملك : لا انا هنام علي الكنبة اكرم لي
عمار : تمام بس يا ريت متجيش تنامي جنبي في الاخر

 

ملك وهي تذهب ناحيت الكنبة : ده مش هيحصل حتي في احلامك
استلقت ملك علي الكنبة ولكنها لم تستطيع ان تظل هكذا لي اكثر من خمس دقائق لان الكنبة كانت متحجرة وغير مرحية
ملك :عمار… ممكن اسالك سوال
عمار : عايزة ايه
ملك ببسمة : هو انت زينا كده وبتحس عادي
عمار ببسمة سخرية وهو فهم قصدها : الكنبة مريحة صح
ملك : انت بتتريقة… معاك حق ما انت نايم علي السرير و سيبني انام علي الكنبة
نهض عمار و ذهب عند ملك
ملك بتوتر : عايز ايه
حملها عمار ثم تحدث : انا مش عايزك تنامي علي الكنبة.. انت اللي اخترتي انك تنامي عليها
ذهب عمار ناحيت السرير وهو يحملها و وضعها علي السرير
ملك ببسمة : انت هتسبني انام علي السرير وانت هتنام علي الكنبة
استلقي عمار علي السرير وتحدث بغضب : تصدقي انا غلطان.. تقدري تروحي وتنامي علي الكنبة وقت ما تحبي
ملك ببسمة: انت ليه افوش كده احنا ممكن نوصل لحل وسط
عمار : ده اللي هو ازاي
وضعت ملك وسادة كبيرة بينهما : ايه رايك.. حل يورضي جميع الاطراف
عمار وهو يفكر في ما قاله ادهم له حول عمار انكار كل الكلام الذي قاله ادهم ولاكن لايعلم لماذا يشعر وكان ادهم صادق في كلامه
ملك : عمار… عمار انت هنا
ملك بصراخ : عمار
عمار : في ايه

 

ملك : انت اللي في ايه… انا بقالي ساعة بنادي عليك
عمار : عايزة ايه
ملك : انت كويس.. لانك شكلك سرحان كده ومش عارفه
عمار ببسمة : ليه انت قلقانة عليا !؟
شعرت ملك باحراج : لا انا كنت بسال من باب الفضول
عمار : مفيش حاجة.. تصبحي علي خير
ملك : وانت من أهله
ملك في نفسها : انت مالك كده يا ملك هتضعفي ولا ايه هو الواد مز وكل حاجة بس انت اجمد من كده
استيقظ عمار في اليوم التالي ليجد ملك تعانقه
عمار ببسمة : الي حط القوانين هو اللي كسرها
ظل عمار ينظر لي تلك النائمة وبعد فترة تستيقظ ملك ايضا
ملك وهي تبتعد بسرعة : انت بتعمل ايه احنا اتفقنا ان محدش بيجي ناحية التاني
عمار بسخرية : ده علي اساس ان انا اللي كنت حضنك وبعدين انا متحركتش من مكاني… بصي كده مين اللي جه عند التاني

 

ملك باحراج :انا اسفة ممكن اكون اتحركت وانا نايمة
عمار بخبث : لا انا عايز تعويد
ملك : نعاااااام
عمار : ايوه انتي اللي عدتي الحدود لازم تستحملي عواقب افعالك
ملك بغضب : انت عايز ايه دلوقتي
عمار وهو يشير علي خده : بوسة… هنا
ملك بصدمة : ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما بين الحب والانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى