روايات

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم سمر أحمد

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم سمر أحمد

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني البارت الخامس

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الحلقة الخامسة

_لقيت ياسمين الرف بينفصل ويبعد عن بعضه :- ايه ده بااااب سرى دا ولا ايه ؟!هقرب كدا واشوف ،اه والنبى باينله باب سرى بس انا خايفة ادخل لوحدى ،بس لازم ادخل يمكن الاقى اى حاجة هنا تطلعنا من اللى احنا فيه ،دخلت ياسمين واول مادخلت الباب اتقفل عليها ،بخوووووف:- لاااااء والنبى افتح مفيش نور هنا ولا ايه انا مش شايفة حاجة
_فضلت ياسمين تحرك ايديها على الحيطان لحد ما لقيت زرار داست عليه الانوار اتفتحت :- واو المكان حلو اوووووووى بالرغم من انى مش عارفة هطلع ازاى بس مش ندمانة انى جيته ،بس باين عليه محدش دخله من سنين طويلة وياترى عمى يعرف بيه ولا لاء ،بس اكيد اه ماهو كان بيته ،بس المهم دلوقتى انى ادور على اى حاجة تنفعنا …….فضلت تدور ياسمين ولقيت صور لأهلها اللى اول مرة تشوفهم وبعياط:- الله ماما كانت جميلة اوووى وبابا كمان ودى كمان صورة جدى ،هدور كدا يمكن الاقى حاجة تانية ..

 

 

_اي ده كمان دا صندوووق قديم اوووى بس ده ممكن يكون فيه ايه انا لازم افتح واشوف
_وااااااااو دا دفتر مذكرات بس بتاع مين ياترى اكيد مكتوب جواه ،،،الله دا بتااااع بابا انا لازم اخده واشوفه واقرأه بس هطلع بيه ازاى ،انا احسن حاجة اعملها اخده واحطه ف المكتبة وابقى اخده من المكتبة بس ليييه مفيش حاجة أو صورة حتى لعمى معاهم غريييييبة ؟؟؟!!!،انا هطلع دلوقت احسن انا اتاخرت ومش عايزة مرات عمى الاراشنة تسمعنى كلمتين من كلامها اللى زى السم ونبقى نكمل بعدين .بس هطلع ازاى ؟؟؟
_فضلت ماشية ياسمين لحد الباب ولقيت فيه زرار تانى داست عليه لقيته اتفتح نصين وطلعت وقفل بعد ما طلعت علطول ،فضلت ياسمين تبص عشان تعرف اتفتح ازاى ،اكتشفت انها لما سندت على الرف وجت تاخد كتاب وهي بتاخد سندت عليه وكان فيه زرار ورا الكتاب ده بيفتح المكان ده اول ماضغطت عليه فتح ،خبت ياسمين دفتر المذكرات اليومية بتاع ابوها ف المكتبة وطلعت …
_ مرات العم وهي بتشرب قهوة:- كنتى فين بسلامتك
_ياسو :- بنضف المكتبة
_مرات العم:- بقولك ايه مش كل حاجة تعمليها تقعدى فيها ساعة ماهو مش مال سايب هو بروح امك مش كفاية بتاكلى وتنامى ومبتدفعيش قرش
_ياسو وهي بتجز على اسنانها :- انتى تغلطى فيا زى منتى عايزة إنما امى خط احمر فاااااهمة
_مرات العم خبطتها بفنجان القهوة :–عشان بعد كدا تعرفى تردى على اسيادك ، وسابتها ومشيت ,فنجان القهوة فتح رأسها
_ياسوبصراااااخ :- منك لله يابعيدة حسبى الله ونعم الوكيل فيكى
ومن صوت ياسو جه الكل بسرعة وجريوا عليها وعملولها الاسعافات اللازمة وحطولها شاش
_ياسو:- امتا الشهر يخلص يامعتز دا من يوم واحد شايف عملت فيا ايه
_معتز بغضب :- صدقينى لاندمها على أنها فكرت بس تأذيكى بس نستحمل الشهر
_عدى يوم ورا يوم وف يوم………
_انتى يازفتة ياللى اسمك خديجة اعمليلى فنجان قهوة
_خديجة :- حاضر
عملت خديجة فنجنان القهوة ودخلت تدهولها ف اوضتها
_خديجة :- اتفضلى ياهانم
_مرات العم :- تعالى قربى خدى الهدوم اللى جنبى دى اغسليها ولو فيه حاجة محتاجة خياطة خيطيهم
_خديجة :- امرك ،مش عايزة حاجة تانى
_مرات العم:- اقفلى الباب وراكى

 

 

بعدها بساعتين …….الكل وقف مصدووووم لان اول مرة البوليس ياجى البيت هو جه المكتب أما بيتهم لااااء…
_الظابط :- فيه حد هنا عمل بلاغ
_مرات العم ببرود :- انااا ياحضرت الظابط ،وشاورت على خديجة هي دى الست
_الظابط بصلها :- فتشووووها
_خديجة:- يفتشوا مين ياحضرة الظابط
_الظابط :-فيه بلاغ متقدم ضدك انك سرقتى الهانم
_خديجة بعصبية وانفعال :- أسرق ايه بس انا مش حرامية
_الظابط :- هنشوف هنشوف
_معتز بعنين بطلع شرار:- محدش يقدر يقرب لامى ابعدو عنها
_خديجة بثقة :- خليهم يامعتز انا مش عاملة عملة وخايفة منها
_وهنا كانت الصدمة لما اتفتشت و…………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!