روايات

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني البارت الثاني

رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني الحلقة الثانية

_ابنى لاااااااء سيب ابنى سيييييييييبه
_ رش على وشها من ازازة المخدر وخد منها ابنها
_ابببن……….ننننننننى
_وقعت ياسمين على الأرض ..
_مداام مداااام يااااااامدااااام طب ياااانسة آنسة يانسة
_هي ليه مش بترد يابابا
_معرفش والله يابنى هات كدا ازازة المية دى
_ابنننى….. لاء ءءءءءءء…..ماتاخدش ابنننننننننننى
_انتى كويسة ياانسة
_ابنى اتخطف منى ابنى اتخطف قداااام عنيا ،رنت ياسو على معتز بسرعة
_الو
_ ياسو بعياط :- الحقنى يامعتز ابنك اتخطف اتخطف
_معتز :- انتى بتقولى ايه انا جاي حالا انتى فين
_ انا فى الشارع التانى ورا ماركت الزيات
_ياحول الله ربنا يرجعهولكم سالم يابنتى

 

 

_وصل معتز :- ازاى دا حصل ياياسو ازاى
_والله كنت بشترى شويه حاجات وفجأة لقيت حد ماشى ورايا حاولت اهرب بس خدرنى وخطف ابنى يامعتز رجعلى ابنى يامعتز ،وفي الوقت ده جت لمعتز مكالمة
_ بص ياشاطر ومن غير كلام كتير ابنك معانا فى الحفظ والصون كمان تلت ساعات هنتصل نقولك على طلباتنا ولو متنفذتش قول يارحمان يارحيم على ابنك سلام
_ قالك ايه يامعتز ابنى كويس يامعتز صح
_يلا نمشى البيت دلوقت ونفكر هنعمل ايه
_رجعوا البيت ..
_ياسوبقهرة وعياط :- الحقنى ياعمى ابنى اتخطف اتخطف
_حسام:- نعم !!! انتى بتقولى ايه وازاى ده حصل ومين عمل كدا
_معتز :- منعرفش لحد دلوقت فاضل ساعتين والخاطف هيقولنا طلباته ،انا لازم ابلغ الشرطة عشان تعرف نحدد مكانهم فينهم انا خايف على ابنى
_حسام:- لاء يبنى كدا غلط ممكن يأذو ابنك أهدى شويه
_خلصت التلت ساعات
_الو
_لو عايز تاخد ابنك يبقى لازم
_معتز بلهفة:- لازم ايه ؟؟
_تتنازل عن كل فلوسك انت والهانم مراتك والا ابنك هتستلمه متعبى ف شنط
_لاء متعملش فيه حاجة ابنى مالوش ذنب طب انتو مين
_فكر وهرن عليك بعد يومين بالظبط تكون قررت وقفل السكة
_معتز :- انا لازم ابلغ النيابة
_ياسو:- اديله يامعتز كل اللى هما عايزينه بس ابنى لاء
_ حسام :- ايو ياابنى ياسو معاها حق كله الا الضنى واكيد هما مراقبين البيت لو حد عمل حاجة ممكن يقتلوا ابنك
_معتز:- يعنى ايه لاما نترمى ف الشارع ونرجع زين لاما الفلوس ومن غير زين
_حسام :- بص اطلع فوق انت وياسو فكرو كويس بس الفلوس يبنى بتتعوض
_طلع معتز هو وياسو اوضتهم ..
_معتز انا عايزة اقولك حاجة
_قولى ياياسمين
_انا من كام يوم كانت بتجبلى رسايل تهديد
_ بعصبية !نعم وانا معرفش؟!
_ مرضتش اقلقلك والله
_معتز بعصبية :- الرسايل دى كان فيها ايه
_بدات ياسمين تقوله..

 

 

_معتز:- كدا يبقى اللى خاطف ابننا حد من البيت اصل مش معقول حد من برا البيت ويقولك ابنك بيعيط الحقييه
_ياسو:- مستحيل يامعتز
_معتز:- ابنى اللى خطفه حد من البيت ولازم نراقبهم كلهم ومنقعش قدام اى حد فيهم بأى كلمة
_ياسو :- انا خايفة على ابنى يامعتز
_معتز :- متخافيش بس لازم نخلى عنينا مفتحة
_بعد مرور ساعات نزلت ياسمين :- انت رايح فين ياعمى وهتسيبنا فى اللى احنا فيه
_العم:- ماشى اشوف حل
_ياسو:- حل ايه بس ياعمى
_العم :- أما ارجع هقولك
_نزل وراها معتز:- مش ملاحظة أن عمك بيخرج كتير اليومين دول
_ياسو:- تقصد ايه يامعتز أن عمى هو…لا يامعتز عمى عمل المستحيل عشانى لاء يامعتز عمى لاء
_معتز:- عمك ف دائرة الشك وبصراحة مش مرتاح لتصرفاته
_ تانى يوم …..
_ ياسمين رايحة لعمها اوضته عشان تشوفه وصل لايه :- بقولك ايه انت تعمل إلى بقولك عليه بالظبط وانا هبلغك بكل جديد الجو هنا ماشى تمام وخايفين على الواد بس اما تكلمهم لازم تخوفهم وترعبهم
_ياسو :- معقوووووووول عمى هو اللى خاطف ابنى
_حس حسام أن حد واقف :- اقفل وهكلمك بعدين طلع يشوف حد كان واقف ولا لاء :- لا الحمد لله مفيش حد
_جريت ياسمين على معتز وقالتله اللى حصل .
_معتز:- أهدى بقا وملكيش دعوة انتى …

 

 

_ ياسو :- هتعمل ايه
_معتز :- هتشوفى بنفسك أما المكالمة تاجى
_الكل اتجمع وبما فيهم حسام وأمه ومرات حسام وابنه وآن عشان يسمعوا المكالمة لأن الكل قلقان ،التلفون رن
_معتز :- اللووو
_ قولت ايه ؟؟
_معتز :- الرد هيوصل إلى باعتك وقفل ف وشه السكة واتجه ناحية حسام و………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما بين الألف والكاف الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى