رواية مالك الجميلة الفصل الثالث 3 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية مالك الجميلة الجزء الثالث
رواية مالك الجميلة البارت الثالث
رواية مالك الجميلة الحلقة الثالثة
جميلة ضر*بته بالس*كينه وهو وقع علي الارض
وهي بصتله بخو*ف وطلعت بسرعة وهي بتبصله
تحت
جميلة بعيا*ط:مكنش لازم اعمل كده ده هيمو**ت
وبصت لفوق تاني وطلعت ولقيته علي الارض بيتأ*لم
مالك بصلها وهي قالت بدموع:حاول تساعدني
سند عليها ونيمته علي السرير وهو اتأ*لم
جميلة:فين علبة الاسعا*فات
مالك شاورلها ناحية التربيزة وغمض عيونه بت”عب
جميلة جابت الشا’ش والقطن والمط*هر ورفعت التيشرت
من علي بطنه و…..
في عيادة جميلة
سليم وصل بس لقي العيادة مقفولة
سليم بخو”ف:ياتري انتي فين مبترديش ليه يا جميلة
سليم خرج وهو مش عارف يدور عليها فين بالضبط
في بيت مالك
جميلة كانت خلصت وكانت بتبصله بند*م علي اللي عملته
فيه وبك*ره علي اللي عمله فيها لحد ما نامت مكانها بتعب
في مكان اخر
همس بعياط: انا جبتلك الورق اللي انت عايزوا
متا*ذيش ماما ولا جميلة
بص لرجالته وشاورلهم وهما قربوا منها وكتفو*ها وهي بتصر**خ
تاني يوم
مالك فتح عيونه بسب الشمس وكان حاسس بو*جع بس
استغرب لما لقيها قاعده علي الكرسي اللي جنب السرير ونايمة
مالك باستغراب:اما انتي بت غريبة ومجنو**نة الاول تضر*بيني
بالسك*ينة وبعد كده تعا*لجيني
مالك حاول يقوم وطلع من الاوضة بسرعة بعد ما قفل عليها الباب
عند سليم
سليم كان طول الليل بيدور علي جميلة في المستشفيات
والاقسام بس من غير فايده
سليم:يارب احميها واحفظها
عند جميلة
فتحت عيونها بس ملقيتهوش نايم علي السرير
قامت بسرعة وقربت من الباب وحاولت تفتحه بس
كان مقفول
جميلة بغ”ضب:انا اللي غب*ية حيو*ان
تحت
مالك بص لاخته وقال:عارف انك عايزة تعرفي مين البنت
اللي فوق ديه علي العموم ده شغل
وبص لاخوه وقال:ابقي خرجها يا زياد
زياد بستغراب:هتسيبها تمشي
مالك:عندك ما*نع
زياد هز راسه بلا وقال؛مستغرب بس
مالك با”س بنته وقال:يلا يا نهال اوصلك لكليتك
نهال قامت معاه وطلعوا
زياد لفيروز:تعالي معايا
فيروز بطفولة :يلا
فوق
جميلة لقيت الباب بيتفتح وقفت و لقيت زياد اللي دخل
ومعاه بنوته صغيرة
زياد بابتسامة واحر*اج:طبعا انا اسف علي اللي حصلك
فيروز بطفولة وهي بتشد بنطلونه:عمو زياد هي ديه
الاميرة اللي بتحبها
زياد باحر*اج:ع”يب يا روز وبص لجميلة وقال:معلش طفلة
جميلة ابتسمت وقالت:بس زي القمر بنتك؟
زياد:لا بنت مالك تعالي اوصلك
جميلة:لحد هنا وشكرا انا عارفه طريقي ونزلت بسرعة
قدام بيت سليم
نزل من عربيته وهو حاسس بخو*ف كبير لحد ما سمع صوت من وراه
جميلة:سليم
سليم لف وبصلها بحب وخو*ف وجري
ناحيتها وحضنها بقوة ورفعها عن الارض وغمض عيونه بت”عب
جميلة بتوتر:سليم مينفعش كده ممكن تبعد
سليم بعد عنها وقال:كنتي فين
جميلة بلعت ريقها وهو قال بهدوء:اتكلمي
جميلة:حصلت حاد*ثة في الطريق اللي كنت راجعه منه امبارح و
سليم كان باصص لعيونها وقال:متكذ*بيش لانك مش عارفة تكذ*بي
ولف وقال:لما تفكري تقولي الحقيقة مستعد اسمعك
وسابها ومشي وهي اتنهدت بض”يق
في الشركة
مالك كان بيشتغل بس افتكر جميلة وقال:شبه همس قوي
الباب خبط وهو دخل
حازم:ايه مالك
حازم يبقي صاحب مالك
مالك :مفيش انا بس متلغبط
حازم :واحده
مالك بز”عيق:اطلع بره يا حازم ومتتكلمش في الموضوع ده
حازم خرج
في الليل
كانت بتلم حاجتها من علي المكتب بس لقيت الباب اتقفل وهو
واقف قدمها
جميلة:انت جاي ليه
زياد بصلها وقال:مش انتي دكتورة نفسية
هزت راسها وهو قال:عا**لجيني
في بيت سليم
زينب ماما جميلة كانت هتنزل من علي السلم بس
فجاه نصار ز*قها وهي وقعت وراسها بقت تنز*ف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مالك الجميلة)