روايات

رواية مافيا الانصاري الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف

رواية مافيا الانصاري الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف

رواية مافيا الانصاري البارت الثالث

رواية مافيا الانصاري الجزء الثالث

رواية مافيا الانصاري
رواية مافيا الانصاري

رواية مافيا الانصاري الحلقة الثالثة

في الصعيد..
بتعيطي ليه يا فرح مالك بتخبي علي مراة عمك :
بدر اتجوز يا مراة عمي اتجوز من البندر من المنصورة وساب بنت بلده…
نادية ام بدر :انتي بتحبي وبعدين بدر متجوز بنت عمه الي كانت ليه من صغره ونتي عارفه بي اكده!!
_بس يا مراة عمي بدر كان واعدني بي الجواز ازي يخلف وعده؟؟
نادية بصدمة :بدر ابني.. هو الي قالك انه هيتجوزك، بدر طول عمره بيحب ليلي بنت ورد اختي وعايز يتجوزها.. بس يعيني قلبه اسود من نحية ابوها واختي… ومش ناوي علي خير ابدا ََ
فرح مسحت دموعها بغل :هي هتعيش معانا اهنا ولا هتسافر فين؟؟ هي ليلي دي شبه طنط ورد الشعر الاسود الغامق والعيون الملونه وبشرتها البيضاء والنمش وكل دا؟؟ علي اكده بدر وقع في حبها..
نادية ابتسمت :اه ليلي احلي من ورد بكتير ودكتورة نفسية بس واقعه بين اب وام يا حبه عيني ظلموها..
فرح ابتسمت بشر :هو بدر جاي امته؟

 

_مش عارفة بس هو ممكن ميجيش اهنا الصعيد عشان شغله؟
هو شغال اي يا مراة عمي!!
_شغال مع راجل تقريبا بيبيع بضايع وغير شركاته قومي جهزي الوكل يا بت يا فرح علي ام اكلم بدر يلا امشي..
حاضر يا ست الكل، اه لو جبتها البيت اهنا هتشوف فرح بي الوش التاني يا بدر بقا توجع قلبي اكده مش مسامحك؟؟
في قصر في شرم الشيخ ‘
ايوه يا عمار انت فين افتحلي باب القصر عشان جاي مع مراتي ومشوفش وشك في القصر النهاردة ليلة فرحي..
عمار بضحك :ايوة يعم بتبيع صحبك اليوم ده حاضر هفتحلك وامشي من ام البيت؟؟
_اي ياض انت هتعيط ولا اي يلا انا تحت!!
عمار قفل المكالمة وفتح الباب.. انت بايع صاحبك هروح عند طارق انام عنده النهاردة.
بدر بصله بقرف :امشي يلا من هناا.
بدر شال ليلي وبص علي شعرها الي نازل علي وشها قرب من شفايفها.. حست بنفس بيقرب منها صرخت بقوة :بدرررررر
انت بتعمل اي ابعد عني!!
_مراتي واعمل الي انا عايزه بعدين انتي مش نايمة.

 

تؤ بس نومي خفيف زي دمك كدا ابعد احنا وصلنا صح..
_بدر قرب منها وشالها وطلع فوق؟؟
نازلني عشان منزعلش من بعضينا ونا زعلي وحش ‘
_زعلك اي
بقولك زعلي وحش ممكن تفضل تكلمني ونا سامعك ومش هرد عليك سامع يومين تلاته كتير كتيررر..
رمها علي السلم وسابها وطلع، ابقي خالي زعلك ينفع ظهرك الي اتكسر..
بدرررررررر طب شوف مين الي هيجهزلك اكلك..
بدر ابتسم جوه :دادة سعاد شوفي الاكل جهزي تحت..
ليلي بكسوف :لاء انا ابات في الشارع بقا.
بدر طلع الاوضه لاقي امه بترن :ايوة ياما عامله اي؟؟اتوحشتك قوي عايز احكيلك علي حاجات كتير..
انا بخير الحمدلله طمني ليلي عامله اي ودخلت عليها ولا لسه..
_بدر بعصبية:قولتلك ياما متتكلميش في الموضوع ده انا متجوزه عشان حاجه وهرميها زي ما ابوها رماكي بظبط بلاش بقا

 

ادخل عليها وعرفي الي عندك انا راجع الصعيد قريب عشان في خطر علي ليلي عشان شغلي..
يا بدر شغلك ده مش هتخرج منه يا ابني انا خايفه عليك؟؟
_متقلقيش انا هطلب اقعد شهر من الشغل عشان لو حد عرف ان اتجوزت احتمال ليلي تت*قل..
ليلي بصراخ :تقت*لني يا ابن سوسن بتاعت الشارع انا هروح اجبلك سك*ين احمي نفسي بيها..
انتي كنتي كداا؟؟
اه يا بدر كنت اصعب من كدا خالي بالك ممكن تعمل فيك حاجة واول واحده هتجري عليك وتبقي جمبك هقفل ومتنساش كلامي في الاول..
ياماا لاء مش هيحصل ؟؟ قفلت في وشيي ‘
ليلي جابت السك*ين بتوتر :ارمي سلا*حك هرمي سلا*حي ارميي يا بدرر..
بدر خلع الجزمه بهدوء :اعقلي وادخلي البسي حاجة تريحك عشان انا تعبان وعايز انام!!
ليلي بتوتر راحت لي الدولاب.. فتحت عنيها بصدمة ؟؟ انت عايز البس الهدوم دي هتريحني..
بدر بلع ريقه :مالها الهدوم جميلة هدوم النسوان الي كنت بجبها البيت..
ليلي قربت السكي*نة منه وجرحته في ايده.. بدرر انا اسفة غص.. ب عنيي..
بدر حط ايده علي الجرح وسابها ودخل الحمام..
ليلي بتوتر :داخل عشان يق*تلني هيعمل فيا ايي انا خايفة اوي يا ماما الحقينيي فين التلفون؟؟
بدر من جوه الحمام :تلفونك معايا مش هتاخديه غير لم اقولك.

 

ليلي دبدبت رجليها زي الاطفال :اي التحكمات دي ملكش دعوه بيا يا بدرررررر.
هخرجج اموتككك يا ليلي..
ليلي فتحت الدولاب :مفيش اسدال صلاة ولا انت تلاقيك مش بتصلي.. هصلي معاك استخارة ازي قولي قولي..
الاسدال في الدولاب من تحت.. بصلي يختيي موجود السجاده والاسدال ده بتاع امي..
والله امك دي قمراية تعيش والبس من هدومها..
طلعت بجامة ستان محترمة شويه عشان الواد ده قليل الادب، هتخرج امته؟؟
ادخلي يا ليلي مش هخرج..
ليلي شهقت بكسوف :لا خليك بقا مش هدخل..
اوبااا لقيت التلفون هرن علي امي اقولها ان اتجوزت فرحتها لم تعرف.. مسكت التلفون بفرحة لسه بترن..
فاجاةةة.. بدر اخد منها التلفون وضربها بلقلم..
ليلي دموعها نزلت من عنيها.. وبصت في عيونه بوجع وسابته ودخلت الحمام.. ده اول قلم ولسه الباقي..
عند ورد ام ليلي ”
كانت قاعده في كافية وبتشرب سجارة.. مكلمتش ليلي بنتي بقالي يومين هتصل بيها؟؟ انا خايفة ابوها يعمل فيها حاجه..
مسكت تلفونها وبترن :الو يا ليلي انتي فين؟
بدر بخبث :انا مع بنتك انا وهي اتجوزنا..
ورد قامت من مكانها بصدمة :اتجوزتها ازي انت مين..

 

بدر بمكر :مش مهم اتجوزتها ازي انتي مش هتعرفي مكانها تاني ابقي اسالي ابوها علي بدر الانصاري ابن نادية الانصاري..
نادية الانصاري!! نادية اختي..
بدر قفل في وشها وفتح الباب علي ليلي..
ليلي بصراخ :اخرجججج برههه..
بدر رفع عليها المسد.. س :انا جاي احقق انتقاميي يا حلوة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مافيا الانصاري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى