روايات

رواية ماسة النوح الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم ريتاج محمد

رواية ماسة النوح الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم ريتاج محمد

رواية ماسة النوح الجزء الحادي والأربعون

رواية ماسة النوح البارت الحادي والأربعون

ماسة النوح
ماسة النوح

رواية ماسة النوح الحلقة الحادية والأربعون

 فريدة بعدت ايدها وقالت:انا الي هشربك
فهد:طب انا فيا ايد علفكرة
فريدة بعند:بردو انا الي هشربك
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عدى اليوم وتاني يوم ريان راح الكلية
وعمل البرزنتيشن
واتفاجئ انهم عندهم تدريب مفاجئ
ريان لسمير بغيظ:بقى عندنا تدريب ها ومتقوليش
سمير بخوف منة:والله لسة عارف امبارح
ريان:ولما انت عارف امبارح مقولتليش لية يلا
سمر بغباء:نسيت
وبعدين يعني فيها أي
ريان:فيها محشي
ياحيوان
غور من وشي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
عند الرحمن
قرر انة مروحش الشغل ..اتصل بواحد صاحبة وخلاة يعملة اجازة
ولبس هو واتشيك على الآخر وكان لابس
بنطلون جينز اسود
وتيشرت بنص اسود
وعلية جاكت جلد اسود
وكوتشي ابيض 🙂
خرج ف الصالة وكان بيدور على مفاتيح العربية وهو بيقول:يا ربي فين ام المفاتيح
مش ناقصة هي
وقعد يدور عليها ودخل اوضتة وقعد يدور المهم يعني انة لقاها واقعة جنب السرير
ف خدها
ونزل وركب العربية وراح على ال🏋…
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆▪︎
عند ماسة كانت فالشركة
وكانت قاعدة ف المكتب وهي سرحانة
خالد :بخخخخخ
ماسة اتفزعت. وقالت:مستر خالد …قامت وقفت وقالت بقلق:في حاجة ولا ليه؟!!
خالد بضحك على شكلها:لا لا مفيش حاجة
ماسة بارتياح وتلقائية:مال خضتني لسة كنت هتقطعلي الخلف
خالد ضحك وقال:لا الفكرة اني مبسوط وكدة ونا لما ببقى مبسوط بحب ارخم على اي حد …اوعى تكوني زعلتي !
ماسة ببسمة:لا خلاص مفيش حاجة
خالد:بأمانة !!
ماسة ببسمة:بأمانة
خالد ببسمة:والله انا ارتحتلك اوي مش عارف لية
اول مرة اشوف سكرتيرة من سكرتيرات نوح
طيبة
ودمها خفيف
ماسة ببسمة:ميرسي بجد
خالد ببسمة:طب بالمناسبة دي اسم القمر اي؟
ف الوقت دا تليفون مكتب ماسة رن
وهي مكنتش مركزة فمسمعتوش
ماسة :ماسة ،وكملت باحراج:يعني لو ممكن لما نقول الجملة نشيل الزوايد لاني مبحبش كدة
خالد بعدم فهم:ايدة زي اي يعني
ماسة بخجل:زي القمر كدة
خالد باعجاب:اممم ..عموما اسف لو ضايقتك يعني
ماسة بنفي:لا والله ابدا ..
خالد :انني منين ياماسة.
ماسة:انا م..
نوح بضيق وغيرة نمن وراهم:حلو اوي الهانم سايبة الشغل
وسايبها مهمتها وقاعدة بتتكلم مع سي روميو صح
ماسة بتصحيح:لا والله يانوح مش كد..
نوح بحدة:مستر نوح !! اي نوح دي
هو انا بلعب معاكي
ماسة اتحرجت
وخالد قال:حرام عليك يانوح احرجتها
ماسة :لا مفيش حاجة وبعدين انا قولتها من غير اما اقصد ذلة لسان
عمتا يامستر نوح انا مسبتش شغلى ولا حاجة
وبعدين اي الي بتكلم مع روميو دي
لو سمحت متتكلمش معايا كدة تاني مرة يا..مستر نوح
نوح بسخرية:لا والله ..امال انا لما دخلت كنتوا بتعملوا اي كنتوا بتشتغلوا
وبعدين مدام مسبتيش شغلك يبقى مرديتيش على التليفون لية
ماسة باستغراب:تليفون اي
نوح بسخرية:اصلا. ..
خالد يلا على شغلك ونتي 🫵مش عايز مرقعة
ماسة كزت على سنانها بعصبية
وقالت بهدوء مزيف:طيب يمستر نوح اتفضل بقى عشان اشوف شغلى .
نوح بحدة:اي اتفضل دي هو بيتك ..دي شركتي يعني ادخل وأخرج منها زي منا عايز
ماسة ببرود:تمام ..
نوح خرج وهو بيهبد الباب وقال وهو بيكلم نفسة بعصبية وغيرة:فاكرة نفسها. فكافية
عشان يقعدوا ويتكلموا
ماكنت اجبلهم عصير لمون احسن
خالد من وراه وهو بيخبط على كتفة:نوح
نوح بعصبية:اي يازفت في حد يخض حد كدة
خالد:!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ماسة النوح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى