روايات

رواية ماسة الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم هبة ابراهيم

رواية ماسة الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم هبة ابراهيم

رواية ماسة الجاسر الجزء الخامس

رواية ماسة الجاسر البارت الخامس

رواية ماسة الجاسر
رواية ماسة الجاسر

رواية ماسة الجاسر الحلقة الخامسة

اسر بصدمه: رهف
رهف: بصدمه ااااسر
اسر بحزن: احم اذيك
رهف بجمود: الحمدلله بخير انت اخبارك ايه ي استاذ اسر
اسر بحزن: وحشتيني اوى
رهف بجمود: شكرا
اسر: مش ناويه نرجع بقا
رهف: انت فاكرها بالسهولة ديي
اسر: متنسيش انك مراتي ويمكن اطلبك في بيت الطاعه
رهف: هطلقني لأما اخلعك
اسر بحزن: انا اسف اوووي انا عارف اني غلطان بس والله ده سوء تفاهم
رهف بدموع: اه سوء تفاهم اني ادخل والاقي الي مفروض يبقي جوزي بعد شهر نايم في حضن واحده في شقتي وفي اوضة نومي وعل سريري لاااء فعلا سوء تفاهم
اسر: والله انا م اعرف البنت دي هيا جت وقالتلي تعالي ركبلي الأنبوبه وانا ركبتهالها عادي جدا لقيتها قدمتلي كيكه واصرت اني اكلهت وبعد مكلتها محستش بنفسي الا وانتي داخله انا اصلا اتصدمت اني نايم والبنت دي نايمه جنبي هيا طلعت حطالي منوم في الكيكه وطلع حد متفق معاها علشان يبعدنا عن بعض هو ده الي حصل والله
رهف بعياط شديد: خلااص ي أسر كل شئ انتهي كفااايه لحد كده انت لي طلعتلي تاني بعد اما كنت قربت انساك
اسر: طب اهدي اهدي بس انا اسف والله
وفاجأه رهف اغمي عليها
اسر بصراخ. رهف رهف رههههههف

 

 

والكل طلع علي صوته
ماسة بخضه لما شفت رهف علي الأرض مغمي عليها : رهف ردي علي يارهف
صافي: دخلها يا اسر علي أوضه الضيوف عقبال اما ارن علي الدكتور تيجي تشوفها
جاسر: حاضر
جاسر راح يشيلها ام اسر شيلها هو ووداها الأوضه🙂🙂
اسر دخل رهف جوه والدكتوره جت كشفت عليها
الدكتوره: هيا ضغطها وطي شويه بس متخافوش هيا كويسه بس ياريت تبعد عن اي حاجه تعصبها لما تصحي
ماسه: حاضر يادكتوره بس هسيا هتصحي امتي
الدكتوره: نص ساعه كده
ماسة: تمم شكره جدا ليكي يا دكتوره
الدكتوره: العفو ده شغلي
الدكتوره مشيت وكلهم قعدوا مع رهف لحد اما صحيت
ماسه: حمدالله على سلامتك ياقلبي
رهف: الله يسلمك ياروحي…. بعد اذنك يا طنط سلوي انا عايزه اروح
سلوي: حاضر يحبيبتي عن اذنك بقا يل صافي
صافي: معقول الكلام ده ده انتوا لسه متغتدوش
سلوي: معلش تتعوض المره الجايه
صافي: ماشي يحبيبتي مع السلامن
وذهبت رهف مع سلوي وماسه
اسسستوووووووووووووووووب نفهم الحكايه
فلاش باااك
(رهف واسر اتقابلوا قبل كده في كافية واسر اعجب بيها جدا وهي كمان اعجبت بيه وكان بيجي الكافيه كل يوم علشان يقابلها وبعدين اتعرفوا علي بعض وحبوا بعض واسر اتقدملها

 

 

وكتبوا الكتاب والمفروض ان الفرح يكون بعد شهر بس كانت في بنت معجبه ب أسر بس هو مش بيعبرها خاالص ف لما عرفت ان اسر هيتجوز بعد شهر عملت خطه وخلت بنت تيجي تقول لأسر صلحلي الأنبوبه وتديلوا الكيكه الي هما حطين فيها منوم وبعد اما ينام يشيلوه بمساعده واحد ويدخلوه بيته ويقلعوه هدومه وينيموا البت دي جنبه والولد ياخد كام صوره كده ويبعتهم لرهف الي بتتصدم وبتجري جري وبتلاقي فعلا اسر نايم قالع وفي بنت نايمه جنبه وبعدين اسر يبتدي يفوق وميبقاش فاهم حاجه وبيتصدم لما يشوف البنت جمبه بينما رهف بترمي الدبله في وشه وتقوليه طلقني وبتجري علي تحت بينما اسر حاول اللحاق بها ولاكن لم يستطع وطبعا رهف متعرفش الي حصل واسر في نظرها خااين 💔🙂)
في تاني يوم ذهبت رهف وماسة الي الجامعه
ماسة: تعالي بقا قوليلي ازاي اغمي عليكي امبارح… وبعدين انا شوفت اسر ده كان حقيقه ولا تخيل
رهف : لا حقيقة 🥲
ماسة.. طب تعالي احكي بق
وحكت لها رهف كل ما حدث
ماسة: طب متزعليش
رهف: انا م صدقت اني نسيته اي الي رجعه تاني بس😭
ماسه: طب خلاص بقا يلا بقي متزعليش لو عيطي والله هعيط انا كمان
رهف: لا لا خلاص انا كويسه
ماسه: متاكده
رهف. اه
ودخلوا الي المحاضره وكانت محاضرة جاسر
في المدرج كان في بنات بيتكلموا عن حاسر وبيحكوا قد اي وسيم
البنت ١: يخربيته مز مز مفيش كلام
البنت ٢: بتري هيبقي متجوز
البت، ٣.يبخته الس هيبقي من يخته بصراحه
طبعا مين سامع الكلام ده اكيد ماسه خبيبة قلبي
ماسة بغيره. احتروموا نفسكوا وينفع توطوا صوتكم علشان اركز
بعد المحاضره
البنلت الي كانوا بيتكلموا مع جاسر وبيضحكوا بمياعه
وطبعا ماسة هتموت من الغيرة وبعدين لمت حاجته وجت تخرج قام جاسر، منادي عل ماسه
ججاسر: مالك غيرانه كده ليه

 

ماسه. وانا اغير ليه
جاسر. يايت ده انت كان ناقص تقومي تاكلي البنات
ماسة: بارتباك ها لا محصلش ده علشان اركز بس
جاسر. تركزيي اه ماشي
ماسة. احم طب اما خارجه بقا سلام
جاسر. استني عايزه اقولك حاجه
ماسه. اتفضل
جاسر. الصراحه انا بحبك وعايز معاد مع مامتك
ماسه: بكسوف. احم حاضر
حاسر. طب مقولتيش رأيك
ماسه بكسوف شديد
الي ماما تشوفه ومشيت من قدامه
بس كده انا عارفه انه قصير بس هكتب واحد كمان بكره الصبح علشان عاوزه انام دلوقتي والله معلش اعذروني انا عيني عماله تقفل اصلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ماسة الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى