رواية ماسة الجاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم هبة ابراهيم
رواية ماسة الجاسر الجزء الحادي عشر
رواية ماسة الجاسر البارت الحادي عشر
رواية ماسة الجاسر الحلقة الحادية عشر
وقفنا البارت الي فات لما جاسر ضرب ماسة بالقلم وقالها انه مش بيحبها وسبها ومشي
في صباح اليوم التاني استيقظت ماسة ورأت نفسها نائمه بالفستان في نفس المكان الذي تركها بها جاسر
نظرت ماسة حولها
ماسة.. اي ده انا فين
ثم تذكرت ماسة كل ما حدث
ماسة بدموع. ليه يارب بيحصل معايا كده ليييه بعد اما حبيته يجرحني كده
ثم استغفرت ربها وقامت وذهبت الي غرفه من الغرف ثم خلعت فستانها ولبست اسدال الصلاة وادت فرضها ثم اخذت تبكي كثيرا وتشكي لربها همها ثم قالت لنفسها. انا عايزه اعرف اي الي غير جاسر معايا كده نا متأكده انه بيحبني
ثم نهضت واخذت تدور علي المطبخ لتعد لها فطور لانها لم تأكل من امبارح
دلف عليها جاسر وجدها تعد الفطور
جاسر. ماشاء الله واخده راحتك ف البيت ااوي وقالها بسخريه
لم ترد عليه ماسة مما اغضبه
جاسر بغضب وصوت عالي. لم اكلمك تردي عليا فاهمه
ماسه. نعم عايز اي تاني عايز تهني ولا تضربني ولا تعمل اي انا نفسي بس اعرف انا عملتلك اي لي تعمل فيا كده حراااااااااااااام عليك ليه خلتني احبك طب ليه اوهمتني انك بتحبني ها ليه رد للييييييييه
جاسر بحزن ولكن اخفاه. هتعرفي كل حاجه ف وقتها
ثم ذهب
توقعوا كده اي هو سبب تغير جاسر ويتري هيعمل اي ؟؟
♕•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♕
نروح بقا عند مجانين روايتنا
عند اسر ورهف
استيفظ اسر ثم سرح في جمال رهف وبعد قليل بدأت رهف في الاستيقاظ ثم مثل اسر انه نائم
استيقظت رهف وجدت نفسها في حضن اسر
جلست وظلت تلعب في شعره وتقبل وجهه ثم وقفت
اسر بخبث وهو يفتح عينه.. متكملي
رهف بخجل. اي ده انت صحيت امتي
اسر. من اول م قمتي من حضني بس اي ي بت الحلاوه دي كلهها متيجب اقولك كلمه وقال اخر كلمه بخبث
رهف بخجل. قوم بق ي اسر
اسر. حد يصحي يلاقي الحلاوة دي في وشه ويقوم ده يبقي اهبل
رهف. اس
وقاطع كلمتها قبلة اسر ثم غاصا في بحر عشقهم
( اي مستين اي يلا ي ختي انتي وهيا من هنا يلت بيتك بيتك مش عايزين قلة ادب 😂😂😂)
🖤❤🖤❤🖤❤🖤❤🖤❤🖤❤🖤
عند جاسر ف المكتب
كان جالس شارد ف الزي يفعله هل هذا صحيح
طرقت ماسة الباب ثم دخلت
ماسة. احم كنت عايزه اقولك حاجه
جاسر. نعم
ماسة بارتباك. هو انت هتطلقني امتي يعني
جاسر بغضب. نعععععم سمعيني بتقولي اي كده تاني
ماسة . بقول هتطلق…
جاسر بغضب اكتر. مفيش حاجه اسمها طلااااق ومسمعش كلمه طلاق ع لسانك تانب
ماسة بشجاعه مزيفة. ليه مش انت بتكرهني مش عايز تطلقني ليه
جاسر مسكها من شعرها. قولت مش عايز اسمع كلمة طلاق دي تاني واطلعي حضريلي الشنطه علشان طالع مهمه
ماسة. مهمة اي
جاسر. رايح اقبض علي رأيس عصابه
ماسة. ايي
لعن جاسر نفسه بداخله
جاسر .. لا قصدي رايح مهمة شغل وكده عادي
ماسة بعدم اقتناع. ماشي ثم تركته وذهبت تحضر الحقيبه ولكن بداخلها تشعر بعدم الراحه
اما جاسر. ف اتصل ع اسر
جاسر. برن عليك من الصبح مبتردش ليه ي زفت
اسر . بنوم.. اي ي جاسر في اي يبني
جاسر. نا ماشي دلوقتي ع المهمه
اعتدل اسر ثم قال… جاسر بلاش المهمه دي يا جاسر دي خطر علي حياتك
جاسر بألم. لازم اطلع المهمه دي لازم اخد حق صحابي الي ماتوا بسببه
اسر. ي جاسر فكر في امك وماسة
جاسر. اسر مش عايز ماسه تعرف اي حاجه
ماسة. مش عايزني اعرف اي يجاسر
جاسر بارتباك. اي ده انتي دخلتي امتي
ماسة . من اول مش عايز ماسة تعرف اي حاجه
….. مش عايزني اعرف اي ي جاسر
جاسر. ولا حاجه
ماسه. بطل بق وقول ي جاسر مش عايزني. اعرف اي
جاسر بتنهيده. انا طالع مهمه وممكن مرجعش
ماسة بخوف. جاسر انت بتقول اي انا مش فاهمه ومهمة اي دي
جاسر. خلاص ي ماسه مش لازم تعرفي اكتر من. كده
ماسة. جاسر والنبي قولي انا مش فاهمه حاجه انا خايفه عليك اووي اقعد معايا جاسر انا بحبك
جاسر. وانا كمان بحبك ي ماسه بس انا اسف
ماسة. جاسر والنبي خليك جنبي نا خايفه
جاسر تعالي ي حبيبتي
ثم ذهب الي السرير واخذها بحضنه ثم ناما
وبعد قليل انتظمت انفاس ماسة ف عرف انها نامت قام وقبلها ثم اخذ اغراضه وذهب الي مصيره
في مكان اخر في داخل الصحراء كان هناك ناس لا تعرف الرحمة مليئه قلوبهم بالشر
كانوا هناك ناس تتبادل الاسلحه واما علي الجبل كان يقف جاسر وفريقه ينظرون
القائد. يلا اهجموا
جاسر. لا اقفوا محدش يتحرك
القائد. انت بتعصي انا قولت يلا اهجموا انت مش شايف انهم بيخلصوا وهيمشوا
جاسر بذكاء. لا شايف… شايف ان اتنين بس شايلين الصندوق الي المفروض فيه اسلحه المفروض عشره يشلوه وكمان شايلينوا ولا كأنهم لعب اكيد دي خطه للتمويه
القائد. تصدق صح برافو ي جاسر
لمح جاسر شئ وري المبني اخذ المنظار وجد انهم يتبادلون الاسلحه وراء المبني ثم قال ل جنوده بسرعه بيتبادلو وري المبني اهجموا من وري وفعلا فعل الجنود فعلوا مثل ما امرهم جاسر وكان القتال عنيف وفي وسك الاشتباكات لاحظ جاسر رجب يهرب جري وراه بسرعه
جاسر. سلم نفسك
رجب. سبني امشي علشان مأذكش
جاسر بسخريه. انا مش هسيبك ل قاتل ي مقتول عايزني اسيب حق اصحابي الي موتهم هه تبقي غبي
نظر. رجب خلفه ثم قال. هعمل الي انت عايزه بس متأذنيش.
جاسر. ارمي سلاحك وارفع ايدك لفوق
فعل رجب مثل م طلب
جاسر ذهب ليقبض عليه ثم اخذه الي عربه المعتقلين وذهب ليقبض ع الباقي ولكن وجد شئ يخترق صدره كان احد رجال رجب ضرب عليه بالنار
في صدره
صديق جاسر . جاسر فوق جاسر اسعاف بسرعهههههه
اخذت الاسعاف جاسر الي المشفي بسرعه وتم السيطره ع باقي افراد العصابه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
عند ماسة
كانت جالسه تقرأ في احدؤ الكتب ولكنها كانت تشغر بنغزه ف قلبها ثم رت هاتف المنزل
: الو ده رقم مدام جاسر
ماسة بخضة. ايوه في اي
: استاذ جاسر اتصاب وهو دلوقتي في مستشفي:.!*…ـ!!
ماسة: مستشفي اي الي حصله
: جاسر بيه انصاب وهو في المهمه هو دلوقتي ف العملياات
ماسة. ايييي ثم ذهبت بسرعه الي المشفي
اما اسر فعلم هو الاخر وهرول هو ورهف ال المشفي
وصلت ماسة المشفي وسألت ع جاسر واخبروها انها ف غرفه العمليات اخذت تبكي وتدعوا ربها ان يقوم لها
وصل رهف واسر بعد قليل واخذت رهف تهدأ من ماسة
بعد مده خرج الطبيب ف هرولت ماسة اليه
ماسة. جاسر عامل اي ي دكتور
جاسر. الحمدلله قدرنا نطلع الرصاصه من صدره ودلوقتي هيتنقل قوضه عاديه
حمدت ماسع ربها
اسر. ماسة عايزه اقولك حاجه
ماسه. اتفضل ي اسر
اسر. الصراحه انا عارف الي جاسر عملوا معاكي بس متزعليش منهه وهو كام حاسس انه هيحصله حاجه ف المهمه دي ف محبش انه يعلقك بيه علشان لو حصله حاجه متزعليش عليه
ماسه ببكاء. يعني كان بيعمل ده كله عشاني
بعد قليل فاق جاسر وهرولت ماسة الي حضنه
ماسة. حمدالله على سلامتك ياقلبي
جاسر بألم. الله يسلمك ياروحي
ماسة بزعل. كده ي جاسر لعلمك اسر قالي كل حاجه
شتم جاسر اسر في سره
جاسر. معلش ي ماسه حقك عليا وحقك عليا اني ضربتك انا اسف
ماسة. باااس خلاص خلينا ننسا الي فات
دخل اسر ورهف وسلموا عليه ثم مشوا
جاسر. اووف مش بحب المستشفيات انا عايز امشي
ماسة. تمشي اي انت لسه طالع من العمليه
جاسر. مش بحب المستشفيات انا
ماسة معلش. كلها يومين ونروح
جاسر بنوم. طب يلا اتصلي بالسواق علشان تروحي
ماسة بنوك هيا الاخري. تؤتؤ انا هنام جنب حبيبي ثم صعدت الي السرير بجانبه ونامت في حضنه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية ماسة الجاسر)