روايات

رواية مازلت انتظر الفصل السادس 6 بقلم مريم أحمد

رواية مازلت انتظر الفصل السادس 6 بقلم مريم أحمد

رواية مازلت انتظر الجزء السادس

رواية مازلت انتظر البارت السادس

رواية مازلت انتظر
رواية مازلت انتظر

رواية مازلت انتظر الحلقة السادسة

حبيبي انت عارف ان ليلي بتحبك صح
= اكيد في اية!!
– ليلي سافرت عشان
= نعم ؟؟ سافرت فين
– اسمع يا زين واهدا
= اميره محتاجه كليه وسافرت عشان تعمل عمليه وليلي هتتبرعلها بيها
قومت من مكاني وبدأت ازعق – وهي متقوليش حاجه زي دي ليه يعني اية سافرت لوحدها وانتي يا ماما انا متقوليليش
= هي حره دي حاجه بينها وبين امها
– امها اية !!! ماهي اختك انتي ازاى يا ماما توافقي انها تعمل اية ازاى
= دا كان طلب ليلي من ساعه ما اميره تعبت وهي مصرة دا غير ان اميرة هتعمل عمليه تانيه
بعصبيه وصدمه- يعني اية يا ماما هما فين!
= مش عارفه

 

 

قعدت وحطيت راسي بين ايديا وبعدين قومت نزلت وانا ماشي جالي رسالة
( زين انا مش عارفه اقول اية بس اسفه! من هتشوفني لحد ما ارجع من العمليه مكنتش هقدر اقولك لانك كنت هتبقي مُصر تيجي معايا وانا محتاجه ابقي مع ماما الفترة لوحدنا انا لو مقمتش من العمليه.. عايزاك تعرف بس اني بحبك جدا محبتش حد قدك مهما كنا نتخانق عارفه اننا هنرجع مليش غيرك بقي اتمني متزعلش يارب تفهمني )
قفلت المسدج وعيني كانت مليانه بتطلب مني افهم بس انا مش فاهم اي حاجه
عدا ايام بالنسبالي كانت سنين لحد ما في يوم جالي مكالمه من رقم غريب ورديت
– ز..زين
= ليلي !!! ليلي انتي فين! انتي كويسة
بدموع – زين انا خايفه
= طب اهدي قوليلي انتي فين
– انا في ..
= خليكي معايا انا هاجيلك حالا
مكنتش مصدق اني اخيرا سمعت صوتها بعد ايام كتير ركبت العربيه وروحت العنوان كنت سايق بسرعه عاليه جدا بحد ما وصلت المستشفي وسألت وعرفت هي فين طلعت وشوفتها كانت قاعده على الارض وضمه رجليها شافتني ووقفت وهي متردده تقرب جريت عليها وخدتها فى حضني
– ليه ؟؟
= انا اسفه
– حصل اية فين خالتو
= بقالها كتير فالعمليات وانا خايفه مكنتش عارفه اعمل اية غير اني اكلمك زين هي هتبقي كويسة صح
طبطب عليها – فين الدكتور
= مش عارفه محدش راضي يخرج
– طب استني هنا

 

 

روحت وحاولت اسأل على دكتور موجود يفهمني في اية
.
.
= عملت اية؟؟؟
– متخافيش هتبقي كويسة
= يعني هي كل دا جوه ليه
– العمليه صعبه شوية بس هتبقي بخير متقلقيش هو انتي الي
بدموع = منفعش معرفتش اتبرعلها بيها يا زين! موافقتش لما عرفت ان فيها خطورة عليا
– طب اهدي اكيد هي مش هترضي تعرضلك لخطر
= مينفعش مينفعش كان لازم اتبرعلها انا بيها
– الدكتور قالي ان المتبرع صحته كويسة اوعدك مش هيحصل حاجه
فضلت جمبها وكلمت ماما وخلتها تكلم ليلي وطمنتها وجالتنا
على خروج الدكتور
جريت ليلي عليه- طمني ارجوك هي كويسة

 

 

= الحمد الله صحتها زي الفل والعمليه نجحت
قربت مني وحضنتني بفرحه وهي مبسوطه جدا – انا بحباااااك
حضنتها وابتسمت = هطلع عينيك بس استني
– انا عايزه ادخلها
= ينفع ندخل دلوقتي يا دكتور
– اكيد وهيتكتبلها على خروج لو حابين..
.
.
.
.
.
.
.
* بعد شويه شهور *
– هتخوني امته يا زينو
= هو الفرح الى احنا فيه دا والفستان والبدله مش واكلين معاكي.؟
– هو انت عشان هتتجوزيني واحنا فى فرحنا يبقي مش هتخوني مش مبرر دا
= اهه صح وبعدين ايوا يمكن اخونك لو قررتي عملتك تاني
– برصو هيسميها عامله قولتلك ماما كانت تعبانه وانا نفسيتي كانت وحشه الاه
= هو انتي عندك نفسيه وبتحسي زينا؟
– اهه يمهزق
= ششش انا بقول اهو انتي لو اختفيني تاني هتجوز عليكي انتي حره
– اتجوز يا حبيبي خليني اجي ادبحالك واللبسك التهمه
= المفتري عليه ربنا ؛ دا انا همرمطك فالبيت استني لينا شقة تلمنا
– هو مين قالك اني هاجي معاك
= لا بجد؟
– اه
= هتروحي فين

 

 

– هاروح ابات فى حضني امي
= يشيخه
– ايوا .
= لا نفضها سيرة بقي دي مبقتش جوازة
بضحك – خد خد خلاص
= ارقصي وانتي ساكته بفستانك دا
– بس بقي بتسريحه شعرك دي
= هاه ؟ انتي الي مختراها
– يجدع ؟ تصدق جامدا اختيارتي هتاكل منك حته
= بص بقولك اية كنتي بعتالي اية فالرسالة انتي؟؟
– اهه صدق صدعت فجأه
= لا اظبطي هتقولي ولا ابوظ الفرح وادلقلك بيببسي عالفستان
– كنت بقول وطيت صوتي : بحبك
= بتقولي اية
بصوت واطي – بحبك
= ليلي !
– بحبااااااااااااااااااااااااك
= مانا اتحب
دوست على رجله ..
= اهه منك لله يمفتريه

 

 

* بعد سنتين *
– ليلي
= اية ياروحي
– البت ضربتني بالقلم!
= ياروحيي تربيه ماما جدعه
– انتي بتعلمي البت اية؟
= انا يبني هي متعلمه جاهزه
– حسبي الله ..
النهايه 💜💜💜💜💜

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مازلت انتظر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى