روايات

رواية لين الاسد الفصل الرابع 4 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد الفصل الرابع 4 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد البارت الرابع

رواية لين الاسد الجزء الرابع

رواية لين الاسد
رواية لين الاسد

رواية لين الاسد الحلقة الرابعة

ليل: انا خارج عن ازنكو
لين: كفايه بقا انتو وي مبتحسوش اختي جوه في العنايه المركزه وانتو هنا قاعدين تتخانقو اقعد ياليل ارجوك محتجاك جنبي
الكل:…….
قمر: اهدي يا ليلي مش كده
لين: تعبانه علي اختي ودول بيتخانقو لو كانت موجوده مكنوش قدرو يتكلمو
ليل: انا اسف يالين سامحيني
لين: مسمحاك وانت يا امير مسمحاك بس ممكن تتصاحلو هي لو موجوده مكنتوش زعلتو ولو عرفت هتزعل اوي
ليل: انا اسف يا امير
امير: سامحني يصحبي متزعلش
ليل: حصل خير يارب تقومي بالسلامه يارب
الدكتور: الحمدلله هي بخير بس
لين: بس اي دكتور؟
ليل: انطق بس اي

 

الدكتور: بس هي لسه في غيبوبه مش عارفين هتفوق امتي بس حالتها الصحيه كويسه محدش يقلق عليها
مازن: الحمدلله طب لين انا اسف وعارف انك خايفه علي اختك والله كلنا خايفين عليها بس عاوز اعرفك ان في مهمه عندنا بكره وانتي لازم ترتاحي
لين: انت جبت كل المعلومات صح
مازن: ايوا بس يلا روحي وخدي قمر تبات عندك علشان مفيش حد عندهم وهتبات لوحدها
قمر: يلا يا لول
مشيو كلهم وروحو البيت
اللهم اغفر لنا ♥
في الصباح عند اسد
اسد: يلا يا زفت قوم هنتأخر
مروان: جاي اهو
اسد: تمام يلا
مروان: ماشي
لا إله إلا الله ♥
عند لين
لين: يلا ياقمر قومي

 

قمر: انتي بتصحي في مين
لين: ياما اتخضيت كنتي فين
قمر: كنت بجري قومي بقا
لين: ماشي انا مبقتش عارفه مين بيصحي مين
قمر: قومي بس
تليفون لين رن
لين: الو
اللواء: الو يا لين
لين: ايوا يا فندم في حاجه
اللواء: كنت عاوز اقولك ان في فرقه تانيه هتشتغل معاكو
لين: بس حضرتك عارف انا مش بحب حد يشتغل معايا
اللواء: معلش بس المهمه صعبه اوي
لين : تمام يافندم سلام
اللواء: سلام
الحمدلله ♥
اسد وفرقته راحو عند اللواء

 

اسد: اهلا يافندم
اللواء: بص يا اسد دلوقتي في فرقه تانيه جايه معاكو تشتغل انا مش باخد رأيك تمام انا بعرفك بس
اسد: تمام يافندم
دخلت لين وفرقته بكل جازبيه
لين: السلام عليكم وتجاهلت كل الي معاهم في المكتب اذي حضرتك يا فندم
اللواء: بخير يا عقرب
اسد وفرقته: العقرب؟
لين: مالك!
اللواء: اقدملكو فرقت العقارب
اسد: اي ده بسكوته هانم
الكل ضحك
لين: اي ده الاستاذه اسد
فرقت لين ضحكت
اللواء: خلصنا بقا دلوقتي المهمه
اسد: اسف اني بقطع حضرتك بس حضرتك مش هتعرفهم علينا ولا اي
لين: كمل يافندم دي حاجه مش مهمه كمل
اللواء: انا كان بودي اعرفكو عليهم بس لين مش بتشتعل مع فرقه مش عارفاهم
فارس: انا مش هشتغل مع بنات
لين:التزمت الصمت

 

قمر: اومال مكمل مع فرقتك لي
امير …اللبس اين جبهتك يا صديقي 🤔
اللواء: ضحك جامد عليهم
لين : تمام خلصنا ضحك انا هشتغل معاهم بشرط
اللواء: اتفضلي
اسد: اتفضلي اي هي هتشرط علينا ما بدهاش يعني وكان هيخرج
لين بهمس لما قرب منها وهو خارج
لين: هات اخرك معايا
اسد: اعتقد انتي عارفه اخري
لين التفتت له وخلت الجميع يبصلهم
لين: وريني هتعمل اي
اللواء: خش يا اسد خلوني اتكلم بقا كملي يا لين انا مش قادر
لين: تمام يا فندم دلوقتي احنا هنروح وهنهاجم اكبر تاجر سلاح في مصر البرهان لو معرفناش نمسكه هتبقا شوطه كبيره في ملعبنا دلوقتي في مكان…….. المكان ده في ڤيلا تمام هنقعد كلنا فيها لحد اما المهمه تخلص متفقين
الكل: متفقين
اللواء: لين استني
لين : افندم
اللواء: اختك
لين: مالها نور
اسد: نور دي الي كانت هتكلني امبارح صح؟
ليل: ايوا
اللواء: متخافيش عليها وروحي واشتغلي احنا معاها علي طول واقبلنا ربنا معاها
فارس: هو انا ممكن افهم في ايه
مازن: نور في غيبوبه واحنا مش عارفين نشتغل بسببها
مروان: ليه يعني
لين: علشان ببساطة لو حد من اخواتك في غيبوبه هتخاف عليه اعتقد كلامي صح عن اذنكو
اللواء: هبقا اطمنكو عليها
العقارب : تمام يافندم
مشيو كلهم ورا لين علشان يعرفو مكان الڤيلا

 

لين: انا مش فاكره حطيته فين يارب
ليل: اهو
فرقه الشياطين: احنا هنقعد هنا مع بعض؟(فرقه اسد والشباب)
مازن: ايوا
مراد: انا معنديش مانع
قمر: يماما
مراد: في اي
قمر: انت بتتكلم اهو اومال اي
مراد: محبتش اتكلم في المكتب علشان مفيش اي حاجه مفيده اتكلم فيها
لين: انت بتكدب بس دي حريه شخصيه وبعدين هنخش ولا هنفضل واقفين هنا كتير
الكل: يلا
تسريع الاحداث دخلو كلهم نضفو وجهزو الدنيا وظبطو حالهم واستحمو وقعدو في الجنينه
فارس: يا عيني علي الحلو لما تمرمطه الايام
ايان: بخ
لين: عااااا حياتي
قمر: هييييي وصلت وصلت
مازن: اهلا بيكي
ليل دخل جوا ومكلمهاش

 

امير: ازيك يازمكس
ايان: حبايبي بخير عاملين اي بقا
فرقه العقارب: بخير
ايان: مش تعرفونا ولا اي
اسد: اهلا بيكي انا اسد
مروان: اهلا بيكي انا مروان
فارس: هالو انا فارس
مراد: اهلا انا مراد
ايان: اهلا بيكو اي يا لول اي الي جابكو هنا
لين: مفيش عندنا مهمه
ايان: منا عارفه
لين: اي الي جابك هنا انتي بقا
ايان: منا معاكو في المهمه
الكل اتصدم معادا لين
ليل: قمر ممكن تيجي لحظه انتي وامير ومازن
ايان: اي ياشبح مش هتسلم ولا اي
ليل: اهلا يلا يشباب انا مستنيكو فوق
فارس: واضح انه مدايق جامد منك
الكل: اخرس
فارس: خرست اهو 🤐

 

لين: تعالي يسطا اقعدي معانا
اسد: ازاي بنت تقول يسطا
لين: اسد ركز التحدي انت بتلعبو بطريقه غلط صدقني هتندم
اسد: انا عاوز اندم
لا حول ولاقوة إلابالله ♥
عند ليل
ليل: انا مش هكلمها ومحدش يحاول يخليني اكلمها تمام
انا هروح لنوري واول ما تبدأو تشتغلووابعتولي اجي اااه صح يا امير نور اختي ويمكن اكتر من اختي بس مش هحبها فاهمني
امير: فاهمك يا صحي خلي بالك من نفسك
خرجو وراحو عند الشباب
ايان: ليل عاوزه اتكلم معاك
ليل: لين انا رايح لنوري ابعتيلي لو بدأتو تشتغلو
لين: احم… ماشي يا ليل
مشي ليل تسريع الأحداث
ليل مشي الشباب اتعرفو علي بعض وبقو صحاب كلهم معادا لين و اسد
فارس : تعالو نلعب
مراد: بس يابابا
اسد: الصراحه
الكل: تمام

 

اسد لف الازازه: مراد هيسأل ايان
مراد: امممم
ايان: اممممم
فارس: مش هنخلص بقا يلا
مراد: بتحبي حد من الي قاعدين او معجبه بحد مننا
ايان: اي يسطا انا لسه جايه هو انا لحقت لا وبعدين حوار الحب والنحنحه ده انا ونور ولين تعاهدنا اننا مش هنفكر في الكلام ده بس نور خالفت العهد وخلناها تصوم كام يوم بس
مراد لف الازازه: امير هيسأل لين
امير: هي بتحبني ولا لا
لين: مقدرش اقول
امير: يبقا عقاب
لين: اي هو
امير: اختاري حد من فرقه الشياطين واتدربي معاه
لين: مش هختار الي هيجي
اسد: انا جاي
لين: يلا
لين: وريني كل الي عندك
اسد: كده كده
لين: ده اخرك
اسد: ولسه
لين سبقته بضربه وقع علي الارض
لين: متلعبش معايا بتحدي لانك هتخسر
فارس يلا يا اسد لف الازازه

 

اسد قبل ما يلف الازازه جت بنت
البنت: اوبا مين الي ضرب اسودي
اسد: اهلا اهلا بميار هانم
مراد: هلا
اياد: مراحب
مروان: اذيك
ميار: منورين والله بتعملو اي هنا واي الڤيلا الجامده دي اكيد صحبتها جامده زيها
لين: احم……
اسد: اعرفك الجامده صاحبت الڤيلا ا. ا. ا. اقصد لين
ميار: اهلا بيكي والله ما كدبتش انتي جامده فعلا سوري علي طرقتي بس انا متربيه معاهم فا تحسيني ولد في نفسي كده 😂
لين: اممم لا عادي مفيش مشكله اقدملك امير وامازن وقمر
ميار: اتشرفت بمعرفتكو انا ميار او مادو عادي مش هتفرق 😂
فارس طب تعالي اقعدي بقا
لين: هتعملي اي معانا يعني دورك اي
ميار: اي ده انا هشتغل معاكو مع البنوته علي الكمبيوتر
قمر: ليه هو للدرجادي اللواء مش واثق فيا تمام
لين: قمر اهدي كلنا معانا مساعدين بالعكس ده بيسهل عليكي المهمه ويلا بقا نكمل لعب لاني مش عاوزه افكر
أللهم إنك عفو كريم تحب العفو فا عفو عنا ♥
عند ليل
ليل: انا بحبك اوي يا اجمل بنت عرفتها صدقيني انتي مش اختي انتي بنتي سامحيني يا نوري انا السبب انا طالع مهمه بكره ومش عارف هرجع ولا لا عاوزك معايا عاوزك تودعيني زي كل مره عاوز ارجع اجبلك شوكلاته من الي بتحبيها بس قومي ايان رجعت وانا مش حابب ابات معاهم فا هقعد معاكي هنا لحد اما تأكديلي انك معايا وهتودعيني وحط راسه علي طرف السرير جمبها ونام
الله اكبر ♥

 

عند لين
يلا يا ميار اسألي مازن
ميار: كنت بتفكر في اي دلوقتي
مازن: احم في ايان
ايان: احم … احم… وكنت بتفكر بتقولو اي جواك
مازن: اعتقد انها سؤال واحد لفي الازازه يلا ياميار
ميار: اياد هيسألني
اياد: قربتي وبعدتي لي مره واحده
ميار: اي العقاب
اياد: انك تردي عليا
ميار: علشان مش عاوزه اتعلق بيك
امير: عن اذنكو طيب
الكل: رايح فين
امير: هقعد مع نفسي شويه
الكل: انت بخير
امير: اااه الحمدلله
الكل: تمام
اياد: انا اتعلقت بيكي يا ميار وتعبت لما سبتيني اساليهم كنت عامل ازاي لولا ان اللواء عارفني كان زماني مرفود انتي مفكرتيش غير فيكي انتي وبس

 

ميار: ايوا يا اياد انا انانيه تمام محدش ضربك علي ايدك وقالك تحب واحده معقده نفسياًانت عارف اني بتعلق بالناس وبيسيبوني ويمشو مش عاوزاك تسبني وتمشي
إن الله علي كل شيء قدير ♥
عند ليل
ليل: انا شفتها تعالو بسرعه
ياتري اي الي هيحصل مع الشباب وليل شاف اي البارت الجاي هتعرفو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لين الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى