روايات

رواية ليل الفهد الفصل الرابع 4 بقلم هاجر مصطفى

رواية ليل الفهد الفصل الرابع 4 بقلم هاجر مصطفى

رواية ليل الفهد الجزء الرابع

رواية ليل الفهد البارت الرابع

رواية ليل الفهد
رواية ليل الفهد

رواية ليل الفهد الحلقة الرابعة

ليل بصدمه: نعم انت شارب ولا ايه

فهد بحدة: وه اعجلى كلامك عاد ايه شارب دي انا بطلب منك نتجوز

ليل بهدوء: ليه انا ممكن اعالجه ومتجوزكش

فهد: مش هينفع لان لينا اعداء كتير ولو حد عرف ان فى دكتورة جت علشان تعالجه هيبقى في خطر على حيات البيت كله بما فيهم انتى يا دكتورة

ليل: وانا مالى ايه علاقتى بحياتكم انا جاية اعالج مريض بس مش اكتر

فهد: طلما دخلتى البيت ده حضرتك دخلتى مرحلة الخطر

ليل لفت وشها عنه بتبص على الارض الزراعيه قدامها

ليل بتفكير: سيبني افكر

فهد: معاكى لحد بكرة

ليل: طيب

 

 

تركها فهد وخرج بعد فترة ليل بردوا خرجت

———-_

ليل نزلت المطبخ ولقت فاطمه و خديجة وملاك جوه

ليل: سلام عليكم

خديجة بإبتسامه: عليكم السلام يا قمر نورتي

فاطمه: دا على اساس ان احنا مش منورين يا مرات عمى

ليل تجهلتها وقعدت جمب خديجه

ليل: حضرتك بتعملي ايه يا حجه

خديجه بضحك: والنبى حلو كلمت حاجه دي منك يا بتى

ليل: الله يخليكي

ملاك: هو هو انتي متجوزة

ليل: لا مش متجوزة

ملاك: اااه طيب

قامت ملاك و جت تطلع ليل وقفتها

ليل: انسة ملاك ممكن اتكلم معاكى شوية

ملاك بتفكير: ااه ممكن

ليل: طيب ممكن برا البيت

 

 

ملاك: ابيه فهد هيزعق لو خرجنا بس مش هيزعق لو فضلنا برة في الجنينة

ليل: طيب مش مشكلة اي مكان

_________

ملاك: نعم حضرتك عايزني فى ايه

ليل: انا عارفة انك بتحبي استاذ زين حسيت بده فى طريقة كلامك و تعاملك معاه صح

ملاك بتوتر: ايه لا طبعا عادي احنا اخوات

ليل: متخافيش انا بس حبيت اطمنك انى مش من الناس اللى عينها زايغة ومش بفكر فى الجواز حسيت كرهتيني لما دخلت عليكم

ملاك: الصراحة انا غيرت بس بس اتطمنتلك اصلا حضرتك اول واحده ابيه فهد يتعامل معاكى كويس

ليل بأستغراب: ازاي كويس

ملاك: اصل ابيه فهد كل ما تيجي دكتورة او دكتور يعالج زين بيبقى طمعان فى الفلوس فبيطرده من اول يوم اصلا انتى الوحيدة اللى اكرمك

ليل بإبتسامه: انشاء الله خير

ملاك: قوليلي هو لون شعرك ايه

ليل بضحك: اشمعنا

ملاك: لا عادي اصل عندي فضول

قعدت ليل وملاك مع بعض فترة يتكلموا لحد بليل

 

 

_______

بليل فهد رجع من الشغل ودخل لامه

فهد: عامله ايه يا خديجه

خديجه بابتسامه: الحمد لله يا روح خديجه

حازم بحده: ايه روح امك متتلم وتتكلم عدل ياض

خديجه: اخص عليك يا حازم سيب يدلعنى

حازم: وه هو كده بيدلعك طب متسيبك انتى من الدلع الماسخ ده وتيجي ادلعك انا يا قلبي

فهد: انا لازم اتجوز مش هينفع كده

حازم: اطلع برة ياض

فهد: طيب تمام يا حج شكرا على التسليمة دي

خرج فهد وترك خديجه وحازم يحبوا فى بعض

_______

ملاك: ابيه فهد ابيه فهد

فهد: ايوة يا ملاك محتاجه حاجه

ملاك: بس كنت عايزة اقلك ان شعرها بني

 

 

فهد بخبث: هي مين

ملاك بخجل: معرفش مليش دعوة ههملك انا وروح لزين

فهد بضحك: ماشي

________

ملاك: زين انت كويس

زين بملامح حزينه: ايوة يا ملاك كويس

ملاك والدمعه فى عنيها: يا حبيبي مالك اول مرة متقوليش يا ملاكي

زين بخبث: تعالي يا ملاك جمبي عايزك فى حاجه

ملاك راحت قعدت جمبه على السرير

زين طلع شوكلاته من تحت المخده على السرير

زين: غمضي عينك

ملاك غمضت عينيها وهي بتدمع زين قرب وبا. سها من علي عينيها الاتنين

ملاك بخجل: انت كل مرة تضحك عليا كده

زين: مقدرش ازعل من ملاكي ومديهاش الحاجه اللى بتحبها

وادلها الشوكلاته اللى اخدتها بحضنها علطول

ملاك: وطبعا لازم تاخد المقابل كل مرة

زين: امم دا انتى اتعودتى بقه

ملاك ضربته على كتفه وخرجت بسرعة رجعت اوضتها

 

 

_____

ليل كانت لابسة ازدال اسمر وواقفة فى البلكونه بتسمع ام كلثوم وبتشرب قهوة فهد فى البلكونه اللى جمبها واقف بس هي ماخدتش بالها منه

بعد ما الاغنية خلصت

فهد: مكنتش اعرف انك مزاجك عالى اوي كده

ليل بخضه: الله يسامحك خضتني

فهد: اسف فكرتك مش سرحانه

ليل: كنت بفكر فى عرض الجواز الغريب بتاعك

فهد: وقرارك ايه يا دكتورة

ليل بحزم: انا مش موافقة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليل الفهد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى