روايات

رواية ليل الفهد الفصل الثامن 8 بقلم هاجر مصطفى

رواية ليل الفهد الفصل الثامن 8 بقلم هاجر مصطفى

رواية ليل الفهد الجزء الثامن

رواية ليل الفهد البارت الثامن

رواية ليل الفهد
رواية ليل الفهد

رواية ليل الفهد الحلقة الثامنة

مروة بصدمه وقلبها بيدق جامد: هي دي يا فهد
فهد: ايوة يا عمتي الدكتورة ليل
مروة راحت لليل تحت استغراب فهد وليل حضنتها جامد
مروة: اسفة بس حبيتك اوي
ليل: شكرا ليكي
بيلا بنت مروة: الله انتى حلوة اوي
ليل: شكرا وانتى قمورة بردوا
فهد: اتفضلي يا عمتى فى الاوضة بتاعتك عمال ما اخلى الخدم يحضروا الفطار ليكي
مروة: لا يا حبيبي هنستريح شوية وننزل
فهد: براحتك يا عمتى
مشيت مروة وبيلا وطلعوا يناموا
——–
ليل: فهد هي ليه بتبصلي كده
فهد: مش عارف اصلا طول عمرها زعلانه ومش بتتكلم مع حد ابدا

 

 

ليل: ليه
فهد: حكاية قديمة هحكيلك عليها بعدين المهم دلوقتي روحي لامي عايزاكي
ليل: ماشي سلام
______
فى الاوضة عند خديجة
ليل خبطت على الباب وخديجه سمحت ليها انها تدخل
ليل: فهد قالي انك عايزانى يا حجه
خديجه بإبتسامه: ايوة تعالى يا بنتي
ليل: اتفضلي
خديجة: اول مرة شوفتك فيها اتطمنتلك وحبيتك زي البيت كله ما حبك متدايقيش من فاطمه من ساعة م. وت والدتها وهى كده فهد باين عليه حبك يا بنتى ودي اول مرة يتعلق بحد من ساعة الحادثة
ليل: حادثة ايه
خديجة بتوتر: لا ابدا مفيش هو هيحكيلك عنها بعدين
ليل: ماشي
خديجة: يلا قومي يا تروسة دلوقتي علشان البنات مش هيسبوكي فى حالك
ليل بضحك: حاضر
_______
زين: ابويا
حازم: نعم يا بني
زين: اتكلمت مع ملاك وهى موافقة على الجوازة
حازم اتنهد: الحمد لله هبلغ عمك وفرحك انشاء الله مع فهد
زين بفرحة: ماشي
_______
حازم فى المكتب عند الشرقاوي
حازم: ملاك وزين هيتجوزوا
الجد: خير الفرحة تبقى فرحتين
دياب اول ما دخل
دياب: ايه ياخوي كنت عايزني

 

 

حازم: زين رايد ملاك وهى قبلها فاضل رأيك يا خوي
دياب: على بركة الله وربنا يتمم شفاه على خير
حازم: كويس كده اشيع فى البلد ان ان فهد الشرقاوي كبير الصعيد واخوه فرحهم بكرة انشاء الله
الجد: على خيرة الله
______
ملاك: يلا علشان نشتري الفساتين
ليل: هنشتري منين
ملاك: من المول هنستأذن ابيه فهد ونروح نشتري الفساتين
ليل: طيب ماشي
ليل: ايه بتبصيلي كده ليه
ملاك: مستنياكي تكلميه وتقوليلوا
ليل: انا متقوليلوا انتي
ملاك: لا والله هو انا جاية اقولك علشان تتدبسيني لا
ليل: خلاص مش هقوله
ملاك: انتى حد جابرك على الجوازة دي ولا ايه
ليل: خلاص خلاص هقوله هاتي رقمه
ملاك : ايه! انتى مش معاكي رقمه
ليل: ايوة فيها ايه
ملاك: حساكم بتتجوزوا جواز صالونات
ليل: هاتي يا لمضة الرقم
________
فى مكان تاني فى القاهرة
يونس: يلا يا حور بقة
حور ببرائة: لا دي قلة أدب
يونس: لا مش قلة أدب والناس اللى متجوزين كلهم بيعملوا كده
حور: لا عايزة شوكلاته
يونس: هجبلك شوكلاته كتير
حور: امته
يونس: بليل
حور: طيب
يونس: خلاص مش هتخافى

 

 

حور: لا انت بتحبني مش هخاف منك
يونس اخدها فى ح. ضنه وناموا
______
ليل: فهد
فهد: نعم يا ليل محتاجه حاجه
ليل: كنا هنروح انا وملاك علشان نجيب الفساتين وبستأذنك يعنى
فهد: ماشي خدوا الحرس معاكوا وخلوا بالكم من نفسكم لو حصل حاجه كلمونى
ليل: ماشي
فهد: استنى انتى فين
ليل: فى البلكونة عندى ليه
فهد: استني جايلك
ليل: حاضر
بعد مدة صغيرة فهد دخل الاوضة بتاعته وفتح الخزنه وطلع فلوس
فهد: خدي دول
ليل: ايه دول
فهد: اللي انتى عايزاه اشتريه
ليل: لا مش عايزة حاجه معايا فلوس

 

 

فهد: دلوقتي انتى هتبقى مراتي مينفعش مراتي تقول كده عارف انك معاكى فلوس بس انتى ملزومه منى اتفضلي
ليل: طيب
فهد: متخليش ملاك تسرح بيكي لو بيلا جت معاكم انا مش هتدخل تمام
ليل باستغراب: ليه
فهد: هتعرفي لما تروحي
ومشيت ليل وراحت لملاك الاوضة
لقت ملاك جوة وبتعيط

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليل الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى