رواية ليله يزن الفصل الخامس 5 بقلم شهد أحمد
رواية ليله يزن الجزء الخامس
رواية ليله يزن البارت الخامس
رواية ليله يزن الحلقة الخامسة
ليله. احب اعرفك انا ليله مرات يزن
مليكه . بصدمه 😳 مرات يزن انت بتقولي اي انا اللي مراته
ليله. وانا كمان مراته كنت اتمني نتقابل في ظروف احسن من كده بس ده اللي حصل يزن بيكون جوزي وكمان حامل منه
مليكه. بصدمه لا براحه كده عليا وادخلي وتحكيلي ازاي مراته وكمان حامل وليه جايه تقوليلي
ليله دخلت ومعاها يماني
مليكه. اتكلمي انا سمعاكي
ليله. زي ما قولتلك انا مرات يزن وكمان هطلق منه واول سبب أنه خبا عليه أنه متجوز وكمان عنده ولاد وانا مكنتش اعرف والله ولو كنت أعرف مكنتش اتجوزته تاني سبب أنه هو متجوزني ل مزاجه وبس ومش عايزني اخلف منه وثالث بسب هو أنه لما قولتله اني حامل ومكنتش اعرف كل ده غير لما قولت اني حامل وقالي أنه البيبي ينزل وأنه مش عايز ولاد ولما اصريت علشان اعرف هو مش عايز البيبي لي عرفت اللي قولتلك عليه صدقيني انا مش جايه اخرب عليكي ولا اي حاجه انا جيت أحذرك منه وقولت اقولك واذا كنتي عايزه تطلقي منه أو لا دي حاجه ترجعلك
مليكه. انا مش عرفه إذا كنت هصدقك ولا لا بس يزن فعلا متغير معايا وطريقته وأسلوبه بقا قاسي وبقيت بنام ودموعي علي خدي وتفكيري غلبني علي سبب تغيره وبقا مش بيراعي اني تعبانه من الأولاد وكل همه أنه عايزني وبس واتخنقنا امبارح وحتي هو مجاش من امبارح ومعرفش هو فين انا ولا هزعق واقولك اطلعي بره بيتي وانتي كذابه ولا كل الجو ده اثبتيلي انك فعلا مراته وبعدها هبقا اتصرف
ليله. تمام هثبت ليكي أنه انا مراته وكمان انا هطلق منه بس وحياه اغلك حاجه عندي ل هخليه يندم علي الساعه اللي فكر أنه يكذب عليا ويخوني فيها وعلي أنه عايزني ل مزاجه وبس وعلي أنه عايز ينزل ابني وعلي إهانته ليا بصي انا هكلمه وهخليه ياجي عند بيت اخويا عمر وانتي كمان خودي العنوان اهو وتكوني موجوده وبكده اكون عملت اللي عليا وهجهز ليكي فديو الفرح والصور وكل حاجه جمعتنا مع بعض علشان لو فكر ينكر في وجودك واكبر دليل على أنه جوزي هو ابني اللي في بطني ومستعده اعملك تحليل كمان بس انا مش هعمله علشان في اول الحمل بيكون غلط على البيبي
مليكه. تمام اشوف بعيوني واحكم عليه بنفسي وخودي رقمي اهو ولما يبقا عندك رني عليا
ليله. تمام واخدته وقالت عن اذنك يلا ي يماني
واخدتها ومشيت وطول الطريق كانت بتعيط
يماني. بتعيطي ليه دلوقتي صعبان عليا نفسي وكمان هيا كمان صعبانه عليا
يماني. ي حبيبتي كل حاجه هتبقي بخير امسحي دموعك علشان ابنك ميطلعش نكدي اصل مش بحب النكد هه
ليله. ههه ماشي ي ستي وشويه و رجعوا البيت لقيوا عمر
عمر. عملتوا اي
يماني. اختك تقولك بقا انا لازم امشي وانتي ي ليله خلي بالك من نفسك سلام
ليله. حاضر وانتي كمان خلي بالك من نفسك سلام ويماني مشيت
ليله. مش ناوي تحن علي البت بقا وتتجوزها دي بترفض العرسان علي امل انك تتقدم ليها وبعدين انت حر بقا ابقا اندم لما تضيع منك
عمر . احم متوهيش وقوليلي عملتي اي
ليله. انت هتتصل عليه ياجي وكمان انا هتصل علي مراته تاجي وهيا هتشوف بعنيها علشان قالت لي اثبتيلي وحكت ليه علي كل حاجه
عمر. معاها حق كويس أنها اتعملت معاكي بهدوء اي وحده في مكان مش بعيد كانت ضربتك وطردتك من بيتها وقالت انك كذابه بس هيا مش عملت كده علشان هيا كانت بدور على سبب أنه جوزها لي بيعمل معاها كده
ليله. ده واحد حقيرر ي عمر
عمر. خلاص ي قلب عمر هتطلقي منه وربنا يعوض عليكي ي حبيبتي
ليله. لا خلاص انا اخدت نصيبي وهعيش ل ابني وبس
عمر. يبقا نشوف الكلام ده بعدين المهم الكلام ده هيحصل امته
ليله. اي رئيك ترن عليه دلوقتي وتقوله أنه ليله عايزه تشوفك
عمر. طيب وانتي قولي ل مراته
ليله. اشطات ي زميلي هروح ارتاح بقا عقبال ما تطلب لينا اكل علشان جعانه
عمر. بس خودي هنا كده هنخلص فلوسنا علي اكل بره اي مش ناويه تعاملنا اكل ولا اي
ليله. بس كده عيوني ليك بس مش انهارده
عمر. طيب ي اختي وراح يطلب الاكل واتصل علي يزن
عمر. الو
يزن. الو ازيك ي عمر
عمر. من غير ازيك وكلام كتير لاني مش طايقك وبكلمك بس بسبب اختي لأنها حابه تشوفك ي ريت لو تاجي انهارده علي الساعه 7
يزن. تمام.
عند ليله.
مليكه. الو مين
ليله. انا ليله ي مليكه يزن جاي علي الساعه 7 قولت ابلغك علشان تاجي
مليكه. تمام ي ليله هاجي سلام
ليله. سلام وقفلت معاها وقالت عمرررر جبت الاكل انا جعانه
عمر. ايوه ي ليله تعالي
ليله. راحت وقعدوا يأكلوا وبعد ما خلصوا ليله جهزت نفسها وقعدت مستنيه يزن علشان ياجي
عمر. مالك متوتره لي كده
ليله. خايفه اوي ي عمر من المواجهه دي
عمر. متخفيش ي حبيبتي انا معاكي وجنبك
ليله. ربنا يخليك ليا ي عمر انت كل حياتي وكل ما ليا
عمر. ويخليكي ليا ي حبيبه اخوكي
وفجاه الجرس رن وكانت مليكه
عمر. فتح وقال انتي مرات يزن
مليكه. ايوه ليله موجوده
عمر. اتفضلي وقال ليله
ليله. طلعت ولقت مليكه قالت اتفضلي زمان يزن علي وصول
مليكه. تمام
ليله. ممكن تدخلي اوضتي تقعدي فيها وتسمعي وتشوفي بعيونك
مليكه. تمام ودخلت وكانت قاعده متوتره ودموعها على خدها وكانت بتدعي أن كل ده يبقا كذب مش حقيقه وفجاه قطع تفكيرها رن الجرس وكان يزن
عمر. ادخل
يزن. دخل ولقي ليله قاعده قرب منها وكان هيحضن،،،ها بس ليله بعدت
يزن. لسه زعلانه مني ي قلبي
ليله. اه ي يزن وطلقني
يزن. مفيش طلاق انا بحبك وعايزك معايا انا فكرتك عقلتي وخلتيني اجي علشان نرجع سوا بيتنا
مليكه. طلعت وقالت بتحبها ي يزن طيب وانا
يزن. بصدمه 😳 مليكه
مليكه. اه مليكه اللي كانت مخدوعه فيك وبتخونها ومستحمله عدم مشاركتك ليها في مسؤوليه الاولاد والبيت مستحمله فوق طاقتها ومستحمله بياتك بره البيت بحجه الشغل وكنت يبقا مستحمله عصبيتك وأسلوبك المقرف واقول تلاقي عنده مشاكل في الشغل وأحط ليك مليون عذر وانت في الاخر بتخوني ي يزن ومتجوز عليا انت واحد حقير ي يزن و زبا،،له ومقرف
يزن. راح عندها وضرب،،ها بالقلم وقال اخرسي وبعدين انتي ازاي تنزلي من غير ما تقوليلي وفين الاولاد
مليكه. الراجل ي يزن مش يمد أيده علي وحده ست وبعدين ضحكتني من امته وانت بتسال عني وعن الولاد وامته اطلع وأمته ادخل انا متجوزه ولا كاني متجوزه
يزن. كان هيضر،،بها بس عمر وقفه
مليكه. انت فاكر انك هتقدر انك تاجي عليا واسكت علشان معنديش أهل ولا اخ يقف جانبي تبقا غلطان انا لوحدي كفايه علشان اجيب حقي طلقي ي يزن طلقني
يزن. طلاق مش هطلق انتي هتفضلي علي ذمتي علشان الاولاد وامشي غوري علي البيت لينا حساب مع بعض
مليكه. بيت اي ي ابو بيت انت بعد اللي عملته ده مستني ارجع تاني البيت تبقا غلطان وهطلقني يعني هطلقني
يزن. روحي وانتي طالق ي مليكه كده كده بقا مفيش منك فايده
مليكه. مشيت وهيا بتعيط وبتقول لي كده ي يزن ده انا كنت بحبك ده انا محبتش حد قدك كنت معتبراك اخ وأهل زوج وحبيب ليا اهي اهي وكانت ماشيه بين العربيات ومش واخده بالها والعربيات تزمر علشان تبعد عن طريقها وكانت ماشيه تعيط لحد ما وصلت البيت خبطت علي جرتها ام مالك واخدت الاولاد منها
ام مالك. في اي ي ام تميم
مليكه. مفيش اي ام مالك انا كويسه عن اذنك واخدت الاولاد ودخلت تلم حاجتها وحاجات اولادها وقررت انها تروح علي بيت اهلها
عند ليله ويزن وعمر
عمر. طلق اختي ي يزن
يزن. لا ليله لا مش هطلقها
ليله. يبقا هرفع عليك قضيه خلع ي يزن وهكسبها وهقول انك حاولت تسقطني وتنزل البيبي والمحكمه هتحكم ليا وهتتسجن ي يزن ف الافضل ليك تطلقني
يزن ،،،،،
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله يزن)