روايات

رواية ليله المراد الفصل الأول 1 بقلم إسراء ابراهيم

رواية ليله المراد الفصل الأول 1 بقلم إسراء ابراهيم

رواية ليله المراد الجزء الأول

رواية ليله المراد البارت الأول

رواية ليله المراد الحلقة الأولى

چيسي: ماما في صوت بره
ليلي: نامي يا حبيبتي مفيش حاجه
چيسي: يا ماما قومي بقولك في صوت بره
ليلي: يووه يا چيسي ما قولتلك مفيش حاجه
چيسي: طب معلش قومي شوفي علشان خاطري انا خايفة
ليلي قامت وراحت تجاه الصاله وبصت علي باب الشقه لقته بيعمل صوت كان حد بيحاول يفتحه من بره جريت علشان تقفله بالترابس بس كان فات الاوان
وفجاءة الباب اتفتح دخل واحد وزق ليلي
ليلي: انت مين ابعد عني
هو وهو بيخلع القناع اللي علي وشه: متخافيش انا محمود
ليلي: محمود اي اللي جابك هنا
محمود: انا جيت اقولك انك مش هتبقي لحد غيري وفكك من حوار الشغل ده انا مش حابه
ليلي: محمود انت اتجننت انت اخو جوزي
محمود: ما جوزك مااات مااات عايزة اي تاني
ليلي: انا مش هتجوز من بعده انا بحبه ولسه بحبه
محمود: هو في اي زيادة عني علشان تحبيه الحب ده كله قوليلي فيه اي هو زيادة عني علشان عطلول بتفضليه عني من واحنا اطفال لما جيت اعترفتلك بحبي ضربتيني بالقلم وهو لما اعترف بادلتيه الحب اشمعنا
ليلي: علشان حبيته يا محمود ابعد عني اللي في دناغك عمره ما هيحصل
محمود: هنشوف يا ليلي انا وانتي وبينا الايام ومشي
ليلي قفلت الباب وراه بسرعة بالترباس وراحت جمب بنتها
چيسي: ماما هو في اي
ليلي: لا يا حبيبتي انتي كنتي بتتخيلي مفيش حاجه
چيسي: امال اتاخرتي بره ليه
ليلي: كنت بشرب يا حبيبتي يلا نامي علشان الحضانه بكرة
چيسي: ماما انا مش عاوزة اروح الحضانه انا عاوزة اقعد معاكي متشتغليش يا ماما
ليلي: طب يا حبيبتي مين هيصرف علينا
چيسي: عمو محمود هو قالي انه هيتجوزك ويصرف علينا
ليلي بزعيق: چيسي نامي
چيسي والدموع في عينيها: حاضر
تاني يوم
بعد ما ليلي وصلت چيسي الحضانة راحت علي الشغل
في الشركة
ليلي: نعم وانا مالي مدير جديد قديم انا ماالي افضل مرزوعه معاه ليه
آية: يا بنتي انتي نسيتي انك كنتي مساعدة المدير القديم
ليلي: ايوة بس في اخر فترة مبقتش مساعدته
آية: اهو هو بقا قبل ما يمشي قال انك تساعدي الجديد
ليلي: يوووه هو قار. فني وهو موجود وهو مش موجود امري لله
وراحت ليلي علي مكتبة
ليلي اول ما دخلت: انت!!
مراد: انتي!!
فلاش باك
قبل يومين
في بيت العيلة تحديدا في اوضه محمود
ليلي: انت بتعمل اي يا محمود ابعد عني
محمود: انا بحبك يا ليلي انا بحبك اوي مش هقدر اعيش من غيرك
ليلي وزقت محمود وقعته علي الارض وجريت برة الاوضه
محمود: حلو اوي وانا مش بحب غير الصعب
ليلي كانت بتجري في الشارع مش عارفة تروح فين وفجاءة كان في عربية ماشية وكانت هتخبط ليلي بس العربيه فرملت في اخر لحظه
مراد نزل من العربيه: اي الغب. اء ده انتي بتجري بسرعة كده ليه
ليلي: انت ازاي تكلمني كده يا بني ادم انت
مراد: بصي انا مش هضيع وقتي بالكلام مع امثالك وركب عربيته ومشي
وهي فضلت وقفة اصلا مش مستوعبة حاجه واغمي عليها
باك#
ليلي: بعيدا عن اي حاجه فاحنا مضطرين نشتغل مع بعض
مراد: انا مش بعمل اي حاجه الا بمزاجي ولو عايز اغيرك دلوقتي الف من يجي ويشتغل معايا
ليلي: حلو اوي غيرني انا بقولك اهو غيرني انا عايزاك تغيرني
مراد: طب اي رايك عندنا فيكي انا مش هغيرك
ليلي بصوت واطي: اهدي يا ليلي اهدي ها اهدي
مراد: ولو مهدتيش هتعملي اي يعني هخاف انا كده مثلا
ليلي لسه هترد دخل حد محدش كان متوقع دخوله
وبس كده انتهي بارتنا الاول اتمنا يكون عجبكم
للكاتبة: إسراء إبراهيم
ياتري مين اللي دخل عليهم المكتب؟؟ وباي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى