روايات

رواية ليله الاسد الفصل العشرون 20 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الفصل العشرون 20 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الجزء العشرون

رواية ليله الاسد البارت العشرون

رواية ليله الاسد الحلقة العشرون

ليل بتوتر من قربو ليها
اسد كان سامع صوت انفسها العاليه
اسد وهو بيبعد عنها ينظر لشفا*يفها بأشتيا*ق
ليل بتلاحظ نظراتو : هو احنا هنطلق امتي ؟؟؟
اسد : ده انتي فصييييله
______________________________________
غزال : انا خارجه يا تيتا
غزال وتنظر ل مامتها : يبقا نكمل كلامنا لما ارجع
_:.
غزال بإستغراب : انت بتعمل اي يا عزيز
عزيز بتوتر : هاه ؟ ولا حاجه
غزال : انت اي جابك هنا اصلا
عزيز : انا مجتش انا كنت معدي بالصدفه

 

 

غزال بتأكيد : ياا عزيزز
عزيز : بصراحه انا جيت عشان اشوفك
غزال بضحك : طب وكنت بتعمل اي عند كوتش العربيه
عزيز : مكنتش بعمل حاجة
غزال : ياا عزيزز !!!
عزيز : ياا غزااال !!!
غزال : يعني عايز تقنعني انك مكنتش بتبوظ كوتش العربيه ؟؟
عزيز : احم انتي عرفتي ازاي
غزال : انت غبي يا عزيز ؟؟ شايفاك بعيوني
عزيز : طب ياله كنتي رايحه فين عشان اوصلك
غزال بضحك : يعني بوظتلي كوتش العربيه اهو
______________________________________
دولت بفرحه : وهو هيجي امتي
فيروز : انهارده
اسد : مش المفروض هو الي كان ياخد معاد مننا
فيروز : عادي بقا مفرقتش يا اسد
ليل : وانتي بتحبيه يا فيروز ؟؟
فيروز بخجل : هااه !! مش عارفه
ليل بإبتسامه : شكلك بتحبيه هو جاي انهارده مش كده ،، انتي بقا تسيبيلي نفسك وانا هظبطك
فيروز : هخليكي الاسيستنت بتاعتي متخافيش
_:.

 

 

ليل : عمو هو انا ممكن اطلب طلب
نعيم : اؤمري يا ليل
ليل : هو انا ممكن اروح لمامي بكرا هي وحشتني اوي
نعيم بحزن : عارف انك عايزه تشوفيها وده من حقك بس انتي مبقالكيش كتير معانا
ويكمل بمُزاح : انتي زهقتي مننا ولا اي
ليل : لا والله انا حبيتكو خالص ومبسوطه ان انا معاكو وبجد زعلانه ان عايزه امشي
نعيم : طالما مبسوطه يبقا نأجل الموضوع ده احنا اهم حاجه عندنا انك تبقي مرتاحه يا ليل
_____________________________________
غزال : تاني يا عزيز ؟؟
عزيز : مش هحلك صدقيني
غزال بضحك : والله
عزيز : يابنتييي اسمعينييي افهمينييي حبيبنييي
غزال : فين الكرامه !!
عزيز : مفيش ما بين اتنين احبه كرامه
غزال : ههه حب من طرف واحد
عزيز بتكبر : هيجي الوقت الي هتندمي فيه انك مكنتيش الطرف التاني
غزال وتنظر علي موبايلها
غزال : علي الساعه كام !!
عزيز بعدم فهم : هو اي ؟؟
غزال : الوقت الي هندم فيه
عزيز : يا خفيفهه
غزال : يا ظري..
وبتقاطعها
مريم بإبتسامه : عزيز !! معقول بعد كل السنين دي نشوف بعض انا مش مصدقه
عزيز : مريم؟ يخربيتك وحشاني
مريم : وانت كمان
ونتظر ل غزال
مريم بغمزه : اومال مين دي
غزال وتضغط علي صوابعها بقو*ه من الغيظ
عزيز بتردد : دي دي واحده

 

 

غزال : واحده ؟؟ انا واحده يا عزيز
وتنظر ل مريم
غزال بتهور : انا خطيبتو انتي مين بقا ؟؟
عزيز : خطيبتي وده من امتي!!
غزال بصوت منخفض : اخرس يا حيو*ان
عزيز : انا حيو*ان ؟؟؟ تمام انا هفسخ الخطوبه الي انتي عملتيها دي
مريم بضحك : احم طب انا همشي شكلي جيت في وقت مش مناسب
_____________________________________
6:00PM بليل ✨
ليل : اي رأيك ؟؟
فيروز : ده حلو اوي يا ليل
ليل : عجبك الميكب بجد
فيروز : اويي
ليل : هتسيبي شعرك كده ولا هتلميه
فيروز : لا لا خليه كده
ليل : ماشي
فيروز : بس اي الجمال ده؟
ليل بإبتسامه : حلو الدريس؟
فيروز : قمرر ،، ده ممكن يفتكرو انتي العروسه
ليل بضحك : مش للدرجه
ليل : انا هسيبك بقا تلبسي الدريس بتاعك
_:.
ليل وبتقرب ناحيه الاوضه
ليل : اي الضلمه دي مين طفيَ الانوار بس همشي ازاي دلوقتي
ليل وتحسس علي الحيطه لحد ما تلاقي كوبس النور
ليل : هيحح اخيرا لقيتو
وبتوصل لعند الاوضه وحد يشيدها
ليل بخضه : اي في ايي ميننن
اسد بيقفل الباب ويفتح نور الاوضه و يقرب عليها بق*وه

 

 

اسد : اي الي انتي لابسه ده؟؟
ليل بحزن : مالو وحش صح؟ كنت عارفه
اسد : لا مش وحش بس في مشكله
ليل بإستغراب : ايي المشكله
اسد بتوهان : المشكله انو حلو ومخليني عايز
ويمسح الروج الي علي شفا*يفها بصُباعو ويلت*هم شفا يفها بق* وه
ليل وتغمض عيونها بعدم وعي
بعد ثوانيي ✨
ليل بتفوق وتز*قو بق*وه ودموعع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى