رواية ليله الاسد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم دنيا فادي
رواية ليله الاسد الجزء السادس والعشرون
رواية ليله الاسد البارت السادس والعشرون
رواية ليله الاسد الحلقة السادسة والعشرون
اسد بتفكير : لمؤخذه ممكن تعرفيني بنفسك عشان مش فاكرك
تمارا بخوف وتوتر : انا تمارا الي طلبت منك تيجي عشان تكشف علي مامتي في البيت من فتره
اسد : اه افتكرتك خير هي كويسه !!
تمارا ودموعها بدأت تنزل
تمارا : انا طلبت منك تيجي معايا بس مش عشانها
اسد بعدم فهم : مش فاهم
تمارا بتفتح الفون وتجيب الصور الي اتصوريتها معاه
اسد بصدمه : اي ده
تمارا بدموع : شربتك العصير وانت نمت واستغليت الوضع الي انت كنت فيه وخدت الصور دي
اسد بعصبيه : ايي الرخصص دهه وانتي استفدتي ايي ب الي عملتيه
تمارا بإنهيار : هو ده الي جايالك عشانو انا معملتش كده من دماغي انا اتطلب مني اعمل كده مقابل ان هاخد فلوس بس الي اتفق معايا خلي بيا ومرديش يديني فلوسي
اسد : مين ده؟؟
تمارا : زين
اسد : زينن !!
تمارا : ايوا هو الي طلب مني اعمل كده وابعت الصور لمراتك عشان تكرهك
اسد : وانتي جايه تقولي الكلام ده لي دلوقتي؟؟ مجتيش لي من بدري
تمارا بتقوم عشان تمشي : تقدر تقول ضميري صحي
_____________________________________
بعد ساعتين
فريد : لاقيناه يا زين بيه
ياسر : انا مش هسكت يا زين وهقولهم علي حقيقتك
زين بنظره حاده وبيفهم انو مقالش حاجه
زين : قولي بس هتستفاد اي؟؟
ياسر : يعرفو حقيقتك الزبا*له
زين بضحك : ولي الغلط؟ وفكرك هيصدقوك وهتقولهم اي !! زين طلب مني امو*ت طلعت ،، هيحبسوك يحبيبي مش هيسيبوك
ياسر : مش مهم اتحبس المهم ان لما يعرفو هتبقا نهايتك جت
زين بهدوء : متخافش عليا انا مخطط لكل حاجه ومخطط ازاي هخلص منك كمان
ياسر بغل : انت اي يا اخي معندكش رحمه
زين ببرود : ومعنديش قلب كمان اقولك علي حاجه !! انا دلوقتي عندي معاد مع ليل وهاخدها من اسد وهسافر وهي اكتر واحده عايزه تعرف مين السبب في مو*ت ابوها وانا هعرفها بنفسي وساعتها بقا يتقفل الموضوع ده
ياسر بعصبيه : انتتتت شيطاااان مش بني ادمممم
زين : ششش اربطوو
______________________________________
ليل بتركب العربيه الي وقفت ليها وتتحرك العربيه
_:.
عزيز : اسدد
اسد : اي عرفتو حاجه
عزيز : انا والظابط سمعنا الكلام بين زين وياسر وقال انو هيقابل دلوقتي ليل هي ليل تعرفو؟
اسد بصدمه : ليل !!!
اسد بجنون ويمسك موبايلو ويرن عليها ويتفاجئ ب انها بتقفل
ويرن مره كمان وتقفل
ويرن مره كمان ويلاقي الموبايل مقفول
_:.
ليل في ذهنها : انا اسفه يا اسد انا متوتره لوحدي ولو سمعت صوتك هتوتر اكتر مضطره اقفل وصدقني هبقا احكيلك كل الي حصل معايا
_:.
اسد ويرن علي فيروز
اسد بخوف : فيروز هي فينن ليل مبتردشش علياا لي
فيروز : اه ليل لسه خارجه قالت ان في واحده صحبتها قريبه مننا وراحت عشان تشوفها
اسد بيقفل السكه
اسد بزعيق : ليل خرجتتت من البيتت اكيددد راحتت تقابلوو يا عزيزز انا لازمم اعرفف مكانهمم اعرفليي مكانهمم بسرعهه زين عايز يفرق بينا ب اي شكل لازمم الحقهاا قبل ما تشوفوو يا عزيزز. انا عارفف هو عاايززز ايي
عزيز : حاضررر حاضررر هخليه يعرف مكانهمم
اسد : بسرعه يا عزيزز
______________________________________
ليل : هو فاضل كتيرر ؟؟
جلال : لا ربع ساعه بالظبط وهنوصل يا فندم
ليل : تمام
_:.
محمود : اهو المكان
اسد بتسرع : هروح انا
محمود : استنا مش هينفع تروح لوحدك انا جاي معاك
_____________________________________
بعد 15 دقيقه
جلال : وصلنا يا فندم
ليل بإستغراب : متأكد انو هو ده المكان !!
جلال : ااه يفندم
ليل بخوف : بس المكان ده مفهوش حد خالص
ليل : هو انت ممكن تفضل هنا عشان ترجعني تاني؟؟
جلال : تمام يا فندم
وبتنزل من العربيه وتفتح موبايلها وترن علي زين
ليل بتردد : انا وصلت المكان
زين : قدامك طريق طويل امشي فيه وهتلاقيني
ويقفل
ليل بتعمل زي ما طلب وتمشي وهي خايفه
_:.
ليل بتمشي لحد ما تلاقيه وتعرف انها وصلت
زين بإبتسامه : اهلا يا حلوه
ليل : الكلام الي قولتلهولي صح؟؟وبعدين انت مين وعرفت كل الي قولتهولي ده منين
زين : طب نقعد الاول
ليل بسخريه : نقعد؟؟ هو في مكان هنا يتقعد فيه!!
زين : اه اهو
ويشاور علي بيت صغير وقديم
ليل : لا انا مرتاحه كده
زين بسرحان : عارفه؟؟ انا متخيلتكيش بالجمال ده
ليل بقلق : ممكن ترد عليا !!
زين : ارد علي اي
ليل : الكلام الي قولتهولي ده صح؟؟
زين : اه اومال انا جايبك هنا لي
ليل بجمود : مين السبب؟؟
زين بتمثيل : مش عارف بجد اجيبهالك ازاي هتبقا صدمه بالنسبالك لما تعرفي يمكن متصدقنيش
ليل : قوليي مينن
زين : اسد
ليل بعدم تصديق : ايي اسد انت مجنون !! ده يبقا عم اسد واسد اصلا مكنش موجود معانا انت كداب قول الحقيقه
زين : قولتلك مش هتصدقي
ليل : عشان بتكدب
زين : مش بكدب وهثبتلك هو مش باباكي كان مريض قلب وبيتعالج والعلاج كان بيجيلو من مصنع الادويه بتاع اسد
ليل : طيب فين المشكله اسد برضو ملوش علاقه
زين : لي علاقه عشان كان في علاج من الي بياخدهم ابوكي كان مسمم واسد كان عارف والعلاج اتعمل منو عينات بسيطه يعني حركه مقصوده
ليل برعشه : انت بتقول الحقيقه ؟؟
زين : انا اي مصلحتي في ان اكدب عليكي؟؟
ليل بدموع : لا مستحيل ازاي يعمل كده انا مش قادرهه اصدقق الي سمعتوو اسدد ليي يعملل كده ليييي
زين بيقرب ناحيتها ويمد ايدو عشان يطبطب عليها
ليل بتلاحظ وتبعد
ليل : شكرا
ولسه هتمشي
زين بيمسك ايديها
زين : علي فين
ليل وتحاول تشيل ايدو الي ماسكها بيها وتفشل
ليل بنرفزه : سيب ايدي يمتخلف
زين : انتي فاكره انك هتمشي من هنا !! لا يحبيبتي انتي وقعتي في ايدي
ليل : يعني اي !! ابعد عني انت اتجننت ازاي تتجرأ وتمسك ايدي
زين بيشيدها ويدخلها البيت
ليل بصُراخ : سيبنييي الحقونيي
زين بيمسك شعرها بخفه ويحرك ايدو علي وشها بلُطف
ليل بزعيق : يا حيو*ان ابعد ايديك ل اقطعهالك
زين بعدم وعي : بصراحه مش قادر اقاوم جمالك
ويقرب عليها ويقب*لها بعمق
ليل بتز*قو بقر*ف
ليل وتحاول تخرج : حد هناااااا الحقونييييي
زين بيشيدها و بيقر*ب عليها ويقب*لها من رقبتها
ليل بصُراخ وتز*ق فيه
زين : محدش هيلحقك مني يا ليل هان..
وفاجئ يترمي علي الارض
اسد بغل وانتقام : انا هوريك يا زبا*له
محمود : يا دكتور اسد مش هينفع كده موقفك هيبقا حرج
ليل بطمأنان وتجري علي اسد
اسد بخوف : انتي كويسه ؟؟
ليل وتهز راسها بمعني اه
اسد بياخدها ويخرج من المكان ده
محمود بيمسك زين ويكلبش ايدو
زين بصدمه : انت بتعملل ايي
محمود : انت متهم بجريمه قت*ل وخ*طف
زين : قت*ل و خ*طف لا طبعا انا معملتش حاجه وانت اي الي يثبتلك ان انا عملت كده !!!
_:.
اسد بزعيق : انتيي اي الي جابك هناا يا ليلل ليييي مقولتليششش ولي قفلتيي لما رنيت عليكيي ردييي؟؟؟
ليل بصُراخ : انت لي عملت كده يا اسد ليييي !!
اسد بعدم فهم : عم..
وبيقاطعهم
صوت عربيات الشرطه
محمود بيحط زين في البوكس
ليل بدموع وعدم وعي : يا حضرت الظابط اقبض علي ده كمان وتشاور علي اسد
محمود : لي
ليل : هو ده الي كان السبب في قت*ل بابي
محمود : الي كان السبب في قت*ل باباكي قبضنا عليه اهو ويشاور علي زين اومال الدكتور اسد هو الي ساعدنا
ليل وتمسح دموعها : اييي !!!
اسد بيمسك ايديها ويدخلها العربيه
ويمشي بالعربيه
ليل : يعني انت برئ يا اسد !!
اسد بزعيق : رديي علياا كنتيي قافله موبايلك ليي ولي روحتيي منغير ما تقوليليي يا ليلل
ليل وتخاف من نبره صوتو وتدمع
اسد : عيطي يا ليل عيطي ومش هطبطب عليكي عشان انتي غلطتي كان المفروض تعرفيني او تردي عليا بس انتي معملتيش كده وسيبتيني ل تفكيري
ليل : انا اسفه مكنش قصدي كنت هقولك والله
اسد : كنتي هتقوليلي امتي؟؟
ليل : يا اسد متزعقليش والنبي
اسد بحنيه : انا بزعقلك عشان خايف عليكي يا ليل
اسد بإبتسامه : وبعدين رايحه تسلميني لل الشرطه يا ليل اهون عليكي ؟؟
ليل بإبتسامه وتحضنو : شكرا انك جمبي وقت ما بحتاجك انا بحبك اوي ممكن متزعلش مني؟
اسد : مقدرش ازعل منك يا ليل
ليل بحب : انا بحبك اوي حقيقي
_____________________________________
بعد 6 سنين
ليل يرزقها الله و تُنجب طفل واِسمهُ ادم وعمرهُ 5 سنوات وهذا الطفل هو الذي قوي العلاقه بين ليل و اسد
وغزال تزوجت من عزيز وانجب طفله واِسمها رزان وعمرها 3 سنوات
اما والده ليل عافاها الله وكتب لها عُمر جديد
وفيروز تركت حمزه بعد معرفتها بحقيقتهُ
ليل بإستغراب : لا ادم نام كنت عايزو لي
اسد ويشيدها لي
اسد بحب : عايزو اي بس لا خليه نايم
ليل ببراءه : اسد هو انا شكلي بقا وحش ؟؟ حاسه ان شكلي اتغير عن زمان
اسد بتفكير : اممم يمكن احلويتي عن زمان؟؟؟
ليل : اااه علي الكلم..
اسد بيق*بلها من شفا*يفها بحب
ادم : بابي مامي انتو بتعملو اي
اسد بيبعد عنها
اسد : يلهويي عيل فصيل زي امك
ليل بضحك : قولو كنت بتعمل اي؟
اسد : هو انت مش كنت نايم يا ادم.
ادم : ما انا مش عارف انام قولت اجي وانام جمبكو
ويطلع علي السرير
ادم : انا بحب انام معاكو انا هنام كل يوم هنا
اسد بولوله : يختاااااييي
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)