روايات

رواية ليله الاسد الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الجزء السادس عشر

رواية ليله الاسد البارت السادس عشر

رواية ليله الاسد الحلقة السادسة عشر

ليل بإبتسامه : هو انت لي م..
وبتقاطعها صوت بنت شكلها جميل وهي بتقرب ليهم ومِوَجهه كلامها ل اسد
تمارا : انا سألت عليك البواب وقالي انك مش هنا بقالي كتير مستنياك
وتكمل كلامها بترجي وهي ماسكه راسها من الصداع
تمارا : بص ماما تعبانه اوي ومفيش هنا دكاتره خالص غيرك ومعرفش حد اتصل بيه
وتكمل بدموع و ولوم : وعربيتي بايظه و مش عارفه اعملل ايي ممكن تساعدها ؟؟
وهديك الي انت عايزو
اسد : هساعدها منغيرك مقابل بس انتي استنيني علي ما اجيب الحاجه
اسد وينظر ل ليل : تعالي يا ليل
_:.
ليل بوجعع : ااااه برااحهه بتشيدني كده ليي اهيي رجليي اتلوتت

 

 

اسد : ارحمنيي يارب
ليل بزعيق : اوعا سيبنيي انا همشي لوحديي
اسد منغير تفكير بيشيلها
ليل بخضه : الي انت عملتو ده نزلنيي حالاا
تمار بنفاذ صبر وصوت منخفض : اااهه يااربيي هو دهه وقتو !! يخربيت المحن
اسد : البنت امها تعبانه وانتي بتدلعي !!
ليل بعصبيه : ادلع !! انا مش بدلع انا رجلي اتلوت بجد
اسد بهدوء : طيب هنزلك ازاي وهي وجعاكي
دولت بإبتسامه واستغراب : انتو جيتو ياولاد ،، حمدلله علي السلامه
اسد بإبتسامه : الله يسلمك يا دودي
ويطلع ب ليل الاوضه
_____________________________________
زين : غبييي جايبلييي واااحددد من الشركهه عندهمم
حمزه : ياا زين ما الواد خدد قرشين وسكتت
زين : عزيز عرف ورفدو
حمزه : اييي
زين : مالك مصدوم لي كده علي اساس عرفنا مكان اسدد يعني ؟؟؟
حمزه : طب و هتعمل اي
زين : انا خلاص مش عاايزز ليل ،، ليل مش هتجبلي حقي
حمزه : اومال اي الي هيجيب حقك
زين بشر : مش عاارف بس عملت حاجه كدهه لحد ما اشوف حل
_____________________________________
ليل بصُراخ : ااااهه
اسد : معلش معلش ،، بتوجعك دلوقتي !!
ليل : لا سيب رجلي خلاص
اسد : يابنتي هو انا هاكلك كل شويه نزلني سيبني متشدنيش
ليل بإنفعال : بأشعر لما بتلمسني ابعد

 

 

اسد ويضحك من رده فعلها
اسد : خلاص اظن انتي بقيتي كويسه هروح اشوف مامت البنت الي اتأخرت عليها دي
____________________________________
تمارا : بقولك اي يا عمنا ما تروح تستعجل الاستاذ الي لسه داخل ده
عبدلله بإستغراب : عمنا !!
ويكمل بإعجاب : بقا واحده في جمالك تتكلم بالطريقه دي
تمارا بزعيق : اي ده بقا انت بتعاكسني ولا ا..
ويقاطعها خروج اسد
تمارا : اووف اخيراا جيت اي كل ده ماما اكيد تعبت اكتر
اسد : اسف علي التأخير ،، ياله ؟؟
______________________________________
ليل بقلق : مال صوتك يا مامي
عُلا : ده دور برد عادي متقلقيش ،، قوليلي انتي عامله اي
ليل : مش عارفه بس اكيد زعلانه عشان انا مش معاكي
عُلا : مش عارفه ازاي !! انتي مش مبسوطه هناك ؟؟
ليل بتفكير : لا يعني عادي مبسوطه و مش مبسوطه قوليلي انتي بس حد معاكي وبيسعدك ماما فتحيه خليها جمبك متسيبيهاش تمشي بعد ما تخلص شغلها
عُلا بضحك : يابنتي انتي متقلقيش عليا انا كويسه
_____________________________________
اسد : انتو ساكنين هنا جُداد مش كده
تمارا بإبتسامه : اااه
اسد : هي فين مامتك

 

 

تمارا : اتفضل فوق
_:.
بعد 10 دقايق ✨
اسد بإبتسامه : لا خالص مفيش خطر ولا حاجه ده بس الضغط عِليي
تمارا بإبتسامه : بجد ؟؟ الحمدلله إنها كويسه ،، اتفضل العصير بقا
اسد : لا شكرا انا مضطره امشي
تمارا بتمثيل الحزن : لا واللهِ ازعل اتفضل ده انت حتي مخدتش مقابل
اسد بياخد منها العصير ويشربو
وميحسش بنفسو بعدها
تمارا : ما تقومي يا وليه تشيليه معايا انتي صدقتي انك تعبانه بجد ولا ايي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى