رواية ليله الاسد الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا فادي
رواية ليله الاسد الجزء السابع عشر
رواية ليله الاسد البارت السابع عشر
رواية ليله الاسد الحلقة السابعة عشر
تمارا بتمثيل الحزن : لا والله ازعل اتفضل ده انت حتي مخدتش مقابل
اسد بياخد منها العصير ويشربو
وميحسش بنفسو بعدها
تمارا : ما تقومي ياوليه تشيليه معايا انتي صدقتي انك تعبانه بجد ولا اي
سحر : حاضرر استنيي
_:
تمارا بتلبس فستان قصير وشبه عاا*ري وتقرب عليه بوقا*حه
تمارا : امسكي صورينا وزي ما فهمتك متبينيش وشي عايزه وشو هو بس الي باين
_____________________________________
فيروز : اهلا
دولت : يابنتي قومتي لي اسد قالي ابعتلك الاكل مع فيروز عشان انتي تعبانه
ليل بإبتسامه : لا لا انا بقيت كويسه واهو عارفه امشي متتعبوش نفسكو
دولت بحب : واللهِ انتي جميله وقلبك ابيض يا ليل
ليل بلطف : ربنا يخليكي
دولت : ياله يابنتي كلي انتي وفيروز لحد ما اسد يجي
فيروز بتلميح : هو صحيح الي ماما قالتهولي
دولت بتساؤل : اي الي قالتهولك ؟؟
فيروز بغمزه : ان اسد كان شايلك
ليل بإحراج وتردد : احم ا ان انا هووو الي كان شايلني وانا قولتلو يسيبني والله ب بس هو الي مسمعنيش
فيروز بإستغراب وضحك : اهدي اهدي بس مالك ده جوزك عادي والله انا بقول بس ان القلب بيحن !!!
ليل : لو فضلتي تكلميني كده هطلع الاوضه والله ؟؟
فيروز بترجي : خلاص خلاص خليكي بقا ده انتي قموصه
_____________________________________
تمارا : يا دكتور ؟؟ دكتورر !!
تمارا بإستغراب : هو مش المفروض ساعتين ويفوق اومال اي الي حصل
تمارا : اهو فاق اهو
اسد بيفوق يلاقي نفسو قاعد في مكانو
تمارا : يا استاذ قوم
اسد بعدم فهم : انتي مين !! واي الي جابني هنا
تمارا : يا دكتور انا الي جبتك هنا عشان تكشف علي ماما
اسد : اه اه افتكرت هو اي
تمارا بإعجاب : حضرتك بس غفلت حبتين لما روحت اجبلك الفلوس
اسد بتفكير : انا اسف بجد
تمارا : لا لا عادي
اسد : تمام محتاجه حاجه تاني ؟؟
تمارا : لا تقدر تتفضل عادي
____________________________________
فيروز : لا والله اسد طيب خالص مش عشان اخويا وكده بس هو لما بيضايق او يتعصب مبيشوفش قدامو دي بس مشكلتو وانتي اكيد عارفه كده مش كنتو مع بعض وانتو صغيرين !!!
ليل بتوتر : لا بصراحه انا مش فاكره حاجه وانا في اعدادي حصلي ارتجاج في المخ مش فاكره حتي كان اي الي حصل بس حياتي بدأت من هنا يعني هما قالولي كده
فيروز : اممم
ليل بزفير : بسس وكل ما اخوكي بيفكرني بحاجه بحاول ابين اني فاكره
فيروز بضحك : جيبنا في سيرتو اهو جه
اسد : عايزه اي مني يافيزو
فيروز : تعاليَ كلم ليل
فيروز : هسيبكو شويه
اسد : سامعك اتكلمي
ليل : ا انا
اسد : هااا ؟؟
ليل : انا عايزه اروح عند مامي بقا
اسد : ماشي
ليل بإستغراب : هروح ؟؟
اسد : اكيد ،، في حاجه تانيه !! عشان عايز انام
ليل : لا مفيش حاجه تانيه
______________________________________
تمارا وتحط رجل علي رجل
تمارا بضحك : عملت الي انت عايزو اعملي بقا الي انا عايزاه
زين بعدم وعي : تعاليلي وهتخدي الي عايزاه
_____________________________________
فيروز : هتيجي تتقدملي امتي يا حمزه
حمزه بصدمه : ايييي اتقدملك
فيروز بإستغراب : ايوا مش قولتلي انك هتيجي تتقدملي لما نعرف بعض كويس
حمزه : اااه اااه طبعااا حدديلي انتي معاد وقوليلي
فيروز بفرحه : بجد
حمزه بحزن : امم زي ما بقولك
فيروز : ماشي تصبح على خير ياحبيبي
______________________________________
✨6:00PM المغرب
ليل : انت واخدني فيننن وليي مخليني اغمض عيونيي كده
اسد : استني ده انتي رغاايه
ليل بخوف : اي ده اي ده حاسه ان هقع واللهِ
اسد : اتحركي وانتي ساكته
ليل : انا شامه ريحه بحر انت هتغرقني صححح ؟؟
اسد : فتحي
ليل بتفتح عيون
ليل بشهقه : يييه اي ده
وتكمل بفرحه : ده نهرر النيل ؟؟؟ يا ابن الا ايي ده انا لسه قايله لفيروز الصبح ان انا نفسي اشوف نهر النيل
اسد : وهي اول ما قالتلي جيبتك علطول
ليل بلُطف : شكرا يا اسد
اسد : مبسوطه واحنا هنغرق كده ؟؟
ليل وبتتأمل في السما
ليل بمرح : انت متعرفش انا قد اي مبسوطه بريحه البحر وحبه الهوا دول وشكل النجوم الي في السما تحس انك شايف وحاسس ب اغنيه الليل وسماه ونجومو وقمرر بجد واللهِ
اسد بإبتسامه : وانتي حاسه ب اي دلوقتي
ليل بتغمض عيونها وتاخد نفسها : حاسه بهدوء نفسي و حاسه براحه واطمأنان ودفَ غير طبيعي
اسد : طب نروح ؟؟
ليل بتفتح عيونها وتنظر لي بحزن : ليي انا مبسوطه واللهِ
اسد بضحك : خلاص واللهِ بهزر
ليل بإبتسامه : ممكن نروح بليلل خالص !! انا مش عايزه اسيب المكان ده انا بجد مفتقده الشعور الي انا حساه دلوقتي
اسد : حاضر
ليل بخوف وضحكه : اي ده في اي هو احنا ممكن نقع من المركب دي !!
اسد بيمسك ايديها بطمأنان : متخافيش انا معاكي
ليل وجسمها يترعش و قلبها يدق بسرعه
اسد بإبتسامه : هو انتي هتفضلي ماسكه الموبايل !!
ليل : و انت هتفضل باصص عليا كده كتير !!
اسد : قوليلي طيب نعمل اي
ليل بتفكير : اي رأيك تكلمني عن نفسك !! وانا هكلمك عن نف..
وبيقاطعها مسج من موبايلها وتكون من رقم غريب
ليل في ذهنها : اي الرقم ده والصورالي بعتهالي دي
وبتدخل علي المسج بفضول عشان تشوف الصور
ليل بصدمه : انت عملتت لييي كددده !!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)