روايات

رواية ليله الاسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الجزء الخامس والعشرون

رواية ليله الاسد البارت الخامس والعشرون

رواية ليله الاسد الحلقة الخامسة والعشرون

زين : انا الي هعرفك حقيقه الناس الي انتي عايشه وسطهم

ليل بعدم فهم : حقيقه اي وهبل اي انت شكلك اصلا من الي بيتصلو عشان يضايقو البنات

زين بهدوء : يعني مش عايزه تعرفي مين السبب في مو*ت باباكي ؟؟؟

ليل بحزن : بابي الله يرحمو كان تعبان محدش كان سبب

زين بضحك : قد اي انتي طيبه و مش فاهمه حاجه

 

 

 

 

 

ليل بقلق : قصدك اي ب اني مش فاهمه حاجه وبعدين انت لو مقولتليش انت مين انا هقفل ماشي ؟

زين : ابوكي اه كان مريض قلب لاكن مام*تش قضاء وقدر بالعكس كان في حد لي دخل ب مو*تو وانا عارف مين السبب

ليل بتوتر : يعني اي !!!

زين : لو عايزه تعرفي مين السبب اشوفك بكرا الساعه 5 بليل ف *** ***** هبعتلك اللوكيشن سلام

وزين يقفل

وليل تقفل المكالمه بينها وبين مامتها الي كانت معلقاها

ليل برعشه : لا لا اكيد كداب مستحيل الي بيقولو ده يكون حقيقي مستحيل

وتهدأ نفسها : اهدي اهدي

وتجيب من علي موبايلها صورها مع باباها

ليل بدموع : عجبك كده؟؟ كده تسيب بنتك الوحيده وتمشي

 

 

 

 

 

 

وتكمل بعياط و تهتهه : عارف لو لو طلع ال ك كلام ده صح !! انا هندم الي حرمك مني والله هندمووو

ليل وتمسك راسها بصُداع و تكلم نفسها : انا بقول اييييي !! لا يا ليل لا دههه كداااب

______________________________________

الدكتوره بعصبيه : انتييي مجنونهه عايزانيي امو*ت الجنين

تمارا بدموع : انااا مش عااايزاااه افهمينييييي بقااااا

الدكتوره : اسفه انا مستحيل اعمل كده دي جريمه

تمارا بإنهيار : انتي لو معملتيش كده هروح لغيرك يعمل كده

الدكتوره : روحي بس الي هتعمليه ده حرام مش خايفه من ربنا

تمارا : غصب عني مش هينفع يفضل

 

 

 

 

 

الدكتوره : ربنا بعتلك نعمه وانتي عايزه تضيعيها من ايدك !! انتي عارفه كام واحده بتتمنيَ بس ضفر عيل !! عاارفه قد ايي في ناس بتدفع الملااينن بس عشان الي انتي رايحه تمو*تيه دهه !! انا جالي ناس كتير عندها مشاكل بيبوسو ايدي عشان احلهلهم بس كلو ب ايد ربنا

تمارا بندم بتقوم وتمشي من قدامها

______________________________________

فيروز : مالك يا ليل

ليل : انا؟ هيكون مالي يعني انا كويسه اهو

فيروز : اصلك متردده كده

ليل : لا لا مفيش حاجه صدقيني انا كويسه

فيروز : طب غمضي عينيك

ليل بإستغراب وتضحك : لي

فيروز : غمضي بس

 

 

 

 

 

ليل وتغمض عيونها : انا افتكرت اخوكي بس الي مجنون بكلمه غمضي عينيك اتاري دي وراثه

فيزوز : لا لا دمك تقيل فتحي عينك

ليل بضحك : اخلصي بقا

فيروز : طيب خلاص والله فتحي

ليل بتفتح عيونها

ليل بتضحك من الصدمه : اييي ده !!

فيروز : اي رأيك

ليل : جيبالي ورد!! حلو طبعا بس اي المناسبه

فيروز : لا طبعا اسد هو الي جابو بس قولت اعملك انا المفاجئ مكانو

______________________________________

 

 

 

غزال : عزيز متحورش عليا

عزيز بخوف : احور عليكي اي بس يا حبيبتي

غزال بتهديد : عزيززز

عزيز : شيلي الس*كينه من علي رقبتي يبت المجنونه همو*ت

أمنيه بصدمه : اي ده في ايي روحت اجيبلكو حاجه تشربوها الاقيكي رافعه علي خطيبك الس*كينه

غزال : مبقاش خطيبي ده خا*ين

عزيز : يطنط هحكيلك الي حصل وانتي احكمي دلوقتي غزال كانت بتتكلم معايا في الموبايل وانا كنت في الشغل وقبل ما بنتك تقفل السكرتيره قالتلي يا عزوز عادي مفهاش حااجه

غزال : لا مش عادي تقولك لي يا عزوز هي كانت مين يعني

عزيز : اتعودت تناديني كده عادي مفرقتش وانتي مش قولتيلي ان الحركات دي مش بتفرق معاكي صح مش قولتي كده تنكريي؟؟

 

 

 

 

 

 

غزال : لا بيفرق معاياا يا عزيز وهي دلوقتى بتقولك يا عزوز الله اعلم بكرا تقول اي

_____________________________________

ويمر الوقت و يأتي اليوم الذي حددهو زين ل ليل

وليل تتصارع بين عقلها وقلبها هل تذهب ام لا !!

ليل بتفتح موبايلها وتشوف اللوكيشن الي زين بعتهولها

ليل في ذهنها : الساعه دلوقتي 1 وهو قالي 5 معقول هروح !! خايفه ليكون بيقول الحقيقه فعلا ياربي انا محتاره ومش عارفه اعمل ايي

_____________________________________

اسد بصدمه : ايييي الي انتت بتقولو ده

ياسر بدموع : انا فعلا غلطت ان سمعت كلامو يا اسد بيه بس هو هددني عشان اعمل الي هو عايزو

اسد : انت عارففف انتتت بتقوللل ايي

ياسر : عارف وعارف ان حضرتك طيب وقلبك اببض وبتسامح وهتصدق ان انا مليش ذنب ارجوك سامحني

اسد : انت كنتتت سبب في مو*ت عمي وعايزنييي اسامحك بالسهوله دي !!

 

 

 

 

 

 

ياسر : اطلب الي انت عايزو بس متحبسنيش الي عايز يتحبس هو زين صدقني

اسد : انت قولت انك هربت منو؟؟

ياسر : ااه

اسد : ترجعلو حالا وتعمل الي هقولك عليه مفهوم؟؟؟

______________________________________

تمارا بعصبيه : يعني اييي مششش هتتجوزنيي

زين بقرف : انتي عبيطه يا بت اتجوزك اييي؟؟ اتجوز واحده قضيت معاها كام ليله !!

تمارا : والي في بطنيييي !!!

زين ببرود : نزليه

تمارا : انا الي هشيلل ذنبووو مش انتتت

زين : اقولك علي حاجه مش لسه معاكي الصور الي اتصورتيها مع اسد في اوضه النوم !! روحي هدديه بيها وهو ساعتها مكنش في وعيو وشويه عياط بقا منك هيجيبو معاه سكه متقلقيش

تمارا بجنون و وجهها يحمر من الغضب : قد اي انت انسان حق*يررررر و زبااا*له انتت تعمل ال عامله وتهربببب منهااا خليكك راجللل مرههه و وااجههه مشش تهرررببب زي النسوانن

زين ويمسكها من شعرها

 

 

 

 

 

زين : انا راجل غصب عن الي جابوكي يا رخي*صه ده انا لمك من الشواررع يا بت

ويز*قها علي الارض

زين : غورييي وملمحش وشك هنا تاني انتي فااهمه !!!

_____________________________________

ليل : الو

اسد بحب : وحشتيني

ليل : متشوفش وحش

اسد : بالذمه ده رد

ليل : يعني انا غلطانه ان بقولك متشوفش وحش وتشوف حلو بس

اسد : لا عندك حق

ليل : المهم

اسد : اي

 

 

 

 

 

ليل : انت هتخلص شغل امتي

اسد : وحشتك ولا اي !!

ليل : ياا اسدد بقاا

اسد بضحك : هخلص زي كل يوم 8 بليل بس لو عايزاني دلوقتي اجيلك

ليل : لا لا خليك في شغلك

اسد : بس انتي كنتي بتسألي لي عايزه تروحي في حتي !!

ليل بتوتر : لا مش عايزه اروح في حتي كنت بسأل عادي ،، طيب انا اسيبك اكيد مشغول باي

اسد : لا استني مش مشغ..

وبتقفل السكه

_:.

زهره : اسد بيه في واحده عايزه تدخل ل حضرتك

اسد : اسمها اي

زهره : مرديتش تقول اسمها وقالت ان حضرتك تعرفها

اسد : طيب دخليها

زهره : اتفضلي حضرتك

 

 

 

 

 

 

اسد بتفكير : لمؤخذه ممكن تعرفيني بنفسك عشان مش فاكرك

تمارا بخوف وتوتر : انا تمارا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى