روايات

رواية ليله الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الجزء الحادي والعشرون

رواية ليله الاسد البارت الحادي والعشرون

رواية ليله الاسد الحلقة الحادية والعشرون

اسد بتوهان : المشكله انو حلو ومخليني عايز
ويمسح الروج الي علي شفا*يفها بُصباعو ويلت*هم شفا*يفها بق*وه
ليل وتغمض عيونها بعدم وعي
بعد ثواني ✨
ليل بتفوق وتز*قو بق*وه ودموعع
اسد : اق*لعي الفستان دهه
ليل بصدمه وتستر نفسها بإيديها : اييييي لاااا مش هق*لععع انتتتت عااايزززز منيييي ايييييي ابعدددد متقررررربششش
اسد : شششش اهديييي اهدييي
ويقرب علي الدولاب
ليل بتبعد من قدامو
اسد بيجيب فستان طويل و لونو دهبي
ليل : لمين ده
اسد : هيكون لمين يعني
ليل : لمين؟
اسد بنفاذ صبر : يلهويي مين غيركككك الي قداميييي يااا ليللل

 

 

ليل : بس انا مش عايزاه
اسد : ما هو انت مش هتخرجي قدام الناس كده
ليل بتريقه : هتحبسني يعني ولا اي؟؟
اسد بوقا*حه : ااه وهحبس نفسي معاكي وساعتها شوفي الي هيحصل
ليل بخوف : طيب خلاص هلبسو
اسد : ياله البسيه
ليل بإستغراب : اخرج طيب
اسد : انا جوزك عادي
ليل بإحراج : بعد اذنك اخرج
_____________________________________
غزال : خالتو كانت عارفه انك جايه؟؟ اومال مقالتليش ليي
أمنيه : انا الي قولتلها متقولكيش كنت عايزه اعملهالك مفجاءه
غزال : ياريتك ما سافرتي وكنتي قعدتي معايا انتي مش متخيله انا حصلي اي من بعد ما سيبتيني
أمنيه بدموع : حقك عليا يا حبيبتي انا اسفه ،، وخلاص انا معاكو ومش همشي تاني
وتمسح دموعها وتكمل بأمل
أمنيه : ها قوليلي انتي واسد عاملين اي
غزال : متجبيش سيرتو ارجوكي
غزال ودموعها تنزل
أمنيه بعدم فهم : غزال انتي بتعيطي في اي اي الي حصل
غزال بعياط : اسد اتجوز واحده مبتحبهوش
أمنيه : اييي !! طب اهدي اهدي يا حبيبتي هو اتجوزها لي لو مش بيحبها
غزال : هاه!!
أمنيه : اتجوزهاا لييي وهو مش بيحبهااا ؟؟؟
غزال : هو اتجوز بنت عمو وهي ابوها مات واتجوزو عشان بينهم ورث
أمنيه : هي لو مش بتحبو فا كده ممكن يتطلقو يابنتي واسد بيحبك هما ملهمش ذنب في الي حصل ده ،، متزعليش نفسك في احتمال ان كل واحد فيهم يروح لحالو واسد يرجعلك لو مش بيحبو بعض
غزال في ذهنها بسخريه : اسد بيحبني انا !!
غزال : بس انا معرفش هي بتحبو ولا لأ

 

 

أمنيه : مش اسد بيحبك؟؟
غزال بتردد : ا ااه وانا بحبو
أمنيه : صعب ان واحده تستحمل فكره ان جوزها بيحب واحده تانيه ممكن تطلق منو بسبب كده بس ان شاء الله يكون زي ما انتي قولتي انها مبتحبوش
غزال : بس هي تقدر تخلي جوزها يحبها وميشوفش غيرها
أمنيه : انا عندي حل عشان تعرفي هي بتحبو ولا
غزال بإستغراب : و اي هو؟؟
____________________________________
فيروز بفرحه : امين ،، صدق الله العظيم
وبتسمع صوت التسقيف والزغاريط والفرحه في عيون اهلها
ليل وتحضن فيروز : مبروك
حمزه بفرحه مزيفه : مبروك لينا
فيروز : الله يبارك فيك
بعد ساعتين ✨
حمزه بعدم فهم : انتت لييي خليتني اروح واتقدملهاا؟؟ انا مبحبهاش انا بس كنت بتسلي انت كده ربطنيي بيهااا
زين : وانت عيل صغير عشان عشان تتربط بيها
حمزه بجنون : اومااااللل خليتنييييي لييي اعمللل كدههه
زين : عشان تعلقها بيك اكتر وبعدين تسيبها
حمزه : وانت هتستفااادد اي ب دههه
زين بجحود : كسره قلبها انا هكسر قلب كل الي بيحبهم تمن قهره ابويا قبل ما يموت الي كان سببها اسد وبعد كده هاخد حقي منو
______________________________________
10:00AM الصبح✨
ليل بألام ودموع : لا لا في اي ده انا جبت كل الي في بطني هعملللل اي تانييييي
ليل بتفكير : هو مفيش غيرو اكيد هو السبب
وتخرج من الحمام
ليل : انت حططلي حاجه في الفطار ؟؟ حططلي سم صح!!! قووووول
اسد : سم اي ده ؟؟؟
ليل بإستذكاء : وانا اقول لي كنت مُصر ان افطر معاك هنا اتاري حاطط سم في الاكل
اسد : سم اييي انتي غبيه هو انا لو حاطط سم كان زمانك عايشه لحد دلوقتي؟؟
ليل : اومال انا لي بطني وجعا..
ليل وتحط ايديها علي بوقها وتجري علي الحمام
_____________________________________

 

 

غزال : اييي ازاي تقرو فاتحه وانا معرفش هو انا مش مهمه للدرجه يعني انا مش هفرحلك زي ليل؟؟
فيروز : عشان انا عارفه انك لو جيتي كان ممكن يحصل مشكله بين اسد وليل
اسد : فيروز اعملي حاج..
ويلاحظ غزال
اسد : ازيك يا غزال عامله اي
غزال : الحمدلله
ويكمل كلامو ل فيروز
اسد : ليل بطنها وجعاها اعمللها حاجه تشربها تخففها من الوجع ده
فيروز بإبتسامه : حاضر من عينيا
ويروح اوضتو
فيروز وتبتسم ل غزال
غزال : خلاص يا فيروز بقا هتفضلي باصلي كده علفكره خلاص انا نسيتو ومبقاش فارق معايا اصلا وكلامك اثر فيا ممكن بقا تهدي
دولت : فيروز
فيروز : نعممم يا ماما ثواني هخلص الي في ايدي واجي
دولت : نادي ل اسد وليل عشان يقعدو مع خالتك

 

 

فيروز : حاضر
فيروز بإستغراب : بتعملي اي يا غزال
غزال بخضه : هاه !! بدور علي القهوه بصراحه مصدعه اوي عايزه اعملي كوبابه قهوه
فيروز : اهي الناحيه التانيه يابنتي ما انتي عارفه مكانها
فيروز بتاخد كوبايه ليل وتوديهالها اوضتها
غزال : بعد ما تشربي كوبايتك هتقولي كلام تندمي عليه يا مدام ليل وساعتها خالتو وعمو نعيم هيضايقو منك اوي ياعيني صعبتي عليا بجد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى