روايات

رواية ليله الاسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا فادي

رواية ليله الاسد الجزء الثاني عشر

رواية ليله الاسد البارت الثاني عشر

رواية ليله الاسد الحلقة الثانية عشر

اسد بتوتر و يزعقلها : مش تخبطي قبل ما تدخلي!!
ليل بجمود : اسفه كنت فاكراك نايم
غزال بإستفزاز : برضو يا حبيبتي لازم تخبطي قبل ما تدخلي اي مكان هو اهلك معلموكيش كده !!!
ليل وتقرب عليها وترفع صوبعها قصاد وشها
ليل : موجهتلكيش كلام يا بتاعه انتي وانا اهلي علموني كويس بس واضح انتي الي اهلك مربوكيش
ليل وتنظر ليهم بقرف : بجد مش مكسوفين من نفسكو !!
ليل بتاخد موبايلها وتخرج من الاوضه
غزال بغيظ : مردتش عليها لي !! هي غلطت في حقي وفهمتنا غلط وانت ساكت يا اسد
اسد ببرود : مش هاممني تفهم غلط ولا صح انتي كنتي بتساعديني عملت حاجه غلط؟؟
غزال بتوتر : تؤ تؤ
اسد : خلاص بقا
غزال بإبتسامه : بس عجبتني ،، اتأكدت فعلا ان انت مبتحبهاش
اسد بزهق : والله !!
غزال : ياله هروح انا
______________________________________

 

 

عزيز بإبتسامه : انا اول ما عرفت ياعمو ان انت هنا جيت عشان اسلم عليك حمدلله على السلامه
نعيم بضحك : ياواد!! عموما الله يسلمك يا ابني استنا بقا اسد هينزل دلوق..
نعيم : اهو جه
اسد بهزار : اي الي جابك يلا مش قولتلك متجيش
عزيز : اي ده بقا انا بتهزء يا عمي ولا اي
نعيم : انا مليش دعوه بيكو اتصرفو انتو بقا مع بعض
ويقوم من مكانو
عزيز بغمزه : مبروك يا عريس
اسد ويتلفت حوالين نفسو : مفيش حاجه اضربك علي نفوخك بيها !!
عزيز بعلو الصوت : خلاص يا عم عرفنا ان انت اتجوزت غص’ب عنك
اسد : ششش اي صوتك دده
ويسحبو من دراعو ويخرج برا البيت
عزيز : هنروح فين استنا اكل طبب
اسد : تاكل اي ،، ده انا ذات نفسي مكلتش
______________________________________

 

 

فيروز بتوتر : انت بتتصل لي دلوقتى ؟؟
حمزه : وحشتيني
فيروز بصوت منخفض : ماشي
حمزه : ماشي اي؟؟ مش هتقوليلي وانت كمان
فيروز بحب : وانت كمان اكيد
حمزه : طب اي
فيروز : اي؟
حمزه : هتيجي صح الحفله !!
فيروز : ايوا بس دي لسه الاسبوع الجاي مش كده ؟؟
حمزه : ااه اوعي متجيش هزعل بجد ده ما صدقت يجي يوم اشوفك فيه
فيروز بحب : مقدرش علي زعلك وانا كمان ما بصدق اشوفك
حمزه : يبقا هستناكي
فيروز بخوف : طب سلام بقا عشان ماما جايه
حمزه : سلام
وبيقفل
_:.
حمزه : هتيجي يا بروو
زين بإبتسامه شر : ده العشم برضو يا ڤلانتينو
______________________________________
اسد بصدمه : اييي
عزيز : اييي رأيك !!
اسد : و غزال موافقه
عزيز : لا هي اتصدمت زيك كده
اسد بعصبيه : طب وانت جايلي انا لي و انا مالي !!
عزيز : ماهو انا لما اعترفتلها بحبي بان من كلامها انها خايفه منك وانت عارف ان من بعد باباها الله يرحمو وهي بتعبرك اخوها فا خايفه منك
اسد : يعني انت بتحبها متأكد ؟؟
عزيز : ايوا يا ابني اومال عايز اتجوزها لي
اسد : طب وهي
عزيز : مش عارف عشان كده قولتلك يمكن انت لما توافق هي توافق !!
__________________________________

 

 

11:00 PM ✨
ليل : يا ابن ال اي كنت لسه هرن عليك
خالد وهو بيسوق عربيتو : القلوب عند بعضها بقا يا ليلو
ليل بحزن : شوفت الي حصلي يا خالد
خالد : عرفت امك قالتلي
ليل : بقا انا يحصلي كده
خالد : معلش يا ليلو عارف انو مش الشخص الي كنتي بتتمنيه بس عرفت يعني انو محترم و مع الوقت هتتقبليه و صدقيني هو لو بس فكر انو يزعلك قوليلي ساعتها هندمو عمرو كلو
ليل : لا يا حبيبي هو انا لسه هستنا لما يزعلني كده كده هطلق منو
خالد : اه اه طبعا قوليلي انتي بس كنتي هتكلميني لي؟؟
ليل : اه كنت هقولك ان مودي مش حلو الفتره دي اي رأيك تشوف مكان من الاماكن الي كنا بنطلعها رحله
خالد : للتَخييم؟؟
ليل : ااممم
خالد : طب اشطا اجهزي علي بعد بكره
ليل بإستعجاب : ب السرعه كده !!
خالد : يابنتي كل حاجه جاهزه اصلا هكلم العيال علي الجروب واشوف مين الي هيجي والخيم وكل اللي ملزوم لينا معايا
ليل بإبتسامه : ماشي بس هنروح فين !! واه صح عمو قالي ان اسد هيجي معايا

 

 

خالد : ماشي ب المره اتعرف عليه انا بقا هبقا ابعتلك لوكيش المكان
ليل بإستعجال : تمم يا خالد هبقا اشوفو سلام
وبتقفل
اسد بفضول : مين ده
ليل : وانت مالك
اسد بإستفزاز : مكنتش اعرف انك مقضياها كده
ليل وتسيطر علي عصبيتها
وترد بإبتسامه بارده : لا فهمت غلط ده خطيبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى