رواية ليلتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سلمى ابراهيم
رواية ليلتي البارت الحادي والعشرون
رواية ليلتي الجزء الحادي والعشرون
رواية ليلتي الحلقة الحادية والعشرون
علي همس..بحبك…..
ليلي بنفس الهمس..ونا بموت فيك….ودخلت في حضنه اوي…..
دخلت علياء ومعاها رضوي….
رضوي بحده..يعني انتي اللي عملتي كل دا…دا بدل ما تعلمي بنتك انها تكون عندها كرامه ومحترمه
علياء..ونا اعمل اي يعني..مكنتش عاوزه بنت الشوارع دي..تاخد علي
رضوي رفعت ايديها ضر.بت اختها بالقلم..واتصدمت علياء……
رضوي..امي الله يرحمها ديما كانت بتقول انك مش زي….انا عندي رحمه بالناس وزوق واحترام..إنما انتي……
علياء بصدمه..انتي بتضر.بيني عشان ليلي
رضوي..انا عمري ما ضربت حد عشان حد….انا ضرب.تك عشان اعلمك الادب…..بردو..لسه بتتكلمي عليها كدا……حرام عليكي البنت مريضه
علياء بصدمه..مريضه…مريضه مالها
رضوي..عندها كانسر…..ياريت بقا تكوني رحيمه بيها…فهمتي
وفضلو يتكلمو شويه………..
لين..اه كنت قدمت ف كذا شركه..مستنيه ردهم
يحي..طب ولي مجيتيش معايا انا وعلي…..
لين..عادي بقا…قولت اجرب حظي بعيد….وبعدين انا مبفهمش ف البرمجه اوي..مااخدتش فيها كورسات يعني
يحي..هي فعلا صعبه….بس اكمن انا وعلي كنا فحسبات ومعلومات الموضوع بقا اسهل…هو نتي خريجه تجاره..مش كدا
لين..اه…..بس شكلكو كنتو دحيحه….
يحي بضحكه..يعني…مش اوي……..وسكتت شويه مركزين فعيون بعض وخرج علي ومعاه ليلي وماسكين ايد بعض …فاق يحي إنما لين لسه باصه لي ومش قادره تشيل عينيها من عليه….
علي..انت لسه قاعد…..
يحي..تصدق انك زبا.له……انا هغور اهو……..
علي..لا استني…هنروح الجيم دلوقتي احسن…..
يحي..مش باليل يعني…..
علي..لا..بليل هروح مع ليلي للدكتور…..ليلي لاحظت ان لين مركزه اوي ع يحي وع كل حركاتو فسابت ايد علي رواحت وقفت جنب لين وزقتها براحه….
ليلي بهمس..مالك…هتاكلي الواد بعينك
لين بكسوف..ها….لا مفيش……
يحي..طب خلاص..هروح اجيب الشنطه وحاجتي وهاجي اخدك…….
لين..احم…هو الجيم دا مفيهوش بنات…..
علي..اكيد فيه….
لين..طب ما تاخدوني انا وليلي معاكو…..
ليلي بحماس..اه ونبي يعلي…..نفسي افك شويه…..
علي بص ليحي كدا ..طب خلاص….ادخلو البسو يلا…
لين اخدت ليلي فايديها..يلا يليلي…..ودخلو مع بعض
علي..مش مرتاح للبت لين دي…مالها بقت طيبه كدا لي
يحي بسرحان..حرام عليك يبني..دي طيبه..وحنينه..وقمر…..ودمها خفيف و……
علي بحده..ولااا…دي بنت خالتي
يحي بسرعه..وبارده….ومستفزه اوي……ضحكو اوي هما الاتنين…وشويه وسابو يحي ومشي……..
في مكان تاني ماشي كمال لحد لواحد مجهول….
كمال..متأكد انها كتبت كل حاجه لبنتها ليلي….
المجهول..اه…..وعايشه مع بشمهندس علي السباعي……
كمال..طب متعرفلوش بيت او مكان شغل أو كدا
المجهول..هو شغال كوتش في الجيم اللي عند***…ممكن ابقي اجي معاك اوريهولك…..
كمال..طب يلا تعالي معايا…………
ليلي..حلو اللبس دا…..
لين..اه جامد اوي
ليلي..ماشي…يلا بينا
لين..استني يليلي..انا عاوزه اعتذرلك
ليلي..ع اي بس…انا مسامحاكي والله
لين بابتسامه..انتي بجد طيبه اوي..وعسل..ليه حق علي يحبك….
ليلي..شكرا بجد…انتي كمان طيبه وعسل…بس هو…انتي اي بينك وبين يحي
لين اتوترت..ها……م عارفه
ليلي..بتحبيه……
لين..شكلي كدا……بس مش عارفه هو حاسس اي نحيتي
ليلي..امممم طب بصي هتعملي اللي هقولك عليه وعملوا خطه و….
…يلا بينا ….وخرجو هما الاتنين وعلي كان واقف بره مستنيهم وخرجو…
علي عينه وقعت ع ليلي اتعصب جدا..اي الزفت اللي انتي لابساه دا
ليلي بصت للين باستغراب..مالو يعلي…..في اي….
علي..ضيق جدا…..ادخلي غيري الزفت دا
لين..مالو يعلي عادي يعني
علي..أخرسي انتي…لبسك انتي كمان زي الزفت……
ليلي..اهدي يعلي انت متعصب اوي….هو لبس الجيم بيكون كدا……
علي شدها من دراعها ودخلو الاوضه بتاعتها وقفل الباب…ضحكت لين عليهم ورن الجرس…..فتحت وكان يحي…
لين بابتسامه..اتفضل…علي جاي اهو………يحي كان مكشر وشو اوي عشان لبسها ضيق …..
يحي بضيق..هو ممكن بس اقولك حاجه..ومتزعليش
لين باستغراب..اي
يحي بهدوء وضيق..ممكن تغيري اللبس دا…..
لين استغربت لكنها كانت مبسوطه..نعم…..
يحي..مش قصدي حاجه…عشان بس بيكون في شباب كتير هناك…فعيب يعني……..
لين بابتسامه..اممم
يحي..وبصراحه…لا انا ولا علي هنسكت لو حد اتكلم وضايقك….او ليلي طبعا
لين بضحكه خفيفه..حاضر….اتفضل هنا ونا هغير هدومي واجي……
ابتسم يحي وهي دخلت…يحي لنفسو..قطعه من المرشملو……..
دخلت ليلي وعلي بيشدها..ما براحه يعلي….اي دا
علي بعصبيه..براحه…..انتي اتجننتي عاوزه تخرجي كدا…لي عاوزه الناس يقولو عليا اي ..بقرون
ليلي..لا عاش ولا كان اللي يقولك عليك كدا…دا انت سيد الرجاله….اهدي يحبيبي
علي..وما نا كدا..عاوزه تمشي معايا كدا
ليلي قربت عليه واتكلمت بدلع..انا اسفه يحبيبي..مكنتش اعرف انك هتضايق كدا
علي حن خاالص..لا اهدي كدا..نا قولتلك اني ماسك نفسي بالعافيه…
ليلي حطت ايديها ع صدرو..طب خلاص…خليك ماسك نفسك كدا لحد الفرح
علي لف ايده حولين وسطها واتكلم بحنيه شديده..منا ماسك نفسي اهو….باخد بس عربون محبه
ليلي بضحكه..طيب…اختارلي انت لبس بقا
علي..ماشي….وقامت لبست وخرجو……..لقو يحي لوحده
علي..اي دا..اومال لين فين..خرجت لين وهي لابسه لبس واسع كدا وبصتلها ليلي باستغراب…….
لين..انا جاهزه
علي..الإيمان نزل عليكي دلوقتي….يلا….وخرجو كلهم وصلو للجيم واول ما دخلو لقم بنات زي القمر ولبسه قصير اوي وضيق
ليلي بصت لعلي بحده..هما دول اللي بتدربهم
علي..لا والله….ليهم بنات بتدربهم……..
جات بنت كدا (روان)..علي …عامل اي
علي..اذيك يروان عامله اي…….
روان….ونت ييحي
يحي..كويس الحمدلله……
ليلي ضر.بت علي فكتفه..مش هتعرفنا يعلي
علي..روان..كوتش هنا زميلتي….دي ليلي مراتي…كتبنا الكتاب والفرح الشهر الجاي انشاءالله…ودي لين بنت خالتي
روان بصدمه..مراتك….لحقت تتجوز
ليلي..مالك يحبيبتي..اه مراتو..عندك مانع
روان..لا ابدا….ونت …خطبت ييحي
يحي بص للين..لسه..بس قريب انشاءالله……..
روان بغيظ..طب عن اذنكم….وسابتهم……….
ليلي بصت لعلي بقرف وسابتو ودخلت…علي جري وراها…..
واقف كمال برا الجيم مع المجهول….
المجهول..هو اللي لسه داخل دا
كمال لنفسه..واكيد ليلي واحده من دول………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلتي)