روايات

رواية ليلتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ليلتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ليلتي البارت الثاني والعشرون

رواية ليلتي الجزء الثاني والعشرون

رواية ليلتي
رواية ليلتي

رواية ليلتي الحلقة الثانية والعشرون

كمال لنفسه..واكيد ليلي واحده من دول……….
ف الجيم كانت لين واقفه جنب يحي وهو بيشيل أوزان كبيره جدا وهي مستغربه…دي بتشيل ال٥ كيلو بالعافيه
يحي بحده..انتي واقفه كدا لي…ما تشتغلي يلا
لين فاقت..هاا….اه اه..حاضر……..ضحك يحي في سره وكمل ……….
كان داخل علي ورا ليلي بسرعه وبينادي عليها….لحد ما لحقها ومسكها…..
علي..تعالي هنا انتي رايحه فين….
ليلي..متروح تديها رقمك احسن…..
علي بتلقائيه..مهو معاها اصلا
ليلي بزعيق..ايييي…..كمان..سيبني يعلي
علي..عادي مهي زميلتي ف الشغل..ووطي صوتك
ليلي بزعل..خلاص يعلي براحتك….
علي شدها عالاوضه بتاعته اللي بيغير فيها وقفل الباب وزن.قها ف الحيطه وحاطط ايده ع بوقها

 

علي بهدوء ونبرة حنينه..ليلي….انتي غيرانه من البت دي……نتي أجمل واحلي منها..غير كدا انتي اللي فقلبي وبس….انا مبحبش غيرك
وقرب من خدها با.سو برقه….وشال ايده من ع بوقها بهدوء وهي اتثبتت خالص وفضلت باصه ليه اوي
ليلي..يعني عمرك ما بصيت لغيري يعلي…..بص علي في عيونها اوي و…
علي..عمري….عمري ما ابص لغيرك او افكر اصلا……انتي وبس اللي فقلبي…..من ال٩ سنين اللي شوفتك فيهم ونتي وبس اللي فقلبي
ليلي بهدوء…بجد……….
علي بهمس..بحبك…….
ليلي بنفس الهمس..بحبك…….وقرب منها با.سها من شفايفها برقه وحنيه…….
كانت روان واقفه مع ريهام وهما الاتنين مدربين ف الجيم……
ريهام بصدمه..ايي…..يحي كمان هيخطب
روان..اه….شكلو هيخطب البت اللي هناك دي……
ريهام..يعني كدا…علي ويحي ضاعو مننا كدا
روان..والله ما اعرف بق….بس خلاص علي اتجوز…..
ريهام..بس يحي لسه….مش هسيبو يعدي من تحت ايدي…..

 

كان يحي بيشيل الوزن ولين بتجري عالماشيايه…..يحي غمزلها….ابتسمت اوي وحست انها هتطير من الفرحه..وقفت المشايه تاخد نفسها وتفرح شويه…..وفضلت تبصلو……لحد ما جات ريهام قربت منو….قلبت لين وشها…….
ريهام..عامل اي ي يايا…….
يحي..يايا…..هو نا مش قولتلك بطلي الاسامي بتاعتك دي….
ريهام..خلاص …عامل اي ييحي
يحي..كويس الحمدلله……
ريهام..هي…مين الحلوه اللي هناك دي….وبتبصلنا كدا بغلل
يحي..بقولك اي يريهام….انتي شكلك عاوزه ترغي ونا مش فاضي..عاوز اخلص وامشي…
ريهام..خلاص براحه…..انا هروح ادربها انا…..
يحي مسك ايديها..استني…هي بتدرب معايا……لين شافته مسك ايديها زعلت اوي ودخلت الحمام……
ريهام..انت من امتي ونت بتدرب بنات….
يحي بص ع لين وهي ماشيه فهم ساب ايديها..امشي بقا يريهام….عن اذنك..وسابها وراح يكمل التمرين…..
خرج علي وفايده ليلي…ولما ليلي شافت روان..مسكت فعلي اكتر وهو فهم وابتسم كدا وراحو ليحي….
ليلي..اي دا..اومال فين لين……
يحي وبيشيل حديد..معرفش…تقريبا دخلت الحمام

 

ليلي..طب انا هروح اشوفها…..وسابتهم وراحتلها……..
علي..مالك ييحي…..شكلك متغير
يحي..يلا يعلي….اعمل التمرينه بتاعتك بقا…….وهقولك بعدين…….
قل.ع علي التيشرت ويحي كمان وبدأو يلعبو التمرينات وعضلاتهم برزت اوي تحت نظرات الإعجاب من كل البنات……
ليلي دخلت لقت لين قاعده بتعيط كدا….
ليلي..مالك يلين..اول مره اشوفك بتعيط
لين باندفاع ..البت اللي بره دي اقسم بالله لو قربت من يحي تاني هقتلها
ضحكت ليلي..احسن….عشان تحسي شويه من اللي كنتي بتعمليهم مع علي وكنتي بتفرسيني…….
لين.. ليلي…انا ع اخري ارحميني بقا……
ليلي..طب خلاص….اهدي…..انتي شكلك وقعتي ومحدش سمي عليكي
لين..شكلي كدا…اعمل اي يليلي ونبي……
ليلي..تعملي اي……اتقلي كدا…….وارسي اهبليه…..
لين..اهبلو….اهبلو ازاي……
ليلي..يبت الحركات بتاع البنات دي….بصي……
قعدو يتكلمو شويه وكانو يحي وعلي خلصو ووقفوا ياخدو نفسهم وخرجت ليلي ومعاها لين……
ليلي بصدمه..نهارك اسود…انت كنت بتتمرن كدا…..

 

علي..اه…..
ليلي..انت كمان بتقولي ايوه..يبجاحتك…..
علي..مالك يبنتي٠…..
ليلي..انت عر.يان حضرتك…ازاي تخلي البنات تشوفك كدا….
علي..بصي والله انا من زمان انا ويحي واحنا بنتمرن كدا…مش بنعرف والله نلبس حاجه…..
ليلي..طب اتفضل بقا ادخل ودامي عالاوضه بتاعتك…عشان انا هربيك دلوقتي..زي ما انت ربيتني زمان كدا….
علي كان ليه هيعترض ويزعقلها بس لقي نفسو بيقول..حاضر…..ودخل عالاوضه…..
لين واقفه أدام يحي……
لين..ونت هتفضل واقف كدا.
يحي..انا هاخد دش وهاجي….
لين..يحي…استني…..
بصلها يحي..نعم…..
لين..ممكن اقولك حاجه ومتزعلش……
يحي..ها
لين.. بعد كدا متتمرنش كدا..يعني البس اي حاجه…..
يحي..وهو نتي بقا هتمشي عليا…..انتي مين اصلا عشان تقوليلي كدا
لين بك.سره واحراج..وهو نت..لما قولتلي ادخلي غيري هدومك عشان ضيقه….كنت مين اصلا…..عن اذنك…..وجايه تمشي مسك ايديها وقربها منو..فضل باصص فعيونها شويه هو مش عارف هو عاوز منها اي فضل باصص لها بدون كلام
لين باستغراب..في حاجه…عاوز اي

 

فاق يحي..لا ابدا..امشي
لين بألم.. طب ممكن تسيب دراعي…انت بتوجعني..ايدك تقيله
افتكر يحي انو ليه ماسك ايديها وسابها ومتكلمش خالص ودخل الاوضه بتاعتو اخد دش وبدا يلبس وهو بيفكر فيها بطريقه غريبه..عاوزها ديما أدام عينه..بس فنفس الوقت مش عارف هو لي ضايقها كدا……
علي..خلاص يليلي…والله ما هعمل كدا تاني…عشان خاطرك بس
ليلي..وعشان دا الصح
علي بضحكه..وعشان دا الصح
ليلي..ومتضحكش أدام حد عشان محدش يعاكسك
علي..دي ازاي دي
ليلي..متضحكش غير ليا انا وبس….عشان بتبقي قمر اوي
علي شدها من وسطها وقربها منو ..ع فكره…انا ليا ضحكه كدا..مش بضحكها غير ليكي انتي وبس….إنما الباقي عادي بقا
ليلي بابتسامه طفوليه وحب..ماشي
علي..قمر..يخربيت ام اللي رباكي….هو مين صحيح
ليلي حطت ايديها ع وشو بتحركها بحنيه..هو واحد كدا قمر اوي….وراجل اوي ونا بحبو
علي..لا..انا بغير..قوليلي هو مين ونا اروح ادشملو
ليلي حضنته اوي..بحبك انت وبس……
طبق ايده عليها اوي ..ونا بحبك اوي……..
بعدها بشويه خرجو من الجيم وكان يحي بيحاول يتجاهل لين بس مش عارف..هو مش عاوز يقع في حب حد لان الحب بالنسبه ليه ضعف
وصلو لحد البيت وبعدها بشويه اخد علي ليلي وراحو للدكتور
علي..ها…خير يدكتور

 

الدكتور بحده..ليلي..انا قولتلك اهم حاجه النفسيه وتاخدي علاجك…نفسيتك كانت وحشه اوي ودا زود الخطوره
ليلي دمعت وخافت اوي..يعني اي يدكتور…اعمل اي
الدكتور..لازم نعمل جلستين كيماوي..وبعدها….لازم عمليه…..
علي بخوف شديد..عمليه………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى