روايات

رواية ليلتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ليلتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ليلتي البارت الثاني عشر

رواية ليلتي الجزء الثاني عشر

رواية ليلتي
رواية ليلتي

رواية ليلتي الحلقة الثانية عشر

كانت ليلي مش قادره تتحرك ولا تتكلم ومعندهاش طاقه لأي حاجه..
نزل علي من العربيه وحاول ينزلها براحه وشالها وطالع بيها للبيت شافتهم لين من البلكونه والغلل اتكمن منها
لين..لا …مش للدرجة دي بقا….وخرجت من البلكونه بسرعه فتحت الباب وكان علي طالع بليلي
علي..لين..وسعي من عالباب…عاوز ادخل ليلي
لين بعصبيه شديده..هي حصلت كمان…جاي بيها ونت شايلها
علي..انتي اتجننتي يلين ولا اي
لين بعصبيه اكتر..لا مهو مش للدرجة دي….ونا مش هسيب الكل.به دي تاخدك مني..فاهم
وبدأت تضر.ب في ايدو اللي شايله ليلي وتضر.ب في ليلي كمان وتز.قهم لحد ما ليلي وقعت عالارض من ايد علي
بص علي كدا وهو متعصب جدا ولقا لين راحه تكمل ضر.ب ع ليلي…راح مسكها من شعرها
علي وصبرو نفذ..انتي اتجننتي يبت انتي…اي اللي انتي هببتيه دا
لين بصراخ..اقسم بالله ما هسيبكم تتهنو ببعض يعلي….مش هسيب الزبا.له دي اللي انت لاممها من الشوارع تاخدك مني
علي ساب شعرها..لا…دا انتي اتجننتي رسمي بقا…مالك يبت
لين كانت زي ما تكون اتجننت مش قادره تسيطر على اعصابها خالص وعماله تخبط في علي كل شويه وتصرخ بصوتها والوقت دا كان رضوي وعلياء مش ف البيت وخرجو مع بعض ….
لين بصراخ اكتر..انا قولتلك اهو يعلي…انا مش هسيبكم في حالكم..وليلي بتاعتك دي انا هرمي علي وشها مية نا.ر…..وربنا ما هسيبها ..فاهم

 

ف الوقت دا كان يحي جاي لعلي ولقي الباب مفتوح واتصدم لما لقي لين وشها متعصب جدا وبتنهج اوي وليلي واقعه عالارض شبه مغم عليها وعلي واقف مش عارف يعمل اي…
يحي بقلق..مالكم يجماعه…ولي ليلي عالارض كدا
لين بتفس الطريقه..مش هسيبك يعلي….انا بقالي 9 سنين بحبك…..ومستنياك كل دا…تقوم ف الاخر انت اللي هتسيبني…لا يعلي
يحي مسك لين وحاول يكتفها بين ايديه لأنها مانعه علي انو يشيل ليلي……
يحي وهو ماسك لين..يلا يعلي…بسرعه…….
شال علي ليلي وقفل الباب بتاع الاوضه من جوه عشان لين في حاله مش طبيعيه…..نيمها علي عالسرير
ليلي كانت بتعيط اوي من المها ودوختها وانها مكانتش قادره حتي تتحرك لما كانت مرميه عالارض
علي ملس ع شعرها..ليلي حبيبتي….عدي خلاص…متقلقيش مش هتقرب منك تاني
ليلي..هي بتحبك يعلي
علي..منا عارف يليلي…..عشان كدا بتعذب…هي ملهاش ذنب في اللي حصل دا
ليلي..اومال الذنب ذنب مين
علي..امي وامها….علقوها بيا وعلقوني بيها..معملوش حساب اني لما هكبر هتغير
ليلي..علي..انت مبقتش تحبها لي

 

علي ابتسملها..هو كدا….حسيت ان مش هي اللي شاور عليها قلبي
ليلي وكانت دموعها علي خدها لكن مبتسمه..اومال مين اللي شاور عليها قلبك
علي اتوتر شويه..بقولك اي…يلا نامي بقا عشان انتي تعبانه…….
ليلي اتاوبت كدا..انا شايفه كدا بردو…..بس هي هديت اوي كدا لي
علي..مش عارف…صوتها راح فين صحيح………
بعد ما كان يحي ماسكها وهي بتقاوم بين دراعاته
يحي زعقلها اوي فخافت..اهدي بقولك…اخرسي بقا
سكتت لين كدا وبصتلو شويه وهو كمان فضل باصصلها
يحي..ممكن نقعد شويه ونتكلم…..
هزت راسها لين بدون كلام وراحت قعدت وهو قعد قصادها
يحي..مالك…اي كل اللي انتي عملتيه دا
لين بتعيط اوي..عاوزني اعمل اي لما اشوف الانسان الوحيد اللي قلبي حبه بيعمل فيا كدا…بقالي 9 سنين حاطه فدماغي اني لعلي..تقوم بت لقيها ف الشارع تاكل عقلو وتاخدو مني..واسكت

 

يحي..لين….وهو نتي يعني لما تعملي كدا هو هيحبك…..اكيد لا دا احترامو ليكي هيقل جدا…..فاهمه
لين..اعمل اي يعني…انا اصلا مش طايقه ليلي دي….هو علي بيحبها
سكت يحي كدا وبص ف الارض وبعدها رفع راسه للسقف وبعدها بصلها..اه….شكلو كدا بيحبها
لين..هو قالك……
يحي محبش يقول الحقيقه..لا…بس هو باين عليه انو بيحبها…..
لين..خلاص ..مدام مقالهاش يبقي مش هتخلي عنو الا لما يقولي انو بيحبها..وسابته ودخلت الاوضه بتاعتها……
خرج علي بعد ما ساب ليلي نامت وقفل عليها الباب وراح قعد مع يحي
علي..ها..اي الاخبار
يحي..علي…خد بالك انت فتحت ع نفسك نا.ر …..لبن دي مش هتسيبكم
علي بملل.. انا زهقت بقا بجد ييحي….رايك اعمل اي
يحي..اتكلم مع امك وقولها
علي..طب افرض بقا زعلت مني زي ما قالتلي
يحي..مش عارف بقا بصراحه…بس انت لازم تتخلص من لين دي…دي مجنونه
علي..هفففف…ربنا يستر
كانت علياء ورضوي مع بعض…
علياء..يعني هو قالك عاوز يستني شويه

 

رضوي..اه..ونا هكدب عليكي يعني..لين لعلي وعلي للين
علياء..بس انا بقا بصراحه شايفه انو مش طايق لين خالص
رضوي..بنتك بردو هي اللي مش مهتمه بيه …خليها تحسسو انها بتحبو بس مش بافوره فاهمه
علياء..فاهمه يختي…بس انا حاسه انو بيحب البت ليلي دي
رضوي بتوتر..لي يعني….
علياء..نظراتهم لبعض وكلامهم وخوفو عليها….كدا يعني
رضوي..يبت ليلي دي بنتو او اختو….متفتكريش في غير كدا
علياء..هي …ليلي دي كانت من عيلة اي……
رضوي..تقريبا كدا….عيلة اسمها هواري
علياء..اه……ماشي…هتشتري حاجه تانيه…..
رضوي..لا خلاص ..يلا بينا…….
علياء..طب بصي…روحي انتي….ونا هجيب حاجه كدا وهاجي
رضوي..ماشي…وسابتها ومشيت…..
علياء فتحت فونها..البت من عيلة هواري….اقلبلي الدنيا ع العيله دي عاوزه اعمامها فاهم
المجهول..حاضر يهانم……..
قفلت فونها بخبث ووووو……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى