روايات

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الحادي عشر 11 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الحادي عشر 11 بقلم محمد طه

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الجزء الحادي عشر

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون البارت الحادي عشر

ليلة بكى فيها الحاضرون
ليلة بكى فيها الحاضرون

رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الحلقة الحادية عشر

_ضحي بصوت واطي…بنت غصب عن عينك..
وبعدين أنا اللي بسيبك تبوسني بمزاجي..
عشان تركز ف المهمه اللي جايين عشانها
_(ويبصو لسامر يلاقوه غرقان ف دموعه)_
_ضحي تواسيه…فيه إيه بس يا رياسه..
وحد الله بقي ما تخلنيش أروح افج،رلك نفسي فيهم..
طب وربنا أنا مجنونه واعملها
_عادل يحط إيده على كتف سامر…هانت
_سامر بدموع…سيبوني لوحدي
_(ضحي لسه هتتكلم..عادل يشاورلها بالسكوت..
وياخدها ويخرجو ويسيبو سامر لوحده)_
_وبعد ما خرجو سامر يصرخ بصوت كله وجع وحرقه…
يا اباااااااااااااااا…يا أمه
_(في النيابه)_ (مكتب الظابط)_ (تدخل أخت سامر)_
_الظابط…بطاقتك
_(ويقرأ الإسم نهي نعمان السيد)_
_الظابط…ها يا نهي..إيه اللي حصل بالظبط..
بعد كتب الكتاب
_نهي بخوف…زي ما بابا قال لحضرتك بالظبط
_الظابط بهدوء…شوفي يا نهي..عشان أجيب حق أخوكي..
لازم أعرف كل حاجه..حتي لو الحاجه دي صغيره..
وأكيد فيه أسرار بين الأخ وأخته..
الأب والأم ما يعرفوش عنها حاجه
_نهي…أخويا كانت كل حياته ف النور..
لا كان عندو أسرار..ولا كان عندو حاجه يخبيها..
لحد ما ظهرت ف حياته البت اللي إتجوزها دي
_الظابط يستدرجها..إيه بقي اللي إتغير..
لما ظهرت ف حياته البت اللي إتجوزها
_نهي…بدأت معامله تتغير مع بابا وماما..
وتقريباً منع الأكل ف البيت..
وأيام كتير كان بيبات برا البيت..
بس الغريبه إن معاملته معايه متغيرتش
_الظابط…إيه اللي تعرفيه عن البت اللي إتجوزها دي
_نهي…معرفش عنها غير إنها شوارعيه وتربيه شوارع
_الظابط…هوا أتعرف عليها من إمتي
_نهي بتفكير…من حوالي شهر أو شهرين مش متأكده
_الظابط…إمضي واتفضلي إستني برا
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_(في بريطانيا قصر العزيزي باشا )_
_(العزيزي ونسرين ولين قاعدين على السفره بيفطرو)_
_لين…ها يا جدو..فكرت ف الموضوع اللي قولتلك عليه
_نسرين…موضوع..وسيباك تفكر..
هوا فيه إيه بيحصل من ورايا
_(العزيزي يبتسم وما يردش ويواصل الأكل)_
_لين…ضحكت تبقي موافق..يلا على بركه الله..
يعني إنته هتلاقي أحسن مني فين
_نسرين…ما تفهمني يا بابا فيه إيه..
والبت دي عايزه منك إيه
_لين…ما تقولهاش يا جدو..خلي الموضوع..
سر بيني انا وأنته..عشان دي خالتي..
وأنا عرفاها لو عرفت..
هتحاول ترسم عليك وتخطفك مني
_العزيزي مبتسماً..بقولك إيه يا نسرين..
فيه شاب إتعين جديد ف الشركة ولما سألت..
(نسرين تحاول تتكلم يشاورلها بالسكوت ويكمل كلامه)
ولما سألت عرفت إن إنتي اللي عينتيه..
مع العلم إن الC.D بتاعه بالكتير يشتغل ف الأمن
(ويبص ف عنيها)_ إيه حكايه الشاب ده وباختصار
_نسرين مرتبكه ومش عارفه تبدأ منين…يا بابا حضرتك..
علمتنا إننا نعطي للشباب فرصه..ونقف جنبهم ونشجعهم
_العزيزي يقاطعها…حضرتي مش عايز مرافعه..
إحنا مش ف محكمه..إحنا على السفره..
وأنا سؤالي واضح..إيه حكايته وباختصار
_نسرين بخوف…يبقي خطيب صاحبتي..
طلبت مني أشغله..وأنا مقدرتش أكسفها
_العزيزي…واسطه يعني..
النهارده يتنقل للمكان اللي هوا يستحقه..
عشان المكان اللي هوا فيه دلوقتي..
فيه غيرو يستحقه..وما تتكررش تاني..كلامي واضح
_نسرين…إحم واضح واضح..بس فيه بقي حوار تاني..
مش واضح..وأنا عايزه أعرفه..
إيه اللي بينك وبين المفعوصه دي
_العزيزي مبتسماً..عايزه تتجوزني
_لين بتحذير…وأنا اللي إتكلمت عليه الأول..
يعني أي محاوله منك عشان تخطفيه مني..
هقولك إركني لقب خالة دا على جنب..
وتعاليلي وش ف وش
_نسرين بصدمه…بابا مين دي
_العزيزي مبتسماً..دي تقريباً الحلقة التانيه..
من مسلسل مصري
_لين تمسك الشوكه والس،كينه وتبص لخالتها…لأ يا جدو..
إحنا لسه ف الحلقة الأولى..وشكلنا كده..
هنختم الحلقة الأولى..وإحنا لابسين إسود……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلة بكى فيها الحاضرون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى