روايات

رواية ليلة القاسم الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحاب أحمد

رواية ليلة القاسم الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحاب أحمد

رواية ليلة القاسم الجزء الرابع عشر

رواية ليلة القاسم البارت الرابع عشر

ليلة القاسم
ليلة القاسم

رواية ليلة القاسم الحلقة الرابعة عشر

مريم : انا عارفه من اللي حط دهب ماما هنا عشان يسرق ليلى
قاسم : مين
مريم : غرام لأن اخر مره احنا كنا فيها هنا كلنا طلعنا الا هيا
فلاش باك
غرام بتمثيل الوجع : اه انا بطني وجعاني اوي اطلعو وانا هاجي وراك
خرجو كلهم
غرام : انا بقا هخليه يرميكي يعني هخليه يرميكي من البيت ده
وحطت الدهب ف شنطة ليلى
غرام بفرحه : بس كده هتطلع حراميه خالتي معدش منها فايده يبقى اتصرف انا بقا
مريم : غرام انتي بتعملي ايه هنا
غرام بارتباك : انا انا كنت بعدل شعري بس
مريم : شعرك اه طب يلا
باك
مريم : صدقتي يا قاسم زي م بقولك كده هوا ده اللي حصل
قاسم وهوا بيوجه كلام لعبه : انتي كنتي عارفه
هبه : والله العظيم م كنت اعرف حاجه انتي السبب انتي اللي خليتيني اجي هنا
قاسم : انتو جايين العبور علينا انا تعبت وانا بفهمك أن انتي حاجه وليلى حاجه بس بجد انا تعبت
هبه : والله انا فعلا المرادي مليش دعوه بحاجه
قاسم : اطلعو بره
طلعوا كلهم
ليلى : قاسم ليه تعمل كده دي مهما كانت مامتك مينفعش اللي عملت ده انت لازم تروح تصالحها
قاسم بزعيق : انا تعبت من الحرب اللي انا فيها دي لازم ارضي الطرفين انتو توصل للسرقه دي
ليلى : طيب عشان خاطري صالح مامتك والله هيا شكلها ملهاش دعوه المرادي فعلا هيا اه مش بتحبني لكن دي امك انت مش بتفضل تقول أن انا حاجه وهيا حاجه ياعم انا مسامحه حتى لو كانت هيا اللي قاصده تطلعني حراميه دي حاجه بيني وبينها ملكش دعوه
لكن قاسم كان سابها ومشي
عند هبه
هبه ببكاء : والله والله مليش دعوه والله المرادي مليش دعوه يا عيال صدقوني
غرام بخوف : اهدي يا خالتي متعمليش ف نفسك كده
هبه بزعيق : اطلعي بره بره انتي السبب انتي سبب المصائب دي كلها اوعي تخليني اشوف وشك هنا انتي فاهمه اطلعي بره قال وايه كنت عاوزه اجوزك قاسم ده كانت هتبقى اكبر غلطه اعملها ف حياتي انتي دمار ده الف حمد وشكر على ليلى اطلعي بره
طلعت غرام جري وهيا بتجري
هبه ببكاء : يارب ابني يا رب يارب سامحني يا رب
هنا دخلت ليلى لأن بيوتهم جنب بعض
ليلى : السلام عليكم ..لكن انصدمت لما شافت منظر هبه
هبه : شوفي والله انا مليش دعوه ف لو جايه تشمتي أو جايه تزعقي انا مليش دعوه
ليلى : انا جايه عشان اقولك أن انا مصدقاكي وان انا مش عاوزه علاقتك مع قاسم تنهار وبالعكس ده انا لازم احافظ على علاقتكو
هبه بحزن : انا ابني مبقاش طايقني مش عارفه اعمل ايه
ليلى : روحي كلميه فهميه براحه ومش تنسي إنو مهما يحصل هوا إبنك
هبه : عندك حق
قامت هبه وراحت حري ل قاسم وكانت ليلى راحه وراها لكن وقفتها نور
نور : ليلى ممكن اقولك حاجه
ليلى : قولي يا حبيبتي
نور : هوا بصراحه انا وعبدالله
ليلى بابتسامه : عارفه ومتقلقش انا هعرف قاسم
نور : بس عرفتي ازاي
ليلى : هوا مش عبدالله اخويا ولا ايه
نور : صح ليلى انا بحبك قوي
ليلى : وانا اكتر يا حبيبتي
سابتها ليلى وعشان ترجع بيتها قاسم
عند قاسم
هبه ببكاء : والله يا حبيبي انا مليش دعوه وانا والله عرفت اني كنت غلط والله انت مراتك بنت محترمه يا حبيبي سامحني والنبي
دخلت ليلى
ليلى بحرج : انا اسفه اني قاطعتكو
هبه بحب : لا استني يا حبيبتي انا اسفه على كل حاجه وحشه سببتهالك انا فعلا كنت انانيه انا اسفه انا بس كان كل اللي م خوفني أن ابني يروح مني لكن طلعتي انتي السبب ف أن ابني يكون جنبي انتي فعلا بنت ناس عن اذنكو يا حبايبي سامحني يا حبيبي
وخرجت هبه
ليلى : قاسم مبقاش قاسي قوي كده يعني خلاص كل حاجه انحلت
قاسم : انشاء الله
ليلى : طب انا عاوزه اقلك على حاجه
وحكتلو على عبدالله ونور
قاسم : انا مش موافق
ليلى :..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلة القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى