رواية ليعشقها قلبي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية ليعشقها قلبي الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية ليعشقها قلبي الجزء الثاني البارت الثاني
رواية ليعشقها قلبي الجزء الثاني الحلقة الثانية
بعد ست شهور من الحاد*ثة
سليم بزعيق رج المكان الورق يبقي عندي فورا والا اعتبري نفسك مرفو*ده غو*ري
من وشي
أسر شاور للسكرتيرة تطلع
سليم قول انك عرفت حاجه عن همس
أسر لا يا سليم معرفتش
سليم بزعيق يعني ايه مراتي تختفي ومقدرش اجيبها أو اوصلها
أسر يا سليم من يوم الحاد*ثة واحنا بندور
سليم مسكه من هدومه وبزعيق اقلبوا الدنيا وخد مفاتيحه وخرج وأسر خرج وراه
في مكان آخر
مالك ها يا دكتور سيف همس كويسة
سيف هي أحسن بس سبق وقولتلكم ان العمليه احسن بالنسبه لها
همس بحده مش هعمل عمليه
سيف تاخدي الدوا بانتظام
همس هزت رأسها وسيف خرج
مالك ها يا همس
همس خلاص يا مالك جهز كل حاجه
مالك متاكده
همس هزت رأسها ومالك خرج وهي غمضت عيونها تفتكر اللي حصل يوم الحاد*ثة
Flash Back
همس فتحت عيونها وراسها كانت ملفوفه بشاش ومالك قاعد قدمها
همس بو*جع سليم فين
مالك في الاوضه اللي جنبك
همس مالك هطلب منك طلب
مالك طبعا يا همس
همس ساعدنى اسافر من هنا
مالك بس
همس بمقاطعه هتساعدني ولا
مالك هساعدك طبعا
مالك همس انتى تعبانه ولازم تعملي عمليه قلب
همس مردتش عليه ودخلت الاوضه إللى جنبها ولقيت سليم رأسه ملفوفه
ودراعه متجبس
همس دورت علي ورقه وقلم وكتبت له رساله وحطتها على الكمودينو تحت الكاس
همس بدموع مع السلامه يا ابن نصار وخرجت وفعلا مالك ساعدها تسافر ومن وقت
للتاني بياجي يطمن عليها
Back
سليم دخل البيت وهو متعصب وامه قاعده ونيار وقفت في وشه
استلقي وعدك🤣
نيار لامتى هتفضل كده معايا انا كمان مراتك مش غا*رت في ستين
داه*يه انت ليه مش شايف غيرها انا كمان مراتك وليا حقوق يا سليم
سليم بهدوء عايزة حقوقك ومالو يا نيار ومسكها من شعرها وشدها لفوق وسط صريخها
وأسر دخل في الوقت ده وهو ونهاد ام سليم طلعوا وراه
سليم زق نيار على السرير وقفل الباب وقال انتى كمان كنتى السبب عملتى كتير عشان
تبعديها عنى وهتاخدي حقوقك قالها وهو بيفك حز*امه ونيار بتعيط ونهاد وأسر بيخبطوا على الباب
سليم قرب من نيار وضر*بها بالحز*ام وهي صرخت
نيار بعياط وصريخ انا اسفه يا سليم سليم ابعد عنى
وقتها أسر حاول يك*سر الباب وفعلا كس*ره وسليم في نفس اللحظه كان هيضر*ب نيار بالحز*ام وأسر مسك الحز*ام
نهاد جريت علي نيار وخدتها في حضنها ونيار بتعيط
تصدقوا صعبت عليا😥
أسر اخد منه الحز*ام ورماه ورفع ايده وضر*ب سليم بالقلم وبزعيق
أسر ازاى تعمل فيها كده يا اخى ديه بنت خالتك إللى اتوفت هي ديه وصيتها
نيار كانت ماسكه في نهاد وبتعيط
سليم بص لنيار وقال
سليم انتى طالق يا نيار طالق بالتلاته وخرج
نيار بعياط متخليهوش يسيبني يا خالتي انا بحبوا ومش هزعلوا
نهاد خدتها فى حضنها وبقت تطبطب عليها وأسر نيار كانت صعبانه عليه
سليم قعد في العربيه وغمض عيونه وافتكر لما فاق بعد الحاد*ثة ولقي الجواب وعليه السلسلة اللي لبسهالها
همس متفكرش تدور عليا يا ابن نصار مش هتلقيني الا بمزاجي كلكم
لعبتوا بيا وضحكتوا عليا
انا حبيتك بجد وبالمقابل خن*تني وضحكت عليا غير كذ*بك
انا عمري ما هسامحك يا ابن نصار بكر*هك
سليم طلع السلسلة وبصلها با*لم وقال هنرجع
في بيت امجد
نور بغضب غو*ر من وشي مش معني اني منزلتش البيبي انى هفضل معاكى
لا انا ساكته عشان حاله سليم بس أول ما يفوق هتطلقني ورجلك فوق رقبتك يا امجد
امجد بهدوء حر*ام عليكي ست شهور بحاول ارضيكي انتى ليه مش فاهمه انا بحبك
نور وانا بكر*هك ولا يمكن انسي إللى عملته فيا يا امجد
امجد تمام يا نور طلاق مش هطلق اقعدي وارتاحي بقي
نور بزعيق هتطلقني ورجلك فوق رقبتك
تاني يوم
نزلت من الطيارة بفستانها الأسود اللي بكت و لحد الركبه وحاولت تمنع دموعها تنزل
مالك يلا
همس يلا ونزلوا
بعد ثلاث ساعات في شركة سليم
أسر دخل علية وقال واللهي حرا*م اللي عملته في نيار ده
سليم بضيق عندك حاجه مهمه قولها يا تغو*ر
أسر همس
سليم أول ما سمع اسمها وقف وقال بلهفه عرفت حاجه
أسر همس كانت مسافره ولسه راجعه النهارده بس
سليم بس ايه أنطق
أسر كانت راجعه مع مالك
سليم معني كده انه كان عارف مكانها طيب وهي فين
أسر بلع ريقه وقال في بيته
سليم طلع مسد*سه من الدرج وقال قولتلي
أسر أهدي يا سليم
سليم خرج بسرعة وراح على بيت مالك
في بيت مالك
همس انا طالعة ارتاح لحد ما ابن نصار يوصل وطلعت السلم وفجاه وقفت بسبب الرز*ع اللي
كان علي الباب
الخادمه راحت فتحت وهو زقها ودخل ولقي مالك راح مسكه من هدومه وقال همس فيه أنطق
همس وهي واقفه علي السلم عايز ايه يا ابن نصار
سليم بصلها بشوق قد ايه وحشته بس راح عندها ومسك دراعها بغضب وقال ايه اللي لابساه ده
مش مكسوفة من نفسك وانتى قاعده معاه عريا*نه كده
همس فلتت ايدها وقالت وانت مالك
سليم بهدوء همس انتي مراتي ويلا قدامي قبل ما اعمل حاجة نند*م عليها
مالك وهو حاطط ايده في جيبه تاخدها بصفتك ايه
سليم لو اطر*ش اعيدلك مراتي
همس ضحكت وسليم أستغرب
همس حقه ميعرفش يا أسر
سليم معرفش ايه
مالك أنها طليقتك
همس وخطيبته
سليم بغضب وهو بيشدها وراه امشي يا همس ال طليقتي قال
همس زقته ومالك جاب الورق اللي علي التربيزة ورمهوله
سليم اخد الورق وفتحه واتصدم انه ورق طلاق وممضي عليه والم*صيبه
انها فعلا اوضتها
همس يلا اظن تعرف طريق الباب وخده وراك
سليم…………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليعشقها قلبي الجزء الثاني)