روايات

رواية ليس ذنبي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ريم يوسف

رواية ليس ذنبي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ريم يوسف

رواية ليس ذنبي الجزء الحادي والثلاثون

رواية ليس ذنبي البارت الحادي والثلاثون

رواية ليس ذنبي
رواية ليس ذنبي

رواية ليس ذنبي الحلقة الحادية والثلاثون

سيليا بصدمه- خونتني
سند بحزن-اه خونتك وموفيتش بوعدي اني مالمس واحده غيرك
سيليا بدموع- يعني اي مش فاهمه لمست مين
سند- كان في واحده في المطعم وفضلت تقرب مني
سيليا صوتت وقربتلها
سند بعصبيه اسكتي ي سيليا انا متنكد اصلا
انا مقربتلهاش بس هي الي مسكت ايدي
سيليا بصدمه وانت كدا خونتني
سند هدي شويه اه ي سيليا انا حاسس دلوقتي اني خاين
سيليا بهدوء عكس ما بداخلها لا ي سند انت كدا مش خاين
سند انا مضايق ي سيليا اطلعي دلوقتي
سيليا قربت عليه لا يحبيبي مش هطلع
انت الي هتغير وتطلع عشان نتغدي
واه خالو زياد كلمني وعزمنا علي الغدا بكره
سند خالك وانتي ليه تردي اصلا
سيليا بسرعه والله مراته الي اتصلت
وانا بحبها اوي وكان لازم ارد
وهو قالي اسامحه وشكله ندمان

 

 

عشان خاطري يلا نروح بكره
سند انتي عاوزه تروحي
سيليا اه عاوزه اروح عشان خاطري ي سند وافق
سند طيب هوصلك ومش هدخل جوه
سيليا ي سند انا عاوزاك تروح معايا
سند لا ي سيليا انا مش عاوز اشوفه
سيليا بزعل خلاص ي سند انا مش هروح
سند سيليا تعالي جيبي هدوم ليا وانا هدخل اخد دش
سيليا بضيق طيب
سند قل. ع التيشرت ورماه علي السرير
وبيكتم الضحك علي شكل سيليا وهي مضايقة
قرب سند منها وحضنها من ضهرها
سيليا بتوتر الهدوم وقعت منها
سيليا. س سند
سند امم
سيليا ابعد
سند دفن راسة في رقبتها وبيشم ريحة شعرها
سيليا بخضه. سند ابعد
سند
سيليا علي وشك العياط سند انت بتعمل اي
سند لفها لية وقبلها برقة
وسيليا متوترة لولا ايد سند مسكاها كانت وقعت
سيليا مبقتش قادره تقاوم
وبصتله بدموع سند
سند فاق انتي بتعيطي
سيليا انا خايفة
سند حضنها خايفة ليه ي حبيبي
سيليا عشان انت بتعمل وسكتت
سند بضحك بعمل اي
سيليا ماما
سند بيبص لقا سيليا جريت علي بره وقفلت الباب
ضحك علي شكلها ودخل الحمام
سيليا قاعده متوتره وبتحسس علي رقبتها وشعرها
ياسمين مالك ي سيليا

 

 

سيليا بتهتها م مفيش
ياسمين بضحك شوفتي سند ماله
سيليا بدون وعي سند باس. ني
ياسمين بخبث باس. ك
سيليا انتبهت وقالت لا لا
وقامت دخلت المطبخ
خرج سند وشاف ياسمين قاعده لوحدها
سند اومال سيليا فين
ياسمين بضحك حابسه نفسها في المطبخ
سند فهم وراحلها
شافها قاعده في المطبخ بتعيط
سند بخضه مالك ي سيليا
سيليا بعياط اسكت انت السبب
سند بضحك عملت اي
سيليا بوست. ني وماما عرفت
اوريها وشي ازاي دلوقتي وفضلت تعيط
سند بضحك بطلي هبل وقومي يلا
سيليا بعصبيه انا مش هبله وملكش دعوه بيا
سند. طب يلا ي عاقله خلينا ناكل عشان عاوز انام
ورايا بكره مشوار مع مراتي
سيليا بفرحة هتروح معايا
سند اه ي حبيبي مقدرش اشوفك زعلانه
سيليا بفرحة حضنته
سند بخبث شوفي انتي الي بتغرين. ي ازاي
سيليا خبطته بخفه وبعدت
عدي اليوم بسلام
تاني يوم
سند صحي من النوم شاف سيليا قاعده قصاده وجهزت ولابسه الكوتشي والشنطة
سند باستغراب اي النشاط دا
سيليا اخير صحيت قوم البس انا جهزت ليك اللبس وكل حاجه
وصحيت ماما تلبس
سند وماما هتيجي معانا
سيليا اه هتيجي معانا
قوم بقا البس
سند بقله حيله حاضر وقام يلبس
سند واقف بيرش برفانه
وسيليا واقفه جنبه

 

 

سيليا مسكت ايده وطلعت الفون واتصوروا وسند حضنها واتصور معاها
خرجوا بره الاوضه وشافوا ياسمين قاعده مستنياهم وجاهزه
سند صباح الخير ي ماما
ياسمين صباح الخير ي حبيبي
ونزلوا
ركبوا تاكسي واتجهوا لفيلا محمد
وصوا الفيلا وزياد ومها رحبوا بيهم
وقعدوا مع بعض
زياد زي ما قولتلك ي سيليا انتي لو ملكيش في شغل الشركات انتي وسند صفوهم وابنوا مستشفي ليكم
انتي فلوسك كلها محفوظه وهتفضل معاكي شوفي هتعملي بيهااي
انا مبرئ نفسي منهم
سيليا. ي خالو انا كنت ناويه ما اخدش حاجه
مها ازاي بقا دا حقك وانتي بكره يكون عندك اطفال ولازم تأمني مستقبلهم
سيليا بصت لسند واتكسفت
سند مش حكايه كدا ي مدام مها انا قادر اصرف علي مراتي واولادي عادي
مها بسرعه عارفه والله كفايه شكلكم ناس محترمه ومامتك باين انكم ناس كويسه
بس في الاخر دا حقها
سند بص لسيليا وقالها خلاص ي سيليا خدي حقك
سيليا ماشي ي خالو صفي الشركات وعاوزاك تساعدني اني ابني المستشفي
مها قفلوا بقا علي الكلام دا ويلا عشان نتغدي
وقاموا قعدوا علي السفره وبدأوا ياكلوا
بعد الاكل قاعدين يهزروا وسند وسيليا يحكوا ازاي حبوا بعض
وياسمين بتحكي مع مها وبقوا صحاب

 

 

سند همس لسيليا مش ناويه يكون عندنا بيبي بقا الناس هتاكل وشي
سيليا بضحك اتلم ي سند وهو وشك بيتزا عشان ياكلوها وضحكت بعند
سند بأستفزاز طب لما نروح
سيليا بخبث م دلوقتي ي سوسو
سند بصدمه سوسو
سيليا اه سوسو
سند عارفه لو مش الناس قاعده كنت عرفتك مين سوسو بس ملحوقه لما نروح
سيليا قربت منه وهمست ليه بحبك ي سوسو
سند بصلها بعصبيه وهي ضحكت
بقلم ريم’ يوسف
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليس ذنبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى