روايات

رواية ليس العمر حاجز الفصل الثامن 8 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الفصل الثامن 8 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثامن

رواية ليس العمر حاجز البارت الثامن

ليس العمر حاجز
ليس العمر حاجز

رواية ليس العمر حاجز الحلقة الثامنة

حضرتك الباشمهندس يونس
يونس ايوه انا مين حضرتك ..نظر يونس لي الشخص لقيه بيبص على جنه
قال يونس بغضب أنت ياستاذ بكلمك ولا عايزني اشيل عينك من محلهم
حم حم الشخص وقال آسف أنت فهمتني غلط
انا أسمي رضوان الشريف
يونس مش أنت صاحب شركة ومصانع الشريف
رضوان ايوه انا وفي مصنع هبنيه هنا في البلد وكنت عايز مساعدة حضرتك بم إنك من كبرات البلد وكمان
عايزك في شغل لو حابب تشركني في المصنع انا معنديش مشاكل
وبعدين رجع وألقى نظره تانيه على جنه
زفرة يونس بضيق وقال أللهم طولك ياروح
رجع رضوان بص ليه وقال ها قولت ايه
يونس قال واشمعنا البلد اهنه اللي عايزه تعمل فيها
دخل حسن وقال السلام عليكم
رد الجميع وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
قال حسن معاك ضيوف ولا ايه
قال يونس تعال ياجدي شوف الاستاذ رضوان حابب يستثمر هنا في البلد وعايز مساعدة ف انا كنت بسأل اشمعنا بلدنا
هو عايش في القاهرة
قال حسن صوح ياولدي اشمعنا بلدنا
قال رضوان حضرتك أنا امي من هنا من البلد بس بابا من القاهرة
وده حلم امي اشتغل هنا عشان ترجع البلد
ابتسم حسن وقال بجد طيب بتوفيق ياولدي
انا معنديش مشاكل مدامت شي يفيد البلد
أظن كده مفيش مشاكل واقدر أبدا
قال حسن علي خيرة الله
اذا كان كده من بكره نبدأ يابشمهندس
يونس تمام معنديش مشاكل ان شاء الله من بكره نبدأ
قال رضوان طيب ممكن تدلني على أقرب فندق هنا
قال حسن واه انت كده عطغلط فينا ياولدي فندق ايه
بس انت هتقعد في بيت الضيوف
ابتسم رضوان وقال شكرا لي حضرتك
حسن- ايه حضرتي دي قولي ياجدي أنت زي يونس وفهد
ابتسم رضوان
قال حسن جنه
نعم ياجدي اؤمر
حسن خدي سهر وروحي نضفي بيت الضيوف
قالت جنه أمرك ياجدي
دخلت جنه
قال رضوان ممكن ادخل الحمام
يونس اكيد اتفضل هدلك على الطريق
خده يونس لي الحمام
راحوا جنه وسهر ينضفو البيت
يلاه بي همه ياسهر خلينا نخلصو
قالت اهو ياجنه وبعدين الواد المز ده من البلد وكمان جاي يقعد
هنا
قالت جنه عارفه يابت ياسهر انا حاسه اني اعرف الشخص
ده في احساس في قلبي كده من نحيته
قالت سهر بهيمان هو فعلا مز لا مز ايه ده امزز مز في ……
مكملتش كلامها وكانت معلقه من قفاها زي حرامي الغسيل
قال وليد بتقولي ايه ياروح امك ده أنا هخلي وقعتك طين
على نفوخك
قالت سهر بتهتها انا اانا ع عملت ايه انا هقول لي يونس بس
وبدات تعيط٠ وبعدين أنت مالك اصلآ
قال وليد بغضب هتقولي لي يونس وانا مليش دعوه بيكي
ده أنا هقت⁷ لك قبل ميوصلك يونس هو من امتى عندنا بنات
بتبص علي رجاله ويوم متفكر تحط عينها علي رجل أنا هشيلها
من مكانها
قالت جنه اهدي يا وليد أنت فهمت غلط إحنا بس
بندردش مش اكتر واللي في القلب في القلب
نزل البت عاد ميصحش كده
قال وليد بغضب مش هنزلها ده أنا حخدها اعلمها الأدب
جنه ياوليد بس….
وليد هقول لي يونس كنتي بتقولي ايه انتي كمان
جنه احم احم مع السلامة ياخوي اعمل اللي انت عايزاه
قالت سهر اه ياندله بتاعيني
ابتسمت جنه وقالت معليش يا صحبي العمر مش بعزقه
اخوي يخلص عليا
خدها وليد غرفة من البيت ونزلها ونظر ليها بغضب
وقال ممكن افهم ايه الكلام اللي قولتيه ده هو أنا مش
قولتلك هطلب إيدك من ابوكي وجدي ازي بتبصي لي رجل
غيري هو أنا مش مالي عينك ولا ايه
كانت سهر بتفرق ايديها زي الأطفال
قال وليد بفزع انطقي
خلها فطتت وقالت بدموع انا مش قصدي حاجه انا
كنت بس بدردش مع جنه
وليد “عجبك قوي اكديه عايزني أسلك مابينكم عشان توصليلو
قالت سهر بغضب احترم نفسك أنت بتتماده.
انا أشرف من أشرف انا بت عز المنياوي واخت يونس
ضحك وليد بسخريه وقال طيب والمز اللي عجبك يا ست هانم
قالت بغضب وانت مالك هو أنت زوجي اخوي ابوي خطيبي
وبعدين اش ضمن إني هوفق عليك اصلا أنت ملكيش
حكم عليا
كور وليد ايده بغضب لي درجة برزة عروقه من شدة الغضب
وقال فعلا يابت عمي مليش حكم عليكي اصلا سوسن صحبتك هدري عليكي والله لعيشك في مرار طفح
وسابها ومشى وقبل ميفتح الباب
سهر مسكت ايده وليد انا
سحب ايده من ايدها
ولف عشان يخرج
سهر حضنته من ضهره وقالت حقك عليا والله مش قصدي ازعلك
انا…..
فك ايدها وليد وبعدها عنو وقال انا أصلا مليش حكم عليكي
براحتك بقى ولا نشتريلك رجل من برا يحكمك عشان أنتي
بت:موتي شباب العيله
عيطت سهر وحضنته تاني وقالت والله مش قصدي اكديه
بس إنت استفزتني وقالت بكسوف وبعدين أنت عارف قلبي فيه مين
ابتسم وليد بس حول يبان زعلان وبقي يفق ايدها من حوالين ضهره وقال لا معرفش مين في قلبك حول يفك ايدها بس هي رفضت وقالت لا أنت عارف
قال بغضب مصتنع لا معرفش ومش عايز اعرف وبعدي بقى
عيطت تاني سهر وقالت اسفه والله مش قصدي
ومش هبعد عشان انا من غيرك مقدرش أعيش
ابتسم وليد بسعاده وبعدين قال بجديه لا فيه المز
حركت راسها بنفي وقالت انا مليش غيرك انت محدش ساكن قلبي غيرك أنت وبس
قال يعني ايه ده
قالت يعني انا بحبك
ابتسم وليد وبعدين قال لا مش مصدق انتي كذابه
قالت والله بحبك ومستعده أعمل إيه حاجه عشان تصدق
قال وليد اي حاجه اي حاجه
قالت سهر ايه حاجه
قال عايز بوسه
سهر اتصدمت ونزلت ايديها وقالت مستحيل
زعل وليد وقال عشان تعرفي إنك كذابه وسابها
شدته ايده وقالت تمام موافقه بس غمض عيونك
ابتسم وليد وغمض عينيه وقال اهو
قربت منه ووقفت على طروف اصبعها وطبعت بوسه خفيفه
على خده
فتح عينيه وقال ايه ده
قالت بكسوف بوسه
ضحك جامد عليها وقال لا ياقلبي مش كده انا هعلمك البوسه كيف
ولسه هيلتهم شفتيها ولكن خيبت ظنونه لما وضعت ايدها حاجز بين شفايفها وشفايفه وقالت لا ياحبيبي ده بعد كتب الكتاب
نزل ايدها وطبع قبله رقيقه عليها وقال يسلام على
كلمه حبيبي منك عسل
والله انا مش هصبر تاني وفرحنا هيكون مع يونس
ابتسمت بخجل………
عند رضوان كان خارج من الحمام وهو ماشي خبط في حد
وكانت نواره
وقالت بغضب متفتح ياعمي…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليس العمر حاجز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى