روايات

رواية ليس العمر حاجز الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثالث والعشرون

رواية ليس العمر حاجز البارت الثالث والعشرون

ليس العمر حاجز
ليس العمر حاجز

رواية ليس العمر حاجز الحلقة الثالثة والعشرون

قالت جنه وانا مش بهزر يايونس ان الأوان الكل يعرف
أنا عايزه …اطلق…..مسك يونس أيدها بقوة وشدها وراءه وقال طيب تعالي في غرفتنا نتكلم براحتنا
حولت تسحب ايدها معرفتش قالت أنت …….قطع كلامها رضوان قال جنه روحي مع زوجك لغرفتك وانجزي..
قالت بس يا خوي….اخلصي وروحي مع زوجك…..مشيت جنه بدون كلام…..وكمان يونس
تنهد رضوان وقعد على السرير……. قالت كنت سبتها على راحتها ياولدي يمكن في حاجه…..قال رضوان راحتها مع يونس واطمني مفيش غير كل خير…..
كانت جبريه رايحه جايه بتخبط ايديها وبتقول بحقد انا تعملوا فيه كده عشان عايشه ترموني كده والله لاهخليي الكل يندم……
في غرفة يونس…..كان ماسك جنه من ذراعها ولفه وراء ضهرها وشدها ليه وبيتكلم قصد شفايفها……
هو أنا مش قولت كلمتي تتسمع ولما اقول كلمه تنفذي ولا لا…..قالت بعياط خلاص يا يونس مفيش داعي للتمثيل
إحنا لازم نطلق أنت خلاص حر من مسؤوليتي أنا كده كده هكون مطلقه زي مقولت ….
شدها ليه أكثر لي درجة التصقت في صدره وقال من بين أسنانه هو أنا مش قولت بلاش تجيبي سيرة الطلاق على لسانك ولا لا…..
وبعدين مشى ايده على خدها وقال بعشق شديد…..وهو مش أنا قولتلك بحبك قبل كده…..همهمت جنه بتوهان من لمسته وايدو اللي يتمشي على امكان معينه في جسدها
وبعدين فك الطرحة وكان بيقبلها قبلات خفيفه ورقيقه …قال بحنيه….بحبك…والله بحبك ياجنتي…..وضع ايده على عنقها..وبدا
يتنقل بخطوات خفيفه لغاية ماوصل لي السرير وهو بيهمس ببعض كلام الغزل لي درجة جنه كانت مغيبه
اعتلاها يونس وبدا في تنزيل هدومها وبقي يوزع قبلات في كل انش في وجها وعنقها……
وكان هيقترب منها وتكون زوجتها قولا وفعلا…..ولكن فاقت جنه وزقت لي وراء بكل قوتها…..لي درجة وقع يونس….واتصدم من اللي عملته
والغضب اتملك منه لي درجه عيونه بقيت حمراء من شدة الغضب وقف واقترب منها وبكل قوته قلم نزل على وجهها
وكمان قلم تاني نزل على وجهها وجاب الحذام ولفه على ايده وقال بغضب…..اظاهر أنا هويتلك الحبل زياده عن اللزوم
يعني عشان سبتك براحتك هتمشي عليا وكمان هتمدي يدك عليا بس خلاص زمان الدلع راح ونزل ضر⅘ب بالحذام على جسدها……
جنه مصرختش ولا طلعت صوت بس كانت دموعها بتنزل في صمت لأنها حست انها غلطت بالي عملته……يونس كان مجننه سكوتها وانها مش بدافع عن نفسها…
وكان بضر⅞بها بقوه ….واخر مزهق سبها وخرج بغضب
وطلع السطوح…..
صوت شهقت جنه بدأ يطلع وبقيت تبكي جامد وبحرقه……..كان رضوان خارج وسمع صوت أنين….خبط علي جنه وبعدين دخل…
اصدم من شكل جنه اثار الضرب في وجهها وحالتها المبهدل ….قرب منها وقال جنه إنتي كويسه إيه عمل فيكي كده.
ازداد صوت شهقاتها…حضنها رضوان….وقال اهدي بس يونس اللي عمل كده….سكت جنه…….
دخل يونس الغرفه لقي رضوان حضنها ….قال بغضب ممزوج بغيره…..ابعد عنها يا عم إذا أنا زوجها ومش بحضن كده…..
قال رضوان وانا اخوها يابني هتغير مني…..قال يونس لسه متقلمتس على الوضع…..أنت اللي عملت فيها كده…
قال يونس بغضب اهي اختك قدامك اسألها واخد الموبايل وخرج
قال رضوان ممكن افهم حصل ايه وعملتي ايه….جنه…..
في غرفة سهر…كانت مقطعه نفسها من العياط….وليد كان حضنها…ياحبيبتي طيب خلاص بكفياكي عاد كده غلط علي صحتك وصحت الجنين
قالت سهر من بين شهقاتها ….أنا مش مصدقه امي تعمل اكديه مش مصدقه ياوليد أنو أمي في قلبها كمية الكره ده
قولي اني في حلم حلم ايه إحنا في كابوس…..ازي هحط عيني في جنه ومرات عمي عايشه…..
قبل جبينها وليد وقال اهدي طيب وبدأ يمسح دموعها وقال انتي ملكيش ذنب وجنه ومرات عمي عارفين بكده إنك طيبه ومش زي خالتي….
يعني هما مش هيكروني…..لا ياقلبي انتي مش بتإذي حد عشان يكرهوكي الكل عارف إنك بتحبي الكل ومحدش بيروح في ذنب حد تاني……
في غرفة جنه… قال رضوان بحده انتي غلطانه وقليل عليكي اللي عمله فيكي ده….نزلت جنه راسها لي الأرض وسكتت….
انا لو وصلت الموضوع لي أمي هتق⅘تلك دي عمايل تعمليها….وبعدين يونس بيحبك واكتر مانتي تتخيلي لكن بتصرفتك دي هتخلي الحب ده كرهيه وهتكوني انتي اللي خسرانه في الاخر
عشان كدا أرجعي عن اللي في دماغك عشان هتندمي….قالت بحزن بس انا مش قادره اتقبل الفكره وبعدين يونس اصغ…..وبعدين بلعت نص الكلمه…..
قال رضوان كملي اصغر منك هو فعلآ اصغر مننا في العمر بس أكبر مني ومنك في العقل وبكتبر ….متحطيش العمر حاجز بينكم
مفيش عمر محدد بين الست والرجل…..ولو الرجل اصغر في العمر ولكن وعي عقليا وهو قد المسؤولية ف مفيش حاجز مبينهم…
ويونس شخص وعي ونضج وعقل وقد المسؤولية وخلف كل ده بيحبك بجنون اساليني أنا عن حب يونس ليكي…..ف ياختي
عقلي ومتحطيش كلام الناس وفرق العمر حاجز بين وبين يونس عشان إنتي كمان مايله ليها وفيه لمع في عينك وانا بذكر اسم يونس ….
سكتت جنه…..هسيبك انا تصبحي على خير ولما يرجع زوجك راضيه ومتخلهوش ينام زعلان
عده الوقت وتأخرت الساعه كانت 2 منتصف الليل ويونس مرجعش…..فضلت قاعده لغاية مغلبها النوم ونامت….
رجع يونس كان رضوان في الجنينه… قال رضوان خد يا ابونسب تعال عايزك…..قرب يونس منو وقال افندم
ايه ياعم هو أنا بشحت منك…..قال يونس ولا تشحت مني ولا اشحت منك اصلو أنا فقير ومحلتيش حاجه غير فضل ربنا…..
قال رضوان طيب اقعد طيب وطول بالك…..قعد يونس وتنهد بتعب وقال قول عايز ايه عشان تعبان
قال رضوان متزعلش من جنه هي مش مستوعبه الموضوع…..قال يونس وانت عاجبك اللي عتعمله ده…..قال رضوان لا و انا غلطتها وجبت اللوم عليها…..
بس في الأخير جنه بتحبك أنا شوفت ده في عينها عشان كده طول بالك عليه…
قال يونس ربك يسهل المهم….أنت سهران ليه لغاية دلوقيت…..قال عادي مش جيلي نوم…..ومين سعيدة الحظ اللي خاطفه النوم من عينك….
مين ايه مفيش حد…..يونس لايارجل عنينك فضحاك…..قال رضوان ظاهر اوي كده….قال يونس قوي قوي هي مين بقي
قال رضوان بعدين اقولك رواح نام….عشان شكلك تعبان….يونس براحتك تصبح على خير…..وانت من اهله
دخل يونس الغرفه لقيها نايم وهي قعده على السرير عدلها في نومتها……وساب السرير ونام على الكنبه…..
اشرقت شمس الصباح
صحيت جنه استغربت إنو يونس مش جنبها بصت لقيته على الكنبه…..دخلت اتوضت وصلت ونزلت لي شغل البيت…..
بعد مخلصت جنه طلعت غرفتها….كان يونس لسه نايم قعدت قصد وجه وكانت بتتآمل فيه…..
مشت ايدها على وجه وكانت بتحسس على لحيته ووضعت ايدها على شفتيه…..وبعدين فاقت وسحبت ايدها قالت ايه اللي بتعمليه ده ياجنه….
وبعدين بدأت تفوقه…يونس…..يونس….وبقيت تهزه ووضعت ايدها على خده وقالت قوم هتتاخر على شغلك فتح يونس عيونه
مسك ايدها اللي على خده وراح زقها لي وراء
اتصدمت جنه……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليس العمر حاجز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى