روايات

رواية ليست ابنتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا عبدالحميد

رواية ليست ابنتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا عبدالحميد

رواية ليست ابنتي الجزء الخامس عشر

رواية ليست ابنتي البارت الخامس عشر

رواية ليست ابنتي
رواية ليست ابنتي

رواية ليست ابنتي الحلقة الخامسة عشر

ياسين بهدوء حضن سها من ظهرها وقال وحشتيني
سها ببرود شكرا
ياسين بجد وحشتيني
سها بصت للكاميرات الي بترقبه وسكتت بس اتصدمت لما لقت ياسين بيقرب منها وبيــــــ. بوسها وزقته بغضب
سها انت اتجننت
ياسين مالك؟
سها انت ناسي ان امك واخوك عايشين معانا ازاى بتتصرف بحريه كده وسبته ومشيت
وفجاه شافت ام ياسين قدمها بتقولها اهلا بالهانم الي منكده علينا
سها نفسي افهم انتي مش طيقاني ليه؟
الام عشان بكرهك وهطردك من البيت قريب قوي

 

 

سها تصدقي عجبتني ثقتك دي انا بقي الي هطلع من بيتي وابنك الي هيمشيكي
الام ده ف احلامك
سها بكره تشوفي احلامي حقيقه وسبتها ومشيك وهي بتبصلها ببرود وطلعت لكندا بنتها تلعب معاها
عند سما
حسام صخي من النوم وفضل باصص لوشها بهدوء وهو بيشيل شعرها من عليه بعد ملاحظ من تعبيرات وشها انه دايقها وفضل يبتسم وبعدين قرب منها وبسـ. ها من جبينها بحنان وقام دخل الحمام وغير ونزل اخد عربيته ومشي
سما سمعت صوت العربيه فقلقت كانت هتكمل نوم تاني بس لاحظت ان حسام مش موجود فقامت تدور عليه وبتبص لقت عربيته مش موجوده قامت غسلت وشها وقعدت تفتكر كل حاجه بعياط وقررت انها تعاقبه لانها جابت اخرها
خدت فونها وطلبت اوبر وقامت جابت شنطه وبدات تلم هدومها خلصت وقعدت تعيط بتعب وكانت بتشيل الشنطه ولسه هتطلع لقت حسام في وشها
حسام بصدمه بتعيطي ليه
سما……
حسام مالك وايه الشنطه دي؟
سما…..
حسام متسكتيش كده انا مش عايز اتعصب

 

 

سما انا تعبت منك انت ليه مش فاهم اني بحبك ومحتجاك جنبي بس انت غبي ديما بتبعد بتستغل ثقتك فيا وفي حبي اسوء استغلال انا تعبت منك بكرهـ. ك بكرهـ. ك وفضلت تخبط فيه بانفعال وعياط حسام سبها تنفس عن غضبها لحد مهديت بس مبطلتش عياط فضل يمسح عيونها بحنان وهو بيهديها بانه جنبها ومش هيسبها بس هي مسكتتش فقربت منها بحنان وبسـ. ها بشغف وهو بيحضنهل ويقربها منه اكتر وهي بتلقائيه فضلت حضناها وكانها وصلت لاخر حلم ليها في العالم
وبعد شويه بعد عنها فضلت تاخد نفسها بضعوبه لحد مانتظم تاني حسام بهدوء هديتي
سما بصت جنبه لقت معاه اكياس كتير سما سبتني ورحت فين وايه الاكياس دي
حسام بهدوء دي حاجات عشان تغذيتك انتي والبيبي
سما اتصدمت انه اول مره يهتم بيها وكمان قال ليكي قبل البيبي مش زي كل مره
حسام هتفضلي ساكته ومصدومه كتير مانا قولتلك امبارح بعشقك
سما قربت منه بحنان وقالت بجد بص في عيونها وقال هو انتي كلامي معاكي قبل كده مكنش مقنع شكلك عايزه زيادة تاكيد
سما ازاى
حسام قال كده واتفجات بانه بيبو. سها تاني وبعدين بعد
سما ايه ده؟
حسام ايه
سما الي عملته
خسام عملت ايه؟
سما انا عارف
حسام لا مش عارف قولي انتي

 

 

سما مش هقول انت عارف
حسام لو عايزني اقول موافق بس انا بقول عملى وبصراحه ده حقي انت قمر كده لو انتي شوفتي نفسك بعيوني هتقولى معزور ولسه هيقرب كانت بعدت عنه وقامت جري وهي مكسوفه وهو بيضحك وشال الاكياس
حسام انا جعان بس مش بعرف اطبخ وانتي مينفهش تفضلي واقفه
سما همشي الراجل الي بالعربيه واجي
حسام مشيته قبل ماطلع المهم
سما ايه
حسام قرب منها وقال جعان.
سما شهتقت من نظراتع وقالت قليل الادب
حسام ببراءه ليه والله جعان هفين قلت الادب دي وقال بمكر هو انتي فهمتي ايه
سما مفهمتش وابعد كده عشان اطبخ وقامت تجهز الاكل حسام اخد جزره وغسلها واكل قطمه ووقف جنب سما بيها ياخد قطمه ويديها واحده وهو بيتفرج عليها لحد مخلصت وبدات تغسل الاطباق الي اتوسخت وعي بتطبخ علي مالاكل يستوي

 

 

واتفحات بحسام بيحضنها من ظهرها وبيقول بعشقك ومسك الاطباق وبقي يشطف وينشف وراها فابتسمت وهي بتبص ليه بسعاده
اما سليم كان بيدور في مكتبه واتصدم بتلاعب في الحسابات ورق مضيه اخوه ويوسف ولقي انه اتسرق منه ملاين واخوه ماضي عليها فشال الورق وراح الشركه وهو مقرر يحقق في كل حاجه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية ليست ابنتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى